Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Mias länk till häftig planteringssida!

Av Malin wiper - 15 juni 2011 08:02


Jag har fått en länk till en häftig sida av min vän Mia. Klicka här för att komma in. Tack snälla du... Det handlar om att plantera blommor i olika häftiga kärl såsom koppar, burkar mm. Nr 9 är det en vän till henne som komponerat.



Jag har själv planterat i kopp flera gånger och här är en av dom. Koppen kommer från Butik Ingelund. Den använder jag just nu till godiskopp. Man dom som finns på länken är verkligen fantasirika.



På vår parkering vid ICA stod denna häftiga Citroeng 2 CV.Det är en personbil tillverkad av den franska biltillverkaren Citroén mellan 1948 och 1990

  



I dag är solen lite frånvarande men det kan ju ändra sig. Vi håller på att göra oss i ordning för att åka ut på lite äventyr men vet inte vart vi vill åka eller har lust med. Tröttheten vill inte riktigt ge sig men man piggnar nog till lite efter vägen. Vi pratade fram och tillbaka i går vad vi ville göra. Vill vi ta ett glas vin så kan vi ju inte ta bilen utan då får vi gå till nån restaurang här i byn eller åka tåg till närmaste stad. Vi kanske bara åker åt ett håll och låter oss överraskas av nåt som dyker upp.



 
 
Pisan

Pisan

15 juni 2011 08:15

Hoppas ni får en mysig dag, var ni än hamnar :-) Kramar från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 juni 2011 08:18

Tack snälla du ;) Vi är så trötta och det vill inte riktigt gå över fast vi vilar.

Ha en jättefin dag själv
kramar

 
Stevie

Stevie

15 juni 2011 09:03

Godmorgon Malin! :)

Hoppas Ni hade det trevligt och fick god mat i går kväll när Ni var ute. :)

Läckra gamla saker Du har på bilderna. Den där ELVIS koppen hade passat min kompis Anders. :)

Solen Skiner här så det är inga regn tunga skyar här inte: http://youtu.be/J13pvwDlCWo
Ha en Bra Onsdag!

Kram
Stevie

http://esthonianangel.blogspot.com

Malin wiper

15 juni 2011 09:12

God morgon Stevie. Vi kom aldrig ut i går för vi var för trötta så vi åker ut i dag istället. Jag skulle också vilja ha Elvis koppen ;)

Härligt att du har sol hos dig
Ha en fin dag
kram

 
helga

helga

15 juni 2011 09:05

Åh, det där var kul idéer till plantering - tack för tipset!

Vilken läcker bil ni såg vid affären...

Hoppas ni hittar någon rolig utflykt idag! Kram och ha en mysig dag!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 juni 2011 09:13

Ja du det är bara fantasin som kan sätta stopp ;) Den bilen är är ännu finare i verkligheten jag fick inte riktigt fram den på bilden

Tack snälla du. Vi skall snart åka iväg

Ha en mysig dag själv
kram

 
Petra

Petra

15 juni 2011 09:36

Hoppas ni får en trevlig tripp!! Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

15 juni 2011 16:10

Vi fick en jättebra tripp till storstan

kramar

 
Ingen bild

Mia

15 juni 2011 10:22

Du är ju goer o härlig. Vad härligt att du satte in den o att du nämnde mitt namn. Det känns gott. Vad skönt det låter med att bara låta dagen bli som den blir och göra vad ni känner för. Ikväll är det schools out här på torget i Kungsbacka och såklart följer jag med mina ungdomar när de ska dit och håller mig i bakgrunden om det sker nåt. Jag brukar nattvandra men idag kommer jag finnas där ändå som förälder utan jacka. Tror en väninna följer med mig och då kan vi ta en go kopp kaffe tillsammans. Det ska vara skumdisco och Ulrik Munther ska uppträda bland annat. En lokal duktig kille som sjunger och är poppis härikring. Sonen ska ha en kompis o sova över här så det blir kul. Liv och lust ikring barnen gör att jag tyar lite mer. Idag har jag fått tillbaka hörseln lite på mitt högra öra efter över en månads problem. Så jobbigt att inte höra ordentligt och tinnitusen blev såklart värre. Så nu pencillin för det var varigt i örat med som läkaren sög ut en del. Det började med en vaxpropp. Sen terracortril droppar men de orsakade nog att det blev såhär. Det täpper ju till över trumhinnan och orsakade svamp då det blev för tätt med. Otroligt vad det blir i slutändan. Ja ja, det blir bättre. Ha en toppendag och njut även om vädret inte är det bästa. Goaste kramar till er båda. //Mia

Malin wiper

15 juni 2011 16:09

Då har du fullt upp i kväll. Bra att kunna vara med och hålla koll på ungdomarna. Nu måste jag kolla i vilket inlägg jag nämnde ditt namn, minnet är så dåligt just nu. Vad jobbigt att du haft problem med ett öra, det är ingen höjdare. Stackare som även har tinnitus också. Det är några i vår släkt som lider av detta också.

Jag får själv ofta vaxproppar men gick på öronljusbehandling under nåt år och sen dess har det varit bättre men nu har jag fått lite eksem i öronen som kliar och då får jag gå igen. Ja du det verkar som man kan drabbas av vad somhelst och en del mer än andra.

Ha en toppendag själv goa du

varma kramar

 
Maya

Maya

15 juni 2011 12:52

Tack för en intressant länk! Ska spana in den senare när jag kommer hem igen, är på väg ut på ärenden.

Apambulans, är det inte så dom kallas dom där bilarna?? ;)

KRAM!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

15 juni 2011 16:02

Vad kul att du tycker det. Jag har aldrig hört det ordet så nu blir jag nyfiken. Får googla ;)

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards