Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Malin wiper - 1 juni 2011 18:28


Vi har fått 4 jättefina kaktusar av vår granne Mr "J" och Mrs "J" som hade öppen trädgård förra sommaren som vi var och tittade på... Tusen tack! jag blev jätteglad. Klicka här för att läsa om kaktusar



Klicka här för att läsa och skåda vad jag skrev om deras trädgård förra sommaren. Detta är del 1

  

Klicka här för att se och läsa del 2


   


Jag tog lite närbilder också. på denna häftiga runda små klaskaktusar. Hoppas nu bara att jag kan få dom att må bra med mina långt ifrån gröna fingrar. Jag älskar i alla fall växter av många slag.



Han och hans fru/sambo har en fantastisk trädgård så det är som att komma in i paradiset när man går in på baksidan av huset.




Denna är på väg att komma upp och spänningen kommer att bli "olidlig" för mig...



Sen har vi denna som verkar rulla ihop bladen och har som taggar på sidorna.


  

Av Malin wiper - 1 juni 2011 11:55

 


Nu är det mest arbete som gäller och Mr T skrapar fönster för brinnande livet...   Jag själv fixar lite inne och klipper även gräset som på bara några dagar växt jättemycket. Vi fick ett kort besök av min väninna A så vi fick en pratstund. Hon gav mig några papper som handlade om IBS som jag skall läsa igenom.


    


Jag var till Apoteket och köpte den nya medicinen mot IBS men jag fick en allergisk reaktion direkt med klåda och känslan av att ha sticksiga kläder på sig. Det smakade lite kamomill och jag har aldrig tålt det så det är ju jättesynd. Klicka här för att läsa om Iberogast


  


Han tar mellan fönstren också. När köksfönstren är klar så får vi hjälp av några killar från hans projekt som är duktiga på att lägga på kitt. Sen skall kittet torka några dagar innan man kan måla. Det tar tid och jag hoppas det inte börjar regna.


  


Lite paus måste man ha mellan varven och vi satt en stund och fikade nere vid vattnet.  



  


Vi har haft några gräsänder (gräsänklingar) på besök i backen. Honorna häckar väl nu antar jag?.



Så här ser omslaget ut till hennes nya cd.


Av Malin wiper - 1 juni 2011 08:15

  


Vi hade lite tid efter frissan innan min man skulle till tandläkaren så vi åkte och kollade lite på Hjortsjöns camping som ligger ca 3 km från centrum i Vaggeryd. Dom har en fantastisk fin och välskött minigolfbana som jag bara måste testa vid nåt tillfälle.


Klicka här för att komma in på Hjortsjöns camping


 


  


Här ser man en kiosk och där anmäler man sin ankomst till campingen också.


  


Bakom grönskan ser man omklädningsrummen och annat som hör till campingen.  


  


Här ser man lite av dom fina stugorna som går att hyra. Skulle ha gått lite närmare.  



  


Sen det fantastiska badet med sin sandstrand och stora brygga.


  


Det finns även en ramp så alla kan ta sig ner i badet. Det borde det finnas överallt.


  


    


Det är sanslöst vackert och många utplacerade bänkar och grupper så man kan sitta ner och bara njuta. 




Av Malin wiper - 1 juni 2011 07:24


När jag ändå var inne på Mimmis Magasin så fotade jag lite nya saker. Sen såg jag att det är "Hjulafton" i samhället på lördag 4/6 även i Skillingaryd vårt grannsamhälle. Det är ett evenemang som går av stapeln här en gång om året. Förut hade vi en egen valuta som trycktes upp och delades ut men det blev för dyrt i längden. Klicka här för att läsa programmet.



Ny glashållare med tre ljus från "Cult design"



Bra present till en student. På krukan en magnetstudentmössa.



Ny vägghållare till "Cultkruka"



Nya ljushållare från "Esprit" ser ut som läder.



Självhäftande fjärilar


 



Genomskinlig "Cultkruka" med ställning



Nu kan en Yo Yo se ut hursomhelst förr var dom rundade och i färgerna, svart, rött och vitt...


  


Här en jojo från 70-talet i blått. Klicka här för att komma in på en blogg som heter "V-jeans" med 70-talssaker. Klicka här för att läsa om jojon och dess historia

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards