Öppen Ridå

Alla inlägg under april 2011

Av Malin wiper - 28 april 2011 13:04

  

  Detta är söta lilla Miss L som vi fått på besök...   Jag höll på att att leta kläder för jag visste inte vad jag skulle ha på mig i dag och då öppnade jag dörren för att känna hur kallt det var. Då stod denna lilla fina tös med sin mamma utanför på gatan. Dom är grannar till oss lite längre ner på gatan. Flickan är nu 13 månader och är jätteduktig på att gå. Hon ville gärna undersöka vårt hus så hon fick hjälp av sin mamma att gå uppför trappen och jag blev helt betagen. Sen fick hon komma in och undersöka lite...  Jag knäppte kort hela tiden men hon var så snabb så jag hann knappt med och det blev bara några som blev bra. Jag fick till och med ta upp henne i famnen utan att hon opponerade sig.

 

 

 

  

 

  Här är hon nu i min mans datarum och undersöker den välfyllda hyllan...  

 

   

 

Hon hamnade sen i hallen med sin mamma... 

 

   

 

Hon fick en liten nalle av oss som vi haft liggande och tänkt ge bort vid nåt tillfälle så detta var ju så lyckat.

 

      

 

   

 

Sen gick hon in i köket med en reflex som hon hittade i hallhyllan...  Hon har så fina kläder på sig i modernt lager på lager. När jag fick min son så började det komma lite roligare kläder men nu är dom ännu finare och mer att välja på.

 

   

 

  Sen tog Mr T upp henne i famnen också och hon var så tålig. Hon och hennes föräldrar har ett jättefint hus och en trädgård som är rena rama paradiset så förra året hade dom "Öppen trädgård" och vi var dit och kollade och jag fotade till bloggen.

 

   

 

Klicka här för att komma in på det inlägget del 1 1 augusti 2010. klicka här för att komma in på Öppen trädgård del 2. Det var verkligen en upplevelse att gå omkring där och vilket jobb hennes man och hon lagt ner.  

Av Malin wiper - 28 april 2011 09:59

 


Helt plötsligt dök en fin liten badstrand upp på sidan om oss. Den heter Tenhultsbadet. Det är rena mindfulnessen att sitta och njuta vid en sån strand och bara kolla ut över det vackra. 

  

 

  

 

På anslagstavan dök denna lapp upp som fångade mitt intresse...  En loppis och secondhandnörd som mig klappar i händerna när sånt händer...  Dit skall jag försöka åka och det ligger inte långt från oss. Hoks Folkets hus har jag aldrig besökt. Klicka här för att komma in på Hoks herrgård där vi ätit några gånger. Där finns en golfbana som är välbesökt och Diggilogänget brukar uppträda där varje sommar.

 

  Litet och gammalt men mysigt att det finns såna byggnader kvar. Klicka här för att komma in på Hoks hemsida

 

Så här ser Hoks Folkets Hus ut. Fick jag leva om mitt liv så skulle jag vilja bli nån slagst turistambassadör...  men då måste det ingå provsmakning på alla ställen och att få åka runt och bara njuta och inkassera lön... 

 

  

 

Dom höll på att placera ut bryggorna och annat när vi kom till stranden.

 

  

 

  

 

Här ser man lite av den fina sandstranden.

 

 

 

  

 

Ett tecken på att dom kommer att fira Valborg nere vid strandkanten.

 

 

 

 


Tidens tand sveper som en vind mot en. 


       


 


  



 

Av Malin wiper - 28 april 2011 08:54

 

 

 

  Här ett musiktips jag fått av Maria Lakatos. Det är Ellie Goulding som sjunger Elton Johns "Your song". Klicka här för att komma in på Ellie Gouldings hemsida. Hon föddes 1986 och är en brittisk singer/songwriter och gitarrist. Hon blev känd efter att ha röstats fram som 2010 års mest lovande artist av BBC Sound of 2010. Hon har vunnit Critic Choice Award på BRIT Award 2010. Det är en härlig version och hon har en jättebra och personlig röst.

 

    





Av Malin wiper - 28 april 2011 08:15


click for more


I dag vaknade vi 07.40 av att tandläkaren ringde och ingen av oss var klara i huvudet...  Fast det var ju bra för nu är man uppe och rätt pigg ändå. I gårkväll hade jag en mat och godiskris men lyckades avvärja den med en stor kopp te som fyllde upp magen. Det är 8 grader varmt ute och ser ut att bli en varmare dag än i går.

 

  

 

Vi tog en mindre väg till Jönköping i går för att njuta av landet och naturen. Den gick över Krängshult, Ödestugu och Tenhult. Det är otroligt vackert nu och det kan dyka upp vad somhelst utefter vägen.

 

  

 

Som ex detta som såg så härligt och positivt ut. Dom till vänster verkar vara riktiga gamla mjölkhämtare.

 

  

 

  

 

  

 

  

 

Det behövs inte så mycket ord till såna här bilder utan det är bara att njuta.

 

  

 

  

 

På en gårdsplan kunde man skåda denna gamla välskötta Volvo Duett. Den såg verkligen annorlunda ut med sin metallicfärg. Min pappa hade en sån när jag var tonåring men den var blå med grått tak. Klicka här för att kolla på bilder på olika Volvo Duett. På 60-70 talet så användes Volvo Duett av dåvarande Televerket och var orangefärgade.

 

  

Så här såg min mamma och pappas Volvo Duett ut. När jag var ute på google och kollade efter Volvo Duett så dök jag på en jättehäftig blogg med gamla bilar och annat som ni bara måste se. Den heter "Emmas veteranfordon". Klicka här för att komma in på sidan

 

  

 

Sen dök det upp en modern grå villa framför en vacker sjö.

 

  

 

Efter ett tag kom vi förbi "Sonarps gård" som gör kontorsmöbler. Fast nu var hela alltet till salu. Klikca här för att komma in på deras hemsida.

 

  

 

Det ser så läckert ut med stolsiluetten ovanför skylten. Klicka här för att läsa vad Skandiamäklarna skriver ang. försäljningen, där finns även en bild på byggnaden

 

 

Fortsättning följer lite senare i dag..... 

Av Malin wiper - 27 april 2011 19:07

 


Dom hade fått ut utemöblerna för vädret har ju varit toppen en längre tid men nu är det lite kyligare i luften så vi satt inomhus.

 

   

Klicka här för att kolla vart detta porslin finns nånstans.        

 

Klicka här för att komma in på Café Lakatos på facebook

 

  

 

På uteborden hade Maria Lakatos satt ut en eldig ros i en liten kopp på varje bord och det lyste verkligen upp.

 

  

 

I vanliga fall är det fullsatt där men vi kom en sån där mellantid då det inte är så mycket folk men när vi satt och fikade så kom det in lite folk igen.

 

    

 

Denna snickerskaka har Maria bakat själv och det gör hon ofta. Så mycket gott som det finns där och vi kan avstå....  jag blir verkligen förvånad. Det är nu dag fyra på halv kur och det känns rätt bra och man blir mätt fort.

 

  

 

Vi tog varsin smörgås med skinka och dom gör iordning den medans man väntar och då blir det ju nåt helt annat. Jag fick bara i mig en halv.

 

  

 

  

 

  

 

Kunde inte låta bli att fota rosorna på toaletten heller...  Det är så fräscht och pyntat därinne.

 

   

Detta är en bild på mig som är några år gammal.  

 

Tänk om man skulle ha sig själv eller nån annan avbildad på toalocket...  
 

Free Orkut Facebook and My Space Chocolate Graphics Glitters
Orkut Myspace Facebook Chocolate Comments & Graphics

Av Malin wiper - 27 april 2011 18:02

    

 

Vi besökte även Café Lakatos i Jönköping och det har inte varit ofta på sista tiden. Jag ville att Maria Lakatos och hennes medhjälpare Emilia skulle önska varsin låt till bloggen och här kommer Emilias låt. Tyvärr har jag inte fått nåt tillfälle att intervjua dom för inlägget eftersom dom alltid har fullt upp att göra. Emilia har arbetat där ett tag nu och hon är en pigg, cool och duktig tjej som skapar trivsel. Det verkar inte som hon arbetar heltid där utan har säkert nåt annat också eller studier.

 

  

Emilia

 

Hon önskade en låt med John Mayer som heter "Free Falling" Klicka här för att komma in på John Mayers hemsida. Emilia har en bred musiksmak.

 

          

 

Från Wikipedia: 


John Clayton Mayer, född 16 oktober 1977 i Bridgeport, Connecticut, är en amerikansk singer-songwriter och gitarrist.


Mayer började på Berklee College of Music innan han flyttade till Atlanta, Georgia 1998, där han finslipade sina färdigheter och började jobba på sina två första album Heavier Things och Room for Squares som gick kommersiellt bra och nådde multi-platinastatus. År 2003 vann han en Grammy för låten "Your Body Is a Wonderland

 

      Tack för att du ville önska en låt i min blogg Emilia...    

 


Av Malin wiper - 27 april 2011 17:37

 


 


        Vi fick oss en glad överraskning när det ringde på dörren i förmiddags. Därute stod en kvinna som jag träffat på Mimmis stickcafé med sin man. Dom var ute och promenerade och har ett hus inte så långt från oss. Jag hamnade bredvid henne på stickcaféet sist och hon läser min blogg och det känns jättekul. Vi har mejlat lite och sist skrev jag att dom kunde komma förbi på en fika när dom var ute och gick. Det är mycket kallare i dag så vi satt inne i köket och myste. Dom är både jättetrevliga och lättsamma så det blev inte så nervöst. Jag hade inget hembakt kvar men lite köpebröd i frysen som tur var...    Bilden blev inte så bra för ljuset var för skarpt från fönstret.

 

  

 

Dom har inte bott i Vaggeryd mer än 3 år och bodde förut i Huskvarna. Dom ville att vi också skulle komma till dom och se hur dom har det. Sen skall vi kanske promenera ihop vi fyra när det ges tillfälle. Jag var så glad och upprymd efterråt och glad att dom kom.

 

     

 

Det är hon som har virkat såna här fina sockor. Hon är jätteduktig på handarbete. Klicka här för att komma in på inlägget senaste Mimmis stickcafé     


 


Klicka här för att komma in på sidan där denna roliga kopp och annat finns. Det ser ut som handen har tre ringar när man dricker sitt kaffe.

 

  

 

När dom hade gått så tog vi bilen och åkte ut lite på småvägar men sen hamnade vi i både Huskvarna och Jönköping men det skriver jag om i senare inlägg.

 

Av Malin wiper - 27 april 2011 08:34


 

 

 

 

Kunde inte somna direkt i går så jag kollad på American got talent som går i repris på nätterna. Det är från 2010 och ett nummer sticker ut och är lite annorlunda. Ett gift par som kallar sig för "Ascen dance" gör nån slags balettakrobatik på en klättervägg och jag njuter av deras nummer som är både häftigt, vackert och känslosamt.

    

    

 

Klicka här för att se ytterligare ett klipp och läsa lite om dom. Klicka här för att läsa ytterligare om dom

 

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards