Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Malin wiper - 4 juli 2011 18:10

Nu använder jag Mr T:s partition (avdelning) för att kunna blogga och hämta bilder. Det har tydligen blivit nåt fel i min mjukvara och det tar för lång tid för att göra iordning nu och min man är för trött.




Shivaree är en amerikansk alternativ pop / rockband bildades 1997. Låten är från filmen Kill Bill 2 . Det skall sägas att jag har inte sett Kill Bill filmerna men förstår att dom är våldsamma. Gillar ändå låten med Shivaree.  

 

Av Malin wiper - 4 juli 2011 13:30

 


Sen hamnade vi oundvikligen på Café Lakatos...  Här får männen och Axa sitta ute och vänta medans syrran och jag beställer in godsakerna...  Vi har inte sparat på kruten så det har varit kört med dieten några dagar.


  


Godsaken till vänster är ett recept som Maria Lakatos dotter hittat på och den kakan smakar helt ljuvligt. Min man tog den andra som Maria Lakatos själv bakat med mörk chokladtryffel och annat gott. Man får välja om man vill ha en kula glass eller grädde till.    


  


Svågern tog  glass till sin och syrran tog bara kaffe för hon är allergisk mot nötter och det finns i nästan allt.


  


På Caféet fanns flera hundar bl.a denna stora Dalmatiner. Klicka här för att läsa om Dalmatiner. Klicka här för att läsa på ytterligare en sajt


  


Dom hade även en liten valp.  Paret som hade hundarna är föräldrar till sångaren Jonathan Fagerlund som arbetar där ibland och jag nyss skrivit om. Han var med i melodifestivalen 2009. Klicka här för att läsa vad jag skrivit om honom. Både han och hans föräldrar är supertrevliga. Tyvärr så fick jag inte så bra bilder som jag hade velat ha på dessa fina hundar. Dom hade bruna fläckar och jag har bara sett svartvita Dalmatiner förut.


  


  


Denna fina hund var också på caféet och satt med en ung kille som sa rasen på hunden men det var så svårt namn så jag inte kommer ihåg.


  


På eftermiddagen fick vi vara med när min svåger tränade med Axa. Det var jättekul. Dom går på kurs några dagar i/veckan och hon är ovanligt lättränad.

   


   


Jag skall skaffa några till batterien till kameran så jag kan filma lite också till nästa gång vi träffar dom.  


 


När jag tänker på Dalmatiner så dyker även denna film upp i min hjärna "102 Dalmatians" från 2000.  Den är producerad av Walt Disney Pictures och i huvudrollen ser vi Glenn Close mfl. Jag har själv inte sett filmen men blir nu sugen....  Klicka här för att läsa om Glenn Close



Nu skall min man jobba med min data för att se vad som felar. Ha en fin kväll och sköt om er...  

Av Malin wiper - 4 juli 2011 12:49

 


Den här skylten gjorde att man hajade till lite....  Den fanns att skåda på väg ner mot Dunkehallaravinen dit vi åkte för att visa syrran och svågern hur fint det var. Antikaffären "Stallkvarn" som både har gammalt och nytt var öppet men stängde bara 10 minuter efter att vi kommit tyvärr. Klicka här för att komma in på Stallkvarns diversehandels hemsida.



Jag har testat hur det blir på min mans data  när jag bloggar. Då funkar det med animeringarna och är helt normalt så vi får installera om och optimera datan. Bilden ovan är en animering men blir en stillbild hos mig men inte på min mans data.


  

Klicka här för att se bilder från Stallkvarn


  


  


Människa och djur i vila....    



Klicka här för att komma in på BAHA mens hemsida som sjunger denna låt.


Av Malin wiper - 4 juli 2011 10:42

 


Nu åkte syrran och svågern hem igen men lite tidigare än dom tänkt. Det ringde folk som var intresserade av deras båt som dom har till försäljning så dom måste hem men vi träffas snart igen och vi har haft det toppen. Dom är jättenöjda med husvagnen och låg i den i natt och det funkade perfekt. I går åkte vi in till Jönköping och dom köpte en porta potti till toaletten. Dom är mycket billigare på Jula och funkar perfekt. Dom hade en stor husvagn förut men dom vill bara ha en mindre.


  


Vi stannade till i Byarum för syrran ville kolla på Hantverksbutiken som har så mycket fint.


  


Det hänger en massa jättesnygga trasmattor utanför på huset.


  


Gubbarna satt ute och väntade med hunden Axa


  


Här fick Axa hälsa på en annan hund. Det var en ras jag aldrig sett förut. Lång röd man och rätt stor hund. Den var jättefin och dom gick bra ihop. Hunden är en Irländsk Setter. Klicka här för att läsa om Irländsk Setter


    


Vi hade tagit matsäck med oss så vi stannade på halva vägen för att fika. Detta ställe heter Hyltena som ligger mellan Vaggeryd och Jönköping utefter den gamla vägen. Klicka här för att komma in på Hyltena Stoppets hemsida. Som ni ser finns det en badstrand nedanför utflyktsplatsen.


  


Här packar Mr T upp kaffe och smörgåsar. Man ser lite rosa och blått på sidan och där står syrran. Vi ville inte vara med på bild just nu....  


  


På den rastplatsen har dom som små lusthus man kan sitta i men dom var fulla med folk när vi kom dit. Det regnade inte så det gick bra ändå.



Vi har gått igenom datan och kört ett stort virusprogram i natt men ändå så går det inte att ta in animeringar till bloggen. Dom blir stillbilder och jag får använda gamla animeringar från 2009, 2010 som är nedsparade i arkivet. Nu misstänker jag att det är bloggplatsen som det är fel på så jag skall skriva till dom. När jag skall spara ner en bild så står det att den redan finns och om jag vill ersätta bilden. Då gör jag det men det konstiga är att ingen bild kommer upp döpt till nåt namn. Jag får alltid så konstiga fel så jag blir galen...  Det kan bli så att vi får ominstallera datorn och då gör vi det i natt.


  


Efter att syrran och svågern åkt så ringde det på dörren och utanför stod en manlig kusin till mig som bor i Helsingborg. Han hade vägarna förbi och detta är hans bil. Han bodde förut i Ängelholm och det är min pappas brors son. Jag bjöd in honom på kaffe och vi satt och pratade en stund. Han släktforskar så han hade med sig en hel lunta till mig över min farmor och farfars släkt så det skall bli roligt att läsa igenom.


  


Härliga Axa som jag redan saknar. Hon är så tålig och trygg. Svågern går på kurser med henne och dom säger att hon är så lättlärd och tror att hon till och med kan tävla så småningom.


Jag är lite trött nu så jag kommer ut på era bloggar lite längre fram i dag. Tack för alla era kommentarer trots att jag inte hunnit vara inne och kommentera hos er. Ibland måste man vila från bloggen och då passar det bra när man har folk hos sig några dagar.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards