Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Malin wiper - 18 juni 2011 19:08

  


Jag har fått en fråga av en kille som lyder: Vet du vart man kan få tag på filmen "Blackbord Jungle" eller som den heter på svenska "Vänd dem inte ryggen".


 


Svar: Den finns att köpa på discshop.se. Jag är inte riktigt säker på om jag sett den så jag blev nyfiken. Har jag inte sett den så ämnar jag köpa den själv. Tack snälla du för för din fråga som blev ett bra filmtips....     Filmen är från 1955 och är baserad på en roman med samma namn av Evan Hunter. Klicka här för att läsa mer om filmen.

 

 

En bild från filmen.


Klicka här för att komma in på discshop.se. När jag nu ser trailern så känner jag igen filmen.



Free Clipart Images

Av Malin wiper - 18 juni 2011 16:28


Här är en staty av Big Bengt som är upphovet till hela High Caparral.



Från Wikipedia:


Bengt Tage Erling Erlandsson, även känd som "Big Bengt", född 10 oktober 1922 i Kulltorps församling, Gnosjö kommun, Jönköpings län (Småland). 

Erlandsson, som tidigt bedrev handel med begagnade maskiner i Brännehylte, började 1966 på ett intilliggande område att bygga den anläggning, som utvecklades till nöjesparken High Chaparral. 



Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på Big Bengt. Där finns en intervju med honom. Klicka här för att komma in på Big Bengts museumsida



Han har ett museum på området som heter "Big Bengts museum". Här ett flygplan som finns i området runt High Chaparral



Ännu ett.



Det här gamla ångloket togs hit av Big Bengt för länge sen.




Dessa två personer ser ut att ingå i bilden på väggen... Dom passade liksom in med sina kläder



En liten öcamping där endast tält får ställas upp



Tidsenligt klädd tjej utanför ett gammalt westernhus







Nu lägger vi hattarna på hyllan ett tag. Det finns hur mycket som helst att se och uppleva på High Chaparral. Man kan även åka med ett gammalt ånglokståg, det tar ca 25 minuter och kostar 30 kr för alla över 1 meter. Jag har en tendens att skriva och ta med för mycket bilder så det blir nog lite utmattande att läsa mina inlägg. Jag skall försöka att korta ner dom hädanefter eftersom  jag själv också blir helt slut....  Här regnar det för fullt och Mr T har varit nere i källaren för att reparera ett fönster. Jag följde inte med honom till Värnamo för jag har ingen ork.

Av Malin wiper - 18 juni 2011 09:32


 Här en livelåt med Ernest Ray Everett. Klicka här för att komma in på hans hemsida




Av Malin wiper - 18 juni 2011 08:14

 


Ernest Ray Everett altenerade mellan gitarr och piano. Festivalen fortsätter i dag och då blir det nog mer folk. Ernest Ray Everett kommer att uppträda i dag också. Klicka här för att komma in på Festivalsidan


  


Här ser man lilla scenen där det var uppträdanden hela tiden av olika band.


  


Kolla in ljudteknikern på höger sida hur han skyddar sig från regnet under en presenning. 



  


Här en bild innan föreställningen där man fick vara med på genrepet


  


  


Här sjunger Ernest Ray Everett  och John Venning en jättefin låt ihop. Nu kommer jag inte ihåg vilken den var. Nästa gång skall jag ha ett anteckningsblock med mig. Dom sjöng jättebra ihop.


  


Här sjöng en av Divas tre medlemmar tillsammans med Ernest Ray Everett. Han verkar behärska alla genrer


  


Royal Divas igen där dom sjöng så man fick gåshud. Sen förenades alla fem och sjöng en låt ur filmen "Titanic" och då var gåshud bara förnamnet....    


  


Royal Divas hade med sig en dansk pianist som verkligen tog sitt jobb på allvar...  Ett tag trodde jag han skulle välta pianot helt. Han ställde sig upp och nästan mördade tangenterna. Han njöt verkligen när han spelade....  


  


Av Malin wiper - 18 juni 2011 07:04


Efter föreställningen fick vi följa med bakom scenen och här fotar jag Ernest Ray Everett och hon som presenterade uppträdandena. Hon är själv operasångerska, det förstod man för hon var så proffsig och körde med en stil som passade perfekt för detta tillfälle. Hon har ett jättevackert namn, Isabel Piganiol och är sopran. Klicka här för att komma in på en shop för westernsaloon kläder för kvinnor. Jag fattar inte varför inte fler kom på öppningskonserten. Vi som bor i kommunen har gratis inträde bara vi visar upp vår patientbricka. Det var en upplevelse att vara med på denna konsert och när regnet stoppade och solen kom fram så gick publiken igång ordentligt och både dansade och klappade händerna.


             


Klicka här för att komma in på Isabel Piganiols hemsida. Klicka här för att komma in på en westernsida. Klicka här för att komma in på High Chaparrals hemsida



Här skriver John Venning sin autograf till mig.      



Så här ser John Vennings autograf ut



Naturligtvis fick jag autografen av Ernest Ray Everett också. Han var supertrevlig och vänlig.



Här är Ernest Ray Everetts autograf. Jag bad min man ta en massa kort bakom scenen när jag fick mina autografer men nästan alla blev otydliga och dimmiga. Det var lite mörkt och murrigt där men blixten var på ändå blev det inte bra.


 


Här är ett klipp där man får höra Isabel Piganiol sjunga. I går sjöng hon inte utan fungerade som presentatör. I klippet så är Isabel hon längst till vänster.  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards