Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Edwyn collins!

Av Malin wiper - 26 juni 2011 07:34

 


Här en låt med Edwyn Collins som jag hörde på WWR Internetradio för några dagar sen när ia var DJ. Han föddes 1959 i Edngburgh och är en skotsk sångare. Hans största hits är låten "A Girl Like You" och det är den jag satt in här i en liveversion. Han har numera en solokarriär och jobbar även som illustratör, tv- skådespelare och producent, och skivproducent.


Klicka här för att komma in på Edwyn Collins hemsida


I går eftermiddag hade jag min största matkris och jag mådde illa av tanken att äta en stor tallrik med grönsaker så nu skall vi äta fisksoppa till middag i dag för då behöver man inte äta lika mycket grönsaker. Min mage fick totalstopp och är som en ballong...  En del kan äta hur mycket grönsaker som helst och magen funkar perfekt men för mig fungerar det tvärtom. Istället för wok så skall vi koka grönsaker till maten ett tag och se om det blir bättre. Jag kommer inte att ge upp denna gång. I dag skall vi emellertid äta lunch ute och se om det finns gi mål på IKEA annars går vi nån annanstans.


  


Såna här påsar med godis från videobutiken är ett minne blott...  tills jag nåt min trivselvikt.


Jag är  ledsen för en person som står oss nära är allvarligt sjuk men vi hoppas på det bästa. Personen är en riktig kämpe med stor livsglädje och kämparanda. Även en äventyrare som prövat på mycket i livet. Vi tänker på dig och finns här....  

 
 
lilian

lilian

26 juni 2011 10:46

Hej
Vad tråkigt att din mage spökar,det påverkar hela allmäntillståndet.Jag har haft fullt upp med familjen denna vecka så jag har inte orkat titta runt på bloggarna.Hoppas att magen blir bra snart,önskar dej ett bra slut på helgen.
kram

http://www.frugreta.bloggagratis.se

Malin wiper

26 juni 2011 16:24

Ja du jag kom ju på att jag inte tål för mycket fibrer ;) Förstår att du haft fullt upp för du har ju barnbarn också. Magen blir bra om jag ändrar lite på kosten.

Ha en fin kväll
kram

 
Vicke

Vicke

26 juni 2011 12:05

Du har fått ett mail

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 juni 2011 15:53

Ok! Jag kom nyss hem från storstan.

 
Stevie

Stevie

26 juni 2011 21:28

Från imorgon bloggar jag här också,
http://esthonianangel.bloggplatsen.se/
det blir ungefär samma inlägg som i
http://esthonianangel.blogspot.com
men enbart på Svenska och bilder som rör sig!

Ha en fortsatt bra Söndags kväll!

Kram
Stevie

http://esthonianangel.blogspot.com

Malin wiper

27 juni 2011 06:25

Vad kul ;) då skall jag länka till dom ställena också.

Ha en fin måndag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards