Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Malin wiper - 21 maj 2011 22:14

 


Jag har kollat på programmet "Kvällen är din" på tv 4 med Martin Stenmark. Det är både gemytligt och underhållande och jag måste säga att Martin Stenmark är jättebra och proffsig. Han spelar inte över och fånar sig som många andra. Det var helt underbart att Bonnie Tyler var där som är en av mina favoriter. It`s a heartache som kommer nu är en favorit och även Lost in France.


 


Klicka här för att komma in på Bonnie Tylers hemsida



 


En av alla fina byggnader i Borås

Av Malin wiper - 21 maj 2011 20:56

  Vi kom hem rätt sent i eftermiddag så jag har inte hunnit blogga nåt. Vi stannade i Borås ett bra tag för att både äta och se oss omkring. Vi har hunnit med rätt mycket som jag skriver om i morgon. Vädret har varit varierande med sol, lite regn och inte så varmt i skuggan. Tack för era kommentarer...  


 

Såna här häftiga bastanta stenstolar står i en ring på torget och man ser alltid folk som sitter i dom och njuter av att blicka ut över torget.


  

Denna häftiga skulpturen finns att skåda på stora torget vid en butik. Den ser olika ut från olika håll. Skulpturen heter "Den nöjde boråsaren" och är skapad av Olle Brandqvist. Klicka här för att komma in på skulptören Olle brandqvist hemsida. Jag har haft denna inne i min förra blogg


 

Borås har blivit årets stadskärna 2011 och det är jag inte förvånad över. Borås är en härlig stad att gå omkring i. Stora torget är en höjdare där vad som helst kan hända.  statyer och fina skulpturer av alla de slag. Affärerna och matställena är för det mesta bra också.



SVENSEXA:


  

När jag skrev att allt kan hända på Stora torget så menar jag detta. Killen på bilden var i parken på sin svensexa med ett gäng kompisar och helt plötsligt hetsar dom honom till att gå mot fontänen. Detta är andra gången på ett år som jag råkar vara på plats när en killen äntrar den fina fontänen på torget...  Hans kompisar har spökat ut honom inför svensexan med både Peruk, hatt och knäppa kläder...  


  

Detta är Borås egen Fontana Di Trevi...  


 

Här fortsätter killen med att ta av sig skorna.


  

Sen går han ner i fontänen likt en manlig Anita Ekberg...  


  

Han vågade sig inte under fontänduchen utan lommade iväg mot nya äventyr. Klicka här för att se förra årets händelse med man i fontän som jag fotade...


  

På en av paralellgatorna från torget finns denna häftiga skulptur att skåda.


   



Av Malin wiper - 21 maj 2011 07:40

  

Vi var ner på Ritz i går igen och fikade...   Vi var inte i nån bra form i går heller efter allt med ev flyttning. Jag känner mig overklig och lite sorgsen eftersom jag hade tänkt bo i detta hus resten av livet. Jag har flyttat så många gånger så för mig känns det extra jobbigt.  

    

Dom hade fått en ny variant av bakelse med mousse av choklad och punsch. Klicka här för att läsa om punsch. Det var år och dag sen jag smakade punsch som inte är min favorit.

 

En ny tårta som jag inte sett hos Ritz förut


  

Dom hade räksmörgåsar (storlek mindre). Den var helt lagomt stor och jättegod och fräsch


  

Min man tog en hälsosmörgås med nån slags röd grodd på toppen. Brödet var Gi och den var supergod enligt honom. Det sjöd av liv i samhället och det var fullt med folk på uteserveringen. Torghandeln var igång och ett myller av folk på torget. Det känns så levande i samhället och folk verkar må bättre än på många andra ställen. Enligt tidningen Metro så är folk gladast och lyckligas i Vaggeryd ...  Det var min son som hade läst om detta.


  


  I förrgår hade dom såna här smaskiga päronbakelser....  

 


 Hoppas ni får en fin dag med sol och annan njutning...       Redan nu är det 14 grader ute och sol. Om vi är pigga efter frukost så åker vi till min mamma, syster och svåger en tur. Naturligtvis så gör vi en mellanlandning i härliga Borås också.



Ha en underbar lördag och sköt om er....  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards