Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Hjortsjöns camping!

Av Malin wiper - 5 juni 2011 14:28


Min man har fullt upp i källaren och har nu kommit till sista rumsfönstret på höger sida. Han skall måla köksfönstren invändigt i dag och sen måste dom torka några timmar. Jag tycker att han sliter så mycket nu så jag sköter all marktjänst och annat i huset. Jag fixade en matsäck och tyckte att vi skulle åka till vår camping och sätta oss där och fika och njuta av omgivningen. Vi kommer bara hinna måla fönstren på framsidan för sen har vi andra grejer som måste fixas innan visningen.



Här har vi parkerat framför den fina minigolfbanan. Den är verkligen välskött likaså gräsmattorna.


Klicka här för att komma in på en sida där man får se bilder och veta vad campingen har för öppettider.


Vi tog ett bord en bit ifrån vattnet.



Tur att jag inte satt mig direkt när Mr T hällde upp kaffet för då hade jag blivit brännskadad. Bordet var så rangligt och dåligt så man behövde bara komma åt det lite så välte allt. Tur att jag hade hela termosen full med kaffe så vi inte stod där helt utan. En sån fin camping där allt är så välskött men deras utemöbler är inte mycket för världen och borde bytas ut innan en olycka händer. Det är inte billigt att hyra stugor eller stå med husvagn där så det borde vara bättre utemöbler.



Vi flyttade oss till en grupp nära vattnet men det var en rätt sliten grupp också men bättre än den förra. Man får göra som förra sommaren när vi var ute och ta med oss stolar. Fast då stötte vi inte på några såna dåliga utemöbler.



Det hade kommit lite folk men ingen som badade. Ett sånt fint ställe borde vara överfullt när det är så varm ute men dom åker väl till större ställen. Såg den tendensen i fjol sommar då vi besökte alla små badplatser runt om i kommunen. Vi var nästan ensamma överallt trots att det var så vackert men barnfamiljer nu vill säkert ha mer service med grejer för barn och även kiosk. Fast här finns det en kiosk som säkert har kaffe också.




Klicka här för att komma in på en häftig blogg där bl.a denna husvagn finns


 
 
Ninz

Ninz

5 juni 2011 18:19

När man garderar sig från topp till tå, då brukar man inte behöva det man har med sig. Men det är ändå bättre att ta det säkra före det osäkra :) Som du säger, camping idag är inte så billigt som det var tidigare, så dem borde ha lite bättre möbler än dem som ni råkade ut för. En fortsatt fin söndag till er raringar :)
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

5 juni 2011 19:42

Ja du det är precis så. Camping var nåt som var billigt förr så alla hade råd med detta. Det hade kunnat gå illa och jag måst slänga mig med kläderna på i vattnet ;)

Ha en fin söndagskväll till dig din raring också ;)

Kramar

 
Stevie

Stevie

6 juni 2011 06:06

Godmorgon Wiper! :)

Ja, så var det Svenska Flaggans Dag!
Hoppas att Ni har bra väder denna Söndag (?) som är en Måndag!

Kram
Stevie

http://esthonianangel.blogspot.com

Malin wiper

6 juni 2011 08:50

God morgon Stevie ;)

Jag firar inte den den ser mest ut att vara Stockholm med kungen i spetsen som festar.

Det är toppenväder i dag också

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards