Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Elgiganten!

Av Malin wiper - 26 juni 2011 16:41

 

Jag i en trähammock i Rosariets underbara trädgård


 


Jag frågade Vicke om han ville göra en ny header åt mig men det var ingen brådska. När jag kom hem så hade han redan mejlat över en ny header och som ni ser så är den helt fantastisk. Han är otrolig på att animera och sätta ihop bilder. Det är sånt djup i bilden som känns som den föreställer en teaterfoajé. Det ligger mycket arbete bakom att animera och göra bilder. Tusen tack snälla Vicke...    Du har nåt att vänta från mig.


Klicka här för att komma in på Vickes fina blogg och kolla in hans animeringar. Han har nya animeringar varje dag

 

  


  


Jag är även glada att ha en ny kamera som är samma sort som jag hade före den nya jag köpte. Fast denna är en nyare modell 2011 med både bättre macro, bättre ljusmätningssystem, bättre zoom, bättre filmfunktion i full HD. Dessutom är den snabbare och lättare. Tyvärr fanns den bara i färgerna rött och svart på Elgiganten så jag tog den tomteröda...  


    


Heders åt Elgiganten som bytte ut min kamera så jag slapp två avbetalningar. Vi har varit kunder där i flera år och är jättenöjda. Jag har varit till Rosariet och fotat lite som jag sätter in senare. Jag kände mig genast hemma igen när jag fick en kamera som passar till mig.

 
 
Gilla

Gilla

26 juni 2011 19:16

Jag kikade in hos Vicke och han länkade hit till din sida och skrev att han hade gjort en ny header till en av sina vänner. Inte hade jag en aning om att det var till dej. Jättetjusig header han har gjort. Han är verkligen duktig.

Jag kände inte igen mej i texterna heller på ett tag. Det beror ju på att du har varit flitig, sen jag var inne hos dej.

Jag älskar rött, så jag hade också tagit en röd kamera. Den är ju för söt.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

26 juni 2011 19:33

Vad kul att du också känner Vicke. Jag är jättenöjd med headern. Vill ha det lite dramatiskt. Det är inte så lätt för jag skriver lite för många inlägg för mitt eget bästa ;) Kul att du gillar rött. Jag gjorde inte det förut men numera kan jag även ha röda kläder i rätt nyans.

Ha en fin kväll
kram

 
Stevie

Stevie

26 juni 2011 19:18

Shit, glömde vad jag skulle skriva!
Återkommer!

Kram
Stevie

http://esthonianangel.blogspot.com

Malin wiper

26 juni 2011 19:31

:D

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Mi

26 juni 2011 19:55

Hejsan! Jag såg hos Vicke att du lämnat en förfrågan om en ny header. Den blev bra som väntat, haha. han är duktig Vicke.
Önskar dig en fin kväll!!

Malin wiper

26 juni 2011 21:14

Han har även gjort mina två sista headrar så jag ville ha en ny.

Ha en fin kväll själv

 
Monica

Monica

26 juni 2011 20:29

Din nya header blev jättefin, vad snällt av Vicke att hjälpa dig med den :)
Fina foton visar du här som vanligt, vad bra att du fick en ny kamera, hoppas den fungerar bättre :)
Ser att ni haft en trevlig midsommarhelg, vi har också haft en lugn och trevlig helg, jobbade bara till 12 midsommarafton och sen ledig resten av helgen. Vi har grillat gott, ätit jordgubbstårta, promenerat och mått skönt :)
Nu blir det en tuff arbetsvecka med 48 timmar, men jobbar mindre veckan efteråt istället.
Ha en fin vecka, kramar..

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 juni 2011 21:15

Tack! han är jätteduktig Vicke. Ja du man måste trivas med sin kamera och den sista jag köpte blev helt fel för mig. Härligt att du var ledig i helgen. Vad gott ni har ätit på midsommar. Det blir verkligen en tuff vecka för dig.

Ha en fin vecka själv
kramar

 
ansepanse

ansepanse

26 juni 2011 20:43

håller med om att det är viktigt att man har en kamera som man trivs med :)
jo, han är duktig Vicke och din nya header är jättefin
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

26 juni 2011 21:11

Canons ixus passar mig persfekt. Den kostade över 3000:- för ett tag sen men har nu gått ner kraftigt. Han är verkligen skicklig

Ha en fin kväll
kramar

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

26 juni 2011 20:59

Ja, verkligen en fin animerad header Vicke gjort till dig.
han gör fantastiska bilder och animeringar
nu blir jag verkligen sugen på att lära mig animera.
men att göra sådant fint...vet inte om jag kommer att lyckas med..
får börja med att lära mig grunderna i programmet Gimp först och olika funktioner..
kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

Malin wiper

26 juni 2011 21:10

Ja han är duktig och hade en animeringssida när jag började blogga för 7 år sedan där jag lånade animeringar. Jag har försökt lära mig animera men det var så komplicerat och jag har en nackskada och utbrändhet så jag har svårare med inlärning, koncentration och uthållighet. Du är så duktig på grafik så du kan säkert lära dig detta. Man måste som du säger förstå programmet först

Ha en fin kväll
kram

 
Viktkamp

Viktkamp

26 juni 2011 21:56

Vilken fin header du fått =)

http://viktkamp.webblogg.se

Malin wiper

27 juni 2011 06:23

Ja du jag är jättenöjd

Ha en fin dag
Mvh
Malin

 
Fenixmona

Fenixmona

27 juni 2011 05:04

Jättefin header! Han är himla duktig våran Vicke! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

27 juni 2011 06:20

Håller med om allt du säger, han är skicklig

Ha en fin dag
Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards