Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Stallkvarn och Dunkehallaravinen!

Av Malin wiper - 4 juli 2011 12:49

 


Den här skylten gjorde att man hajade till lite....  Den fanns att skåda på väg ner mot Dunkehallaravinen dit vi åkte för att visa syrran och svågern hur fint det var. Antikaffären "Stallkvarn" som både har gammalt och nytt var öppet men stängde bara 10 minuter efter att vi kommit tyvärr. Klicka här för att komma in på Stallkvarns diversehandels hemsida.



Jag har testat hur det blir på min mans data  när jag bloggar. Då funkar det med animeringarna och är helt normalt så vi får installera om och optimera datan. Bilden ovan är en animering men blir en stillbild hos mig men inte på min mans data.


  

Klicka här för att se bilder från Stallkvarn


  


  


Människa och djur i vila....    



Klicka här för att komma in på BAHA mens hemsida som sjunger denna låt.


 
 
Cattis

Cattis

4 juli 2011 14:25

Nu har du skrivit massor och jag har inte hunnit med att gå igenom bloggar precis som dig. :)))
Men jag ser att det är massor med fina bilder.

Det var en bra skylt. Sådan skulle behövas här för min kise är ute här och bilarna kommer i en faslig hastighet trots att det är en liten gård med smala vägar. Man skulle kunna tro att de som kör varken vet vad barn eller djur är.

kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

4 juli 2011 17:05

Ja du jag försöker skriva mycket för vi har gjort en hel del med syrran och svågern. Det var så roligt att ha dom här. Verkligen kul skylt som var en riktig gatuskylt. Tråkigt att dom inte kan sänka hastigheten automatiskt när dom kör inne på småvägar i samhällen

Ha en fin kväll vännen
kramar

 
Hebbe

Hebbe

4 juli 2011 15:55

Hejsan,,ja maten smakade bra,jag har en liten elgrill på balkongen så nu blir det en del grillat..
Fågelungarna är vanliga fiskmåsar,,Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

4 juli 2011 17:03

Förstår att det var gott. Tänk att jag inte såg att det var fiskmåsar ;)

Ha en fin kväll
kram

 
Petra

Petra

4 juli 2011 16:48

Vilken underbar skylt :)!!! Hoppas du tar det lungt nu så att du inte har så ont i nacken!!Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

4 juli 2011 17:03

Ja du den var jättekul. Jag tar det lugnt och har en slappdag nu sen dom åkte men jag saknar dom redan.

Tack för din omtanke härliga Petra
Hoppas det är väl med dig och din familj. Tänker ofta på dig

varm kram

 
Stevie

Stevie

4 juli 2011 16:53

Brukar stå
LEKANDE BARN
:)

http://esthonianangel.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 juli 2011 17:01

Ja det är ju det vanliga ;) så man blev lite paff

kram

 
Stevie

Stevie

4 juli 2011 16:58

De spelade denna i radion när jag jobbade natt på postsorteringen! Trodde det var en ny låt med Peps Persson & hans Blodsband + Nisse hellberg, och jag tyckte de sjöng "Hon Är Så Långsam"
:)
Snacka om blåsning, och min kollega skrek av grin när jag sa vad jag tyckte den hette!
Älskar den Låten!

http://esthonianangel.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 juli 2011 17:01

Vad kul läsning ;) Peps Persson är en favorit till mig som jag inte spelat på ett tag.

Ha en fin kväll
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

6 juli 2011 21:02

Vilken mysig bild på Axa och husse, hon verkar vara en riktig myshund som tar alla tillfällen att mysa.
Vilken rolig skylt ni har sett, fler sådana tycker jag :D
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

7 juli 2011 07:25

Den bilden är så söt och hon är som du säger en myshund. Den skylten var jättekul och livade upp oss

kramar

 
Petra

Petra

7 juli 2011 17:29

Min kompis hade en likadan hund för flera år sen som hon tränade lydnad med och den hette Paxa ,Nästa samma namn :)

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

7 juli 2011 18:11

Vad roligt att din kompis har haft samma hundras och liknande namn ;)

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards