Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Ritz Konditori!

Av Malin wiper - 2 maj 2011 21:12

  

I dag har vi fått rätt mycket gjort både i källaren och på altanen. Vi håller på att storrensa nu och har varit till skroten flera gånger och lite större saker skall vi sälja på nätet. Altanen är städad och jag skall bara pynta lite med kuddar och lite prydnadssaker och annat. På eftermiddagen blev jag så trött och fick lite frossa och det beror nog på att vi äter mindre och jag fick en liten kris och hade kunnat ge vad somhelst för en påse godis...  Jag tog en smörgås extra istället för att stilla suget...  Det är bara att bita ihop och stå ut för att gå ner i vikt är lite lidande som man får stå ut med. Det kommer att ta sin tid för jag har inte orkat promenera i dag men i går gick jag rätt mycket.


   

Efter att min man kom från projektet gick vi in till Ritz på en kopp kaffe och sen smörgås. Dom hade fått en del blommor för sitt ettårsjubileum. Dom har verkligen skött sig bra och har tillfört mycket eget och även nu börjat med cupcakes. Härligt att kvaliten och känslan blev kvar efter att dom gamla Ritzarna slutade och gick till andra arbeten. Hoppas dom har det bra och trivs med sina nya arbeten. Dom nya ägarna har satt sin egen prägel utan att förstöra och har även kvar en del bakverk och bröd från det förra. Det är så kul att vi får ha kvar detta fina café i vårt samhälle. Nu finns det ju även lite mat i form av varma smörgåsar, sallad och lite kycklingrätter. Det finns ju två caféer i vårt lilla samhälle och det andra är Johnssons mitt emot Ritz.



Jag önskar Ritz ägare med personal lycka till i fortsättningen...  


   

Lite nya cupcakes för dagen


   

Dessa har lakritsbåtar på toppen.    


  


Dessa princessbakelser såg smaskiga ut...  

 
 
skrivmoster

skrivmoster

2 maj 2011 22:28

Så flitiga ni är med att röja! Det borde man göra oftare...
Efteråt är det mysigt att gå på kondis och äta god macka! Så många frestelser det finns! Små konstverk.

Nu god natt från mig! Sov gott!
Det kan jag göra i natt för nu är det inget barnafödande som "stör" ... ;)

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 maj 2011 22:29

Vi är tvungna att röja nu men jag kan inte avslöja varför än ;) skönt att barnet är fött och allt gått bra så du får en god natts sömn. Vilken glädje.

Sov gott kära du
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

2 maj 2011 23:03

Så mycket härliga bakverk. Tårtbitarna ser verkligen fantastiska ut och muffinsen skulle med glädje sätta en eller två tänder i. Hela dagen har jag drömt om något gott att mumsa på, det är inte bra att börja med konstiga matändringar :) Jättefina rosor och tulpaner du fotat också, härligt!
Hoppas du sover skönt nu. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

2 maj 2011 23:05

Ja du det finns alldeles för många frestelser ;) Jag skulle också kunna sätta tänderna i en sån muffins nu ;) Kul att du gillar mina bilder.

Jag har inte somnat än men nu skall jag gå och lägga mig

Sov gott
kram

 
Ingen bild

-Nena-

2 maj 2011 23:19

Så duktiga ni varit.
Skönt när man fått det gjort eller kommit en bit på vägen.

Mycket smaskigheter där, eller ja det ser gott ut men jag är ju inte för så mycket sådant egentligen, kakor och bakverk äter jag med ögonen ;)

Ha en fin tisdag.
Kram

Malin wiper

3 maj 2011 08:42

Ja du vi kämpar på ;)

Vilken lyckost som inte är mycket för bakverk. Jag är sockerberoende så jag måste avgifta mig ;) och nu är jag en bit på väg.

Ha en jättefin dag
kram

 
Helene

Helene

3 maj 2011 23:28

Oh, vad duktiga ni är, skulle behöva röja lite här med men det får vänta till ett annat år eller nåt, ha ha!! Lakrits cuppisar låter, gott! När vi var hemma åt lakrits, like there was no tomorrow!!
♥ Helene

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

4 maj 2011 08:36

Ja vi är tvungna. Förstår att ni blev nostalgiska när ni var hemma i Sverige. Lakrits är gott ibland.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards