Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Malin wiper - 28 maj 2011 17:55

 


Jag köpte mig en ny kamera i dag. Den är lite bredare och tyngre än den jag haft och mycket stabilare. Den är från förra året och fick bäst i test av dom som testades då.   Den har mycket större zoomområde, fler pixlar, bättre bild och snabbare. Den heter Canon Power Shot SX 210 IS. Klicka här för att läsa om kameran.




Jag frågade om min gamla kamera och det var som min syster sa till mig att batteriet ev  blivit dåligt. Jag köpte den kameran kontant och tog inget trygghetsavtal men nu har jag tagit ett sånt som skyddar i 3 år. Min man får min gamla kamera för att sätta nytt batteri i och kolla om det funkar.  Min gamla har jag nog haft längre än jag trodde. Min första kamera var guldfärgad och den andra silver så nu ville jag ha nåt i färg. 


Nu är jag så trött så jag kommer in på era bloggar i morgon. 




 


Klicka här för att komma in på Mikis Theodorakis hemsida

 


Av Malin wiper - 28 maj 2011 16:58

  

Vi har nyss kommit hem från Jönköping och att det var Marknadshelg i City hade jag ingen aning om...  Det sjöd av liv i stan och dom hade satt ner priserna på en massa varor i affärerna mm.


  

  

Här är programmet för helgen . För den som vill dansa i kväll så har dom parkkväll i City med dans så Rådhusparken förvandlas till en klassisk dansbana. Klicka här för att gå in och läsa mer 


  

Dessutom är det Blåsmusikfestival. Då tänker jag på min son som varit med i blåsorkester i många år i Sundsvall tills han flyttade till Enköping.           


  

På detta torg satt en blåsorkester och spelade men jag kom inte ihåg vad torget heter som ligger östra sidan.


  

  

Ballongerna ser inte ut som förr.

  


  

Här ser man Stora hotellet där en av mina bloggläsare var förra helgen. Hennes dotter tog studenten och var på bal i detta fina hotell.


  

 

Framför Stora Hotellet i kanalen kunde man se dessa bubblor flyta omkring och inuti varje bubbla satt ett barn.


  

På västra sidan om stan så kom en annan blåsorkester spelandes jättefin musik. Då var vi på väg till Café Lakatos men det skriver jag om senare.


  

Det var en hel radda med segelbåtar ute men jag var på för långt avstånd. Nya kameran jag köpt går att zooma ännu mer än den gamla.    

Av Malin wiper - 28 maj 2011 09:21

 


Detta är en av mina favoriter i Talang 2011 Steve Thoresson. Tyvärr hittade jag inte klippet från i går när han sjöng Jussi Björlings "Till havs". Han gick tack och lov vidare och har en behaglig, mjuk exakt tonsäker röst. Sen gillar jag hans sympatiska utstrålning och ödmjukhet. Jag hade andra favorter också i både dans, flygshow och dockteater. Men Steve är nog den som kan ta hem segern. Jag fick då gåshud.

 

 



 


Här en tidigare bild på honom. Kolla här vart jag hittade bilden


Av Malin wiper - 28 maj 2011 07:50

  

Så här fina och rena är alla källarfönster nu efter att min man både skrapat bort stänkt färg och sen rengjort ordentligt. Det är mycket ljusare nu i källaren. Vi tog dessutom bort alla gardiner som hängde för. Hörde att det skall bli finare väder nu framöver och det låter bra eftersom vi skall med hjälp fixa fönstren i lägenhetsdelen också. Det skall skrapas, kittas och målas och det blir fönstren på framsidan först. Får se hur långt vi hinner innan visning.


  


Min man hittade sin studentmössa när han städade bort saker i källaren. Han tog sin första student 1970 som gymnasieekonom. Sen gick han på KTS i Katrineholm gymnasieingenjörsexamen och ventilationstekniker 1994. Då var det inte aktuellt med nån studentmössa.


  

Han har fått sin mössa signerad inuti av alla sina klasskompisar.


  

Vi fick fjärrvärme hit för ca 4 år sedan och så här ser det lilla skåpet ut, reglercentralen och det blev en väldig skillnad motför oljevärme med dess stora panna och tank. Dessutom blev det mycket billigare.


  

Tyvärr har det hänt nåt med min kamera som jag bara haft ca 1 år. Den har börjat stänga av sig själv och nu när jag skulle fota så rörde sig bilden och hoppade så nåt har hänt med objektivet. Jag skall nu leta fram garantin så åker vi nog in till Jönköping. Jag får nästan panik för jag klarar mig inte utan kamera numera. Min gamla kamera gav jag till min man men den är också ur tiden nu så vi har ingen reserv. Min kamera är en Canon digital IXUS 120 IS 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards