Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Malin wiper - 10 maj 2011 18:09

 


Jag såg denna film i går som heter "The Next Three Days" en thriller från 2010 i regi  av Paul Haggis. I rollerna ser vi Russel Crowe, Elisabeth Banks, Michael Buie, Moran Atias mfl. Liam Nesson och Brian Dennehy har varsin liten roll i filmen.  

 

Kom på att det är Maya som tipsat om denna film. Hon har jättebra filmtips emellanåt.

 

  

 

HANDLINGEN

 

Hur långt är en man beredd att gå för att rädda den han älskar?
John Brennans perfekta familjeliv slås i spillror när hans fru blir dömd till fängelse för mord. Efter flera år och överklaganden är John fortfarande övertygad om att hon är oskyldig och utarbetar en farlig plan för att frita henne.


    


Jag tycker att filmen var en riktig nagelbitare som håller tittaren kvar i spänning från nästan mitten av filmen tills slutet nalkades. Slutet var lite för abrupt så jag tycker dom hade kunnat lägga ner lite mer arbete där. Transportsträckan var ju rätt lång i denna film. Russel Crowe spelade jättebra men dom hade gjort honom lite för korkad i vissa scener då ha klantade sig lite för mycket för att det skulle bli trovärdigt. Han spelade en lärare med fru och son som tappade helt konceptet när frun åkte i fängelse för mord oskyldigt dömd. Berättar inget mer om ni vill se filmen.


Den får 3 starka filmrullar av 5 möjliga


       



 


Ha en fin kväll vad ni än skall hitta på....     



Av Malin wiper - 10 maj 2011 14:23


Jag har tyvärr inte mått så bra i dag. Huvudvärken kom tillbaka och jag har fått en släng av IBS. Har inte varit utanför dörren och vi har fått sätta upp fläktar för annars flyter man bort. Det är rena rama högsommaren.  Blev lite piggare på eftermiddagen så jag har rensat lite på vinden och nu är det snart bara sopning och rengöring av golvet kvar.


   

Trots att vi rensat bort så mycket och lämnat till second hand så fick jag ihop allt detta som vi inte skall ha kvar. Får se om vi åker med det till second hand i morgon.


  


Jag var i alla fall ut på bron och fotade grannens tvätt för det såg så härligt ut...    


  


Ett fia med knuffspel som jag såg på Röda korsets second hand sist vi var där. Spelet har två funktioner, även strandtennis.   Jag köpte inte så mycket nu utan ögonshoppar mest.


  

Ett fia med knuff på en bricka som då har två funktioner. Klicka här för att kolla vart det  finns 


Det fanns ett shackspel också. Dom kostade 15 kr/st


 

Såg dessa koppar också sist på second hand och jag tror att det är såna man dricker grönt te i till sin sushi. Dom brukar inte ha handtag. 

  

Två dockor som låg i skylten.

 


  

  Jag skrev om vår punktering i går på ett av våra helt nya bakdäck. Min man åkte till stället där vi köpt däcken och han sa att vi fått in nåt på sidan om däcket som gör att det inte går att laga så vi måste köpa ett nytt...  Vi har en väldig otur nu för allt hopar sig före sommaren. Först efterskatt för båda, sen en dyr tandläkarräkning, efter det däck för flera tusen och nu detta...  det känns inte bra alls men det är inte mycket att göra åt. Det blir en lugn sommar utan utsvävningar. Vi skulle ha åkt upp till släkten i norr men det fick vi nu ställa in.



Det finns ett ordspråk som heter: Det som inte dödar, härdar



    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards