Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Malin wiper - 16 maj 2011 18:39

  

Den här bilden som jag tog när vi var på rundvandring på Länsresidenset i Jönköping för ett tag sen ville länsstyrelsen använda på en av sina sidor där dom presenterar vinnarna i tipspromenaden som gick av stapeln den dagen. Klicka här för att komma in på sidan. Kul att dom ville använda min bild...  Klicka här för att läsa om den intressanta dagen (del 1) då dom hade öppet hus och även full rulle på residensgården. Klicka här för att läsa del 2. Klicka här för att läsa del 3



Av Malin wiper - 16 maj 2011 15:50



När jag var in på Mimmis Magasin för att köpa priset till gissningstävlingen så passade jag på att fota nya saker som kommit in.


  

Det hängde en kanin i mjukt material vid kassan. Den såg så kul och häftig ut.


  

Detta var nog den största ljushållarplatta jag sett. Det ryms 9 ljus om man vill ha bara såna annar är det bara att sätta dit vad man vill.


  

Kolla in denna häftiga kökshandduk från Ekelunds. Kul med lite nya mönster och en sån här skulle passa till en kaffeälskare som mig...  Klick här för att komma in på Ekelunds väveris hemsida


  

  

Den finns även med teord. Rooibos är ett höjdarte som jag druckit i många år. Klicka här för att komma in på en sida där Rooibos te säljs. Klicka här för att läsa om Rooibos te


  

Detta är ett smyckeskrin som är tygbeklätt.


  

Så här ser det ut inuti.


  

Det finns även denna sykorg som är lite större. Kul med knappdekorationer och annat.


  

Ny snygg gardin som går att rulla ner.


  

Ännu en variant.


  

Dom har fått in massor av änglahängen i olika storlekar och former. Klicka här för att se vem som tillverkar dessa änglahängen och kort som finns att köpa hos Mimmis


Här följer lite nya gardinlängder:


    

Det ser ut som 70-talet kommer stort nu.


  

Utanför butiken finns en massa nedsatta kvalitetstyger. Detta med hästar på var jättesnyggt. Har aldig sett det förut i butiken.



Av Malin wiper - 16 maj 2011 12:57

  

Flera stycken gissade på bokstöd men Petra kom först in med det rätta svaret. Hon är min första nätvän som jag träffade på en matsajt som heter "Tasteline" man hade egna sidor att lägga ut recept och annat på. Petra var en av dom som var på min kontaktlista och vi har inte brutit kontakten och jag tycker väldigt bra om henne. Det måste ha varit 8 år sedan och tiden bara rusar iväg.

  

  

När man fäller upp stöden från plattan så ser det ut så här.


  

Har satt i några böcker för att visa hur det ser ut

 

  

Priset  


Stort grattis till Petra som får sig tillsänd "Cultljushållaren som är inhandlad på Mimmis Magasin. Om du vill så kan du även få bokstödet?.






   Tack till er alla som var med och gissade...    


Dessa gissade också rätt men kom för sent:

Skrivmoster...  

anitabirgitta...  

Helga...  

Syrran

 Här kommer en liten vinnarfanfar...     Klicka här för att läsa en biografi över Randy Dunn som spelar fanfaren   

Av Malin wiper - 16 maj 2011 07:54

 


Min gissningstävling avslutas i dag 13.00 Klicka här för att komma in på tävlingsinlägget.


  


Priset är denna "Cult design" ljushållare som jag inhandlat på Mimmis Magasin

Av Malin wiper - 16 maj 2011 07:07


 
I dag var jag uppe med tuppen och känner mig rätt utvilad. Hoppas man kan klippa färdigt gräsmattan i dag. Det har varit ömsom sol ömsom regn. I går när jag kollade ut genom köksfönstret på eftermiddagen så fanns det ingen röd parasoll på utegruppen vid ån. Vi trodde nån hade tagit parasollen eftersom det har varit stölder av saker i trädgårdar. Då gick vi ner till ån och parasollet hade tydligen lyft rakt upp och blåst iväg en bit...  Vi har ingen skruvanordning på parasollfoten för den förstördes för några år sedan så vi har den bara nerstoppad. Vi får köpa en ny helt enkelt. Vi var bjudna på kaffe hos en promenadvän men det blev inget för det kom en sak emellan och vi visste inte om vi skulle hinna. Vi har bestämt att ta det en annan gång istället. Jag träffar henne ofta på byn.
 
  
 
Det är detta röda parasoll jag menar. Det kommer att hända igen om vi inte köper en ny fot.
 
  
 
När vi rensat på källare och vind så hittar man många saker. Här en gammal tia från 1990. Klicka här för att se vad man får för gamla mynt på Tradera. En tiokronorssedel från 1984 inbringade bara 10 kr. När jag letade efter sedlar så hittade jag en häftig blogg. Klicka här för att komma in på bloggen
  
  
 
Lite gamla slantar. Det har funnits både stora och små femöringar. Ettöringar kunde man handla för när jag växte upp. Det fanns ettöreskola...  och dom var inte små utan lika stor som kola är nu.  Dom måste nog vara i bättre kondition än dessa. Klicka här för att läsa om öre
 
  
 
  I ett fotoalbum uppe på vinden hittade jag denna minnesbild. Det är min son och jag i Sundsvall 1994. Jag är där för att hälsa på honom eftersom han bodde där just då. Vi är ju båda födda i Sundsvall och hans pappa bor kvar där fortfarande. Det jag har på mig i klädväg är så typiskt 90-talet och även håret. Först en vit t-shirt, en mörk jeansskorta, ljusblå jeansjacka och sen en lång vid kjol till detta. Sen har jag ju min rätta hårfärg som är mörkaste brunt med ett stänk kopparrött när solen skiner.  Bakom oss finns en kinesrestaurang dit vi skulle in och äta. Dom hade jättegod mat. Då hade min son en jättelång blank hästsvans i flera år men numera klipper han sig jättekort.
 
Klicka här för att komma in på min sons facebook. Han har en jätterolig presentationsbild...    man måste tydligen vara inloggad för att se den så leta på Charlie Henry om ni vill se hans facebook
 
 
 
Här en nostalgilåt med Lena Andersson som numera heter Lena Andersson Hubbard och är gift i USA med en präst. Klicka här för att komma in på hennes hemsida som jag bara ramlade på när jag letade efter 90-talet. Klicka här för att komma in på ytterligare en sida med Lena Andersson.  
 
 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards