Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Malin wiper - 8 juni 2011 17:39

  

Nu skall jag visa upp en gammal bil igen...  som jag såg på Hemköps parkering i Skillingaryd. Jag träffade ägaren och fick fota bilen från alla håll och kanter. Han använder den som bruksbil men har fler av Saab som han rustar upp och skall ha på utställning. Kul att se en sån gammal goding i trafik.


  

Jag fick fota av papper på bilen så här ser ni uppgifterna.                


  

Det roliga var att den hade pil istället för blinkers när man svänger (körriktningsvisare). Så var det på dom flesta bilar men försvann på 60-talet. Det såg verkligen kul ut och man fattar inte att man var med på den tiden...  


  

Klicka här för att läsa lite mer om bilmärket

 

  

Här lite mer att läsa om bilen.

 

   

Ytterligare lite att läsa.  


  

Ägaren berättade att det inte är så lätt att byta däck på bilen eftersom  hjulen sitter långt in under skärmen.


  Så här ser motorn ut.


                                    


Klicka här för att komma in på "Kuriosapaviljongen"

Av Malin wiper - 8 juni 2011 08:17

 

Bilden kommer från Cinas grafik


Jag stängde datan helt i går en viss tid för jag mådde så dåligt av den fuktiga värmen. Blev liggande i sängen. Om man känner på luften framför fläkten så blåser den mycket starkare än bakom där det suger, alltså är det effektivare att blåsa. När man skall förlytta den varma luften inomhus ut så är det effektivare att blåsa ut den. I Det lilla undertryck som blir så sugs kall luft in utifrån från dom andra öppna fönstren. Man suger naturligtvis in den kalla luften där solen inte lyser just då. Detta har min man lärt mig så vi sätter in myggfönste  på två av innefönster och sen sätter vi fläkten mot det ena och kör igång och det blir mycket svalare inne. Vi har annars bara självdragsventilation och det vi gör är att öka den. Detta var invecklat....  Det känns i alla fall uthärdligare om man gör det så men jag orkade ändå inte med datan mer i går.


  


Så här ser det ut i datarummet där fläkten står och går just nu framför myggnätet. Vi har plåttak och det är nog det som gör att vi har ännu varmare inne än det är ute. I dag är det solfritt än så länge och det är 18 grader ute. Jag skall följa med min man till Värnamo sjukhus i dag där han skall få ögonbotten undersökt. Det är p.g.av diabetesen som han måste göra detta.


strawberry

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards