Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Mors dag!

Av Malin wiper - 29 maj 2011 09:18

 


Ofrivilligt har vi sovit tills för en stund sen men nu har vi fått i oss frukost och solen skiner på Mors dag. Min syster och svåger går upp till mamma i dag och grattar henne. Vi tre syskon har lagt ihop en summa så hon får både blommor, godis och nåt annat. Önskar jag kunde ringa henne och säga "Glad morsdag" men eftersom hon är så pass dement nu så blir hon bara förvirrad för hon kommer ju inte ihåg nåt. En sak vet vi i alla fall och det är att hon njuter av att bli ompysslad och ha glädje omkring sig.  Jag kom ihåg när mamma hade sin rosa period och fullkomligt älskade rosa kläder och saker i rosa....  Hon är en snäll, älskvärd och generös person. Hon var så ovanlig så hon arbetade en del när vi var små och vår pappa tog lika mycket ansvar för oss barn och hemmet. Hennes sista arbete var på Försäkringskassan som då var en levande och fungerande arbetsplats både för personal och folket. Min mamma är född i Umeå så vi åkte mycket upp dit och hälsade på mormor och morfar när vi växte upp.

 

 


Jag älskar dig och önskar dig en fin dag.   Det finns många som inte har några barn både frivilligt och ofrivilligt och dom skall ha en fin dag också. Min man pratar just nu med sin mamma och hon är 83 år och har inte drabbats av demens.


     
 

Spelar en låt som jag vet att mamma tyckte om. Jag vet att hon gillade lite olika generer  men är inte lika stor musikälskare som oss andra i familjen.

 

 

Från Wikipedia:

Mats Paulson, född 28 januari 1938 (73 år), svensk sångare, poet, målare och visdiktare. Hans första LP-skiva, Tango i Hagalund, gavs ut 1964. Slog igenom med Visa vid vindens ängar på albumet En stad, en morgon 1966. Sedan dess har han givit ut flera skivor och skrivit hundratals visor, däribland Barfotavisan och Baggenslåten



 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

29 maj 2011 10:27

Vad skönt att din mor ändå kommer bli uppvaktad och få bli lite bortskämd.
Kikade på er husannons. Det är ju ett jättefint hus som ni har, det är dock en stor prisskillnad mot här så jag höll på att ramla ur soffan :)
Hoppas att ni får en fin söndag.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

29 maj 2011 10:29

Ja det känns jättebra. Vi kan inte ta så mycket för ett sånt gammalt hus som vi har och det måste rustas utanpå och vill man inreda källaren så går det bra också.

kram

 
anitabirgitta

anitabirgitta

29 maj 2011 10:42

Ibland är det skönt att kunna sova lite längre...ni har säkert en hel del att stå i med husförsäljning och allt omkring. Roligt att ni har bra väder, hos oss spöregna det när jag gick upp idag. Hoppas ni får en trevlig dag hos din mamma...jag hoppas att vädret vänder för oss till eftermiddagen när vi ska iväg till min mamma och fira mors dag.

http://anitabirgitta.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 maj 2011 11:46

Det har du så rätt i. Vi har inget bra väder för det regnar mest men är sol emellanåt. Vi skall inte till mamma utan det får syrran göra för vi har nyss varit dit och det är 14 mil. Kul att ni skall iväg till din mamma

Ha en fin mors dag
kram

 
Ingen bild

Kerstin

29 maj 2011 17:26

Du har skrivit så fint.

Kram Kerstin

Malin wiper

29 maj 2011 19:17

Tack snälla svägerskan ;) Kul att du tycker det.

Du har säkert själv blivit rejält uppvaktad av din dotter

Ha en fin kväll
kramar

 
Helene

Helene

29 maj 2011 21:54

Grattis på Mors Dag!! Hoppas att du har haft en bra dag och tagit det lite lugnt. Kul att se ert hus, nu hoppas vi att det kommer mycket folk på visningen och att det säljer snabbt och att ni får OK betalt!! Tack för dina fina kommetarer på bloggen.

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

30 maj 2011 07:25

Tack snälla du. Jag firade min mamma genom syrran och svågern men själv har jag inte gjort nåt speciellt. Tyvärr så är det för många foton från utsidan och för lite inne. Ja jag hoppas det blir sålt annars väntar vi och gör iordning det mer.

Ha en fin dag over there
hugs from Smaland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards