Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Malin wiper - 1 juli 2011 18:48

 


Eftersom vi åkte över Stockaryd så tog vi en fika på detta fina café som heter "Smörblomman" Jag har skrivit om stället förut på min förra blogg som hette "Tredje akten". Jag tror det var ca 2.5 år sedan jag var dit. Vi har åkt igenom ibland men då har det inte varit öppet. Bilderna blir lite snea just nu och det beror på att jag känner av min nacke lite och då påverkas synen. Jag hade ju kunnat räta upp dom i fotoshop men det tar lite tid och jag har ju inget tålamod....    


Klicka Här för att komma in på en sida för att läsa mer och smörblomman. Stockaryd tillhör Sävsjö kommun


  

Här ser man deras sommartider


  


Det är väldigt fint därinne och trivsamt. Det är en härlig stämning och man känner sig välkommen för alla som arbetar där är jättetrevliga. Tyvärr så fick jag inte med resten av lokalen så det får jag ta en annan gång.


  

Dom har en massa godsaker som är förbjudna för oss...  


  

Kladdkaka de lyx....    



  


Vi tog varsin smörgås med ost och dom var jättefräsch och fint gjorda. Jag klarade dock bara av en en halva av  smörgåsen.  


  


Dom var så himla gulliga så dom ställde upp på bild och använde sig av rekvisita från butiksdelen. Detta uppskattades verkligen av mig....  


  


På det långa lite barliknande bordet i cafédelen hade dom jättefina gjutna utsmyckningar som är så modernt nu.


  

Jag tar med en närbild på härliga gänget också...  


  

Dom har så mycket snyggt som både tillverkas på stället och runt om i byden. Dom säljer även smycken  men det var för mörkt så jag fick inga bra bilder. Tar fler nästa gång.


  


Här välordnade mattrasor i olika färgnyanser. Detta är bara en bråkdel.


  


Den här kudden var verkligen superläcker

  


  


En gjuten prydandsgroda för trädgård eller inomhus


  


Även garn fanns det massor av


  


Förkläden i olika fasoner och mönster.  


    


Jag köpte 3 jättefina barngalgar i trä till nån passande klädnypeklänning. Dom kostade bara 20 kr/st och är handmålade.

  


En välkommenskylt slank ner också


  


Dessa gjutna prydnadshjärtan kostade bara 10 kr/st och dom är lindade med tunn ståltråd.


 

Av Malin wiper - 1 juli 2011 16:37

 


Klicka här för att komma in på Michael Grimms hemsida.


Klicka här för att komma in på McKenna Medleys hemsida


 


Michael Grimm (född December 30, 1979) är en amerikansk singer / songwriter och vinnare av den femte säsongen av America 's Got Talent



 


Jag stannade och tog ett foto på denna välskötta trädgård med en brunn i mitten som var fint utsmyckad.


  


Grinden var inte illa den heller.


  


Jag tappade helt orken nu och Mr T skall fixa lite felsköning åt mig så det förhoppningsvis fixar till sig med animeringar och andra bilder. Det är svårt att förklara så det är ingen idé att jag försöker för det blir så trassligt. Därför har jag ingen möjlighet att komma in på era bloggar just nu utan önskar er en härlig kväll....  


Av Malin wiper - 1 juli 2011 15:14

 

15 gula rosor från ICA Vaggeryd för endast 59 kr.


Nu är vi hemma efter att ha varit ute på ett härligt uppdrag som gav mycket i både smak och bildupplevelser. Har lite svårt att hinna med bloggen just nu för helgen kommer att vara full av aktiviteter.


  


Vi åkte iväg för att kolla upp en liten Adria husvagn som syrran och svågern var intresserad av. Dom hade en stor förut men vill ha en mindre. Den fanns på landet mot Stockaryd så vi tog gamla vägar där det alltid dyker upp nåt intressant och vackert. Klicka här för att läsa om Stockaryd. Klicka här för att komma in på Adrias hemsida


  


Det kryllar av kor och hästar lite överallt och jag vill alltid gå ur bilen då och fota och kolla in dom lite. Alla vi såg var så välnärda, välskötta och trygga.     


  

Detta  var en vacker häst. 


   


   


Det är så tråkigt att såna här fina gamla hus håller på att förfalla helt. Det är ju ett kulturarv som försvinner.


   


   

Detta tycker jag är kreativ upphängning och fantasifullt.


   


   

Plötsligt dyker det bara upp en massa usmyckningar utanför bondgårdar eller vanliga bostadhus.


  

På samma ställe stod denna vagn med blomlådor på.


  


  

Här har dom byggt en liten kopia på en gammal bensinstation  som skall föreställas "BP" ladan på vänster sida hade dekaler från BP och tunnor.


    

Klicka här för att komma in på sidan där jag lånade bilden

  


Sen var vi då framme för att kolla den lilla husvagnen som är en Adria från 1989. Den såg verkligen fin ut och var otroligt välskött. Det är bra att anlita mig om ni skall köpa en begagnad husvagn eftersom jag arbetat i ett mögelhus i över 5 år. Jag behöver bara gå in på ett ställe så känner jag direkt om det är mögel och måste gå ut direkt annars blir jag jättedålig och det sitter i flera timmar. I denna vagn fanns det inte tillstymmelse till mögel eller fukt. Hon som visade oss vagnen var jättetrevlig och vänlig. Vi fick undersöka allt i husvagnen och hade fått en lista av syrran så vi kunde bocka av. Det fanns inget att klaga på så jag ringde syrran och nu skall dom köpa den och hämta den i morgon.

  


  


När vi åkte hem så hann vi uppleva en massa kul som jag skriver om senare.

   

Av Malin wiper - 1 juli 2011 07:54

 


I går fick vi bilder på lilla Emil som på bilden är 3 dagar. Det är min min mans brorssons barn. Det blev lite invecklat. Det är det första barnbarnet i släkten och det känns spännande och vi skulle vilja åka upp till norr men just nu finns ingen möjlighet. Vi får se tiden an.


   


  Nu är lille Emil 3 månader och oemotståndlig....  Man vill ju bara krama om honom. 


   


Vilka ögon...   Tack snälla D & L för att ni skickade dom fina bilderna på er underbara son....  Vi fattar bara inte att 3 månader gått så fort.   


       


Namnet förpliktar....   Klicka här för att komma in på en sida som handlar om Astrid Lindgren. klicka här för att läsa om Emil i Lönneberga


 




Det måste ha blivit nån förändring på nätet eftersom man inte kan ladda in animerade bilder längre. Dom blir stillbilder dom flesta. Sen står det att jag redan har bilden och vill du ersätta den. Bilden har inget namn så jag döper den men den blir ändå stillbild. Endast 2 bilder på två dagar har blivit animerade. Dom har jag tagit från mitt bildarkiv sen förut. Tappar nästan lusten att blogga. Nu måste jag lägga på ett kol för vi skall åka ut ett ärende och jag hinner inte komma in på era bloggar på förmiddagen.

Av Malin wiper - 1 juli 2011 07:25


Här lite mer från Mimmis Magasin. Denna burk får man nu för halva priset


Här följer lite annat som man får för halva priset just nu:





Här följer lite nytt från Mimmis:






Häftigt tyg med paraplydamer.


Sobert vitt



En annan varitant av krydduppsättning



Dessa små tavlor finns med olika text.


 


Tyg med fotbollar på




Lite nya garner i silkigt pastell


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards