Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Malin wiper - 11 maj 2011 18:41

  

Vi tog en tur ner till Piren också. När vi flyttade till Småland så fanns inga restauranger ute på piren men sen efter några år så började det så smått med en restaurang och sen har det bara kommit fler och fler. Klicka här för att komma in på Pirens hemsida


  

  

Pirens Fiskekorg var den första och vi var ofta där och åt deras lunchbuffé men då var det inte lika utbyggt som på denna bild. Dessutom kostade en lunch inte lika mycket som nu. Priserna har höjts så man får ingen mat under 100 kr trots att det inte är nån lyx. Vi kollade en prislista och många rätter går på över 250 kr och det känns helt fel på ett sånt här ställe. En efterrätt kostar lika mycket som maten kostade förr på piren om inte lite mer.  


  

Här bredvid fiskrestaurangen finns en liten fiskbutik där dom säljer fisk oc man kan även slå sig ner vid dessa möbler. Ser lite Lady & Lufsen ut...  Det var inte mycket folk på Piren när vi var där för klockan var inte så mycket och turistsäsongen har inte kommit igång än. På kvällen finns det nattklubb med både mat och dricka så då är det nog full fart.

 

 

  Så här ser det ut på baksidan på långt håll.           


  

Ytterligare en vy från Fiskrestaurangen.


  

Så här lyriskt och fint ser det ut på vissa ställen och en bänk finns att sitta på.


  

På sidan om en restaurangbåt finns dessa möbler om man vill sitta ute.


  

Så här ser båten ut.


     

Bartendern är igång för att förbereda och en annan servitör skriver matlistan.


 

Detta är en annorlunda liten guidebåt


   

Det är så vackert när man tittar ut från framsidan av piren.


   

Tog en tur bakom piren vid gångvägen och där ligger detta stora ankare som en prydnad


  

Detta ser ut som en propeller


  

Helt plötsligt ser jag en sliten sko på marken


   

En bit därifrån ligger den andra skon i en kartong...   Det konstiga var att skorna var långt ifrån nya.


Ibland är man osedvanligt trögtänkt och jag får skylla på solen. Det är naturligtvis som skrivmoster kommenterade att i kartongen låg nya skor som personen tog och kastade iväg dom gamla...    


Av Malin wiper - 11 maj 2011 15:41

  

Det har varit helt underbart i Jönköping i dag och vi har åkt omkring och sett en massa fint och även naturupplevelser. Först åkte vi och lämnade in saker på Röda Korset, klostergatan.


   

Då kunde jag inte låta bli att köpa en väska som var jättefin och märket är Vera Bags. Den kostade 60 kr och jag trodde jag gjorde ett fynd men sen när jag gick in på sidan så var dom jättebilliga vad jag kunde se. Väskan är i alla fall helfodrad med hur många fack som helst och man kan ha den både på axeln eller bära i handen. Klicka här för att komma in på hemsidan. Jag vet inte om priserna är i svenska pengar. Den är större bredare än den ser ut på bilden.    


   

Vi parkerade framför en likadan bil som våran men den är en Opel och vår är Suzuki wagon R+ Vi hade en gul förut och den väckte alltid uppmärksamhet och barn gillade den till tusen för den såg ut som ett smajlmärke.


   

Såg ett par såna här skor också som är typiska 60-talare. Spetsiga ballerinaskor med resår framtill. Jag tror att jag haft ett par såna förr.


   

   

Sen åkte vi ner en sväng till Tändsticksområdet för det var så fint där och jag ville kolla lite på second hand innan vi åkte vidare och kollade på lite sevärdheter.



     

Det finns hur mycket bänkar och bord som helst utplacerade i området.  


  

Här finns ett café men det öppnade inte förrens 14.00 och vi hittade ett nyöppnat i samma område som var en riktig höjdare som kräver ett eget inlägg.  


  På Tändsticksområdets Röda korset hade dom ett Fiaspel i form av en fasad glasskiva och små miniglas ist

  


En sån här skrivmaskin har jag använt många gånger som ung flicka när jag jobbade på kontor.  Sen kom dom elektriska och det gillade inte jag för man var ju van att ta i lite och det var även svårt för mig när datan kom. Jag har förstört många tangentbord genom att ta i för mycket...   Facit var ett märke som var stort då. Klicka här för att kolla på elektriska skrivmaskiner som säljs rätt mycket av just nu.   

  

Av Malin wiper - 11 maj 2011 07:20

       


God morgon! Hoppas ni sovit gott och får en fin dag. Vi kommer att åka till Jönköping för att lämna in mer till second hand och det känns så lättande och härligt. Nu blir det nog inget mer från vinden men källaren är full av saker som vi inte behöver.  Jag började kolla på semifinalen på melodifestivalen men det var det uslaste startfält jag någonsin hört i melodifestivalens historia. Ingen kan ju sjunga utan det är enbart irriterande....  det är falskt, tråkigt och amatörmässigt. Ingen av låtarna har nån melodi över huvudtaget.  Sen kom då äntligen ett bidrag med en sångare som i alla fall hade en bra röst, där det varken skar sig eller blev falskt. Det var Finlands bidrag. Fast den faller ändå inte mig i smaken för den är lite för sockersöt, aldrig är man då nöjd....     Solen har inte brutit fram än men det är redan 11 grader.  Jag har lite bloggtorka och vet inte riktigt vad jag skall skriva om och har fastnat i samma ram. Fortsätter det så här så får jag nog ta en bloggvila.


  


Klicka här för att komma in och se roliga paraplyer.


  Nu känner jag för en favorit i repris med cher. Klicka här för att komma in på Chers hemsida

    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards