Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Gulsippa!

Av Malin wiper - 25 april 2011 20:24

 


Tack syrran för att du talade om att detta inte är kirskål utan gulsippa...  Det var Mr T som sa att det var kirskål men när man kollar på google så ser man ju tydligt att det är gulsippa...  Tyckte väl att det var för fint för att vara ogräs...  


Klicka här för att läsa om gulsippa


 

 
 
Ingen bild

Systern

25 april 2011 22:01

Tänk att jag hade rätt :-) Vad kul! Idag har varit en riktigt bra dag då vi upptäckte att vi vunnit på travet och nu detta... Jippiiii :-) Har dessutom fått lite färg i solen så nu känner jag mig redo för en ny arbetsvecka :-)
kram fr Maria

Malin wiper

25 april 2011 22:04

Ja det hade du verkligen och jag lärde mig en ny blomma ;) Grattis till vinsten, vad kul. Härligt att du fått lite färg. Jag är själv inte helt lakansvit heller :0)) utan lite mot Alvedon ;) Det låter härligt att du är redo för en arbetsvecka

Ha en fin kväll och njut
kramar från storasyster

 
Annelie

Annelie

26 april 2011 07:06


Hej gumman,, ååå det var lääänge sedan.
Allt väl med dig i detta underbara väder..??
Jag skulle ha skrivit det sååå många gånger men kommer aldrig ihåg det, men nu så.
Vad otroligt vacker ni verkar att bo, med er uteplats precis nere vid vattnet.

Jag kom att tänka på mig som barn när jag läste om era grannbarn.
När jag var barn så hade jag planterat små blommor i dessa pyttesmå krukor och sen gick jag runt och sålde dessa, men jisses så arg min mamma vart, jag fick lov att gå tillbaks med pengarna.
Mamma ansåg att jag gick runt och tiggde.
Kom till en familj som sa jag kunde behålla pengen,, det rörde sig om det var en eller två kronor, minns inte så noga.
Men näpp, det fick jag INTE.. allt skulle lämnas tillbaks.
Så, det var en gång och aldrig mer man gjorde nåt sånt.. :o//

Ha en underbar vecka i sol & värme (HOPPAS vi på)

Stora kramen..

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

26 april 2011 08:07

Hallå där! ;) Det är bra här och vi har riktigt sommarväder. Vi bor väldigt vackert men vi har ingen lyxvilla. Vad kul det du gjorde som barn. Ja du får man en sån reaktion från sin mor så gör man aldrig om det. Jag tycker inte det var nån fara och vi blev bara glada av att dom sålde saft

Ha en underbar vecka själv i sol och värme

Varm kram

 
Maya

Maya

26 april 2011 07:17

Sedär, både fridlyst och giftig ;)

Sovit 4 timmar max så jag ska lägga mej nån timma och vila nu. Känner mej krasslig idag men måste ut och göra ärenden idag. Ska försöka komma ihåg att köpa batteri till febertermometern, det är ju sådant man brukar glömma gång på gång.

Hoppas allt är bra och att Ni får en toppenfin dag!

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

26 april 2011 08:05

Det visste jag inte heller. Får kolla om den verkligen är fridlyst här. Jag måste ju ändå klippa tomten med gräsklippare och då försvinner dom ändå.

Tråkigt att du mår så dåligt

Hoppas du känner dig bättre snart.

kramar

 
Cattis

Cattis

26 april 2011 08:46

Godmorgon!
Hoppas din påskhelg har varit lika bra som min.
Sen vill jag bara kommentera lite om kirskål.
Jag har tyvärr det ogräset på min kolonilott och dem är jättesvåra att bli av med. Det värsta ogräs man kan tro jag. (läkeväxt) Men faktiskt är blomman rätt fin när den blommar. Kanske inte för sig själv men i en sommarbukett så tycker jag den göra sig jättebra.

Många många kramar i det härliga vädret.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

26 april 2011 09:23

Påskhelgen har varit osedvanligt lugn men skön. Vi har mest njutit utomhus och det är rena mindfulnessen här. Det skall vara en gulsippa och inte kirskål. Vi har den i vår gräsmatta. Ja du i en bukett gör den sig bäst.

Många varma kramar till dig också

 
helga

helga

26 april 2011 09:10

menar du att det där är ett ogräs? Det var ett vackert ogräs i så fall...

ha en mysig dag :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 april 2011 09:21

Det är tydligen inget ogräs utan en gulsippa.

Ha en mysig dag själv
kram

 
Cattis

Cattis

26 april 2011 10:04

Skriver igen för ser att jag skrev nog lite obegripligt i det förra inlägget.
Jag menar att kirskålen är jättefin att ha i en sommarbukett.
Gulsippan visste jag inte att den var giftig.
Det ska jag komma ihåg ifall jag ser något barn plocka den.

Kram igen.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

26 april 2011 13:23

Ingen fara Cattis ;) Jag visste inte heller att den var giftig. Den blir ännu finare i en liten vas att ställa ute.'

Kram

 
Karin o Svartnosarna

Karin o Svartnosarna

26 april 2011 21:37

Hejsan !
Fin bukett,gulsippor har jag i en rabatt som blommar nu,rätt som det var förra våren bara fanns de i rabatten:-)kanske nån fågel som varit framme:-)
Vill du se kirskål,ja då ska du komma o hälsa på hos mig,vi har den precis överallt:-( ett hemskt ogräs som sprider sig som attans,men väldigt vacker att ha både dess blad o blommor i sommarbuketter.
Hoppas att allt är bra med er,kramar .

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 april 2011 21:57

Tur att man inte har kirskål då ;) dessa gulsippor är i alla fall fina och lyser upp lite. Det är rätt bra och jag hoppas det är detsamma för dig och din familj
Ha en fin kväll
kram

 
Karin o Svartnosarna

Karin o Svartnosarna

26 april 2011 21:37

Hejsan !
Fin bukett,gulsippor har jag i en rabatt som blommar nu,rätt som det var förra våren bara fanns de i rabatten:-)kanske nån fågel som varit framme:-)
Vill du se kirskål,ja då ska du komma o hälsa på hos mig,vi har den precis överallt:-( ett hemskt ogräs som sprider sig som attans,men väldigt vacker att ha både dess blad o blommor i sommarbuketter.
Hoppas att allt är bra med er,kramar .

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 april 2011 21:58

Nu har jag fått 3 kommentarer av samma och det är nog för att det strular med bloggplatsen

kram

 
Karin o Svartnosarna

Karin o Svartnosarna

26 april 2011 21:37

Hejsan !
Fin bukett,gulsippor har jag i en rabatt som blommar nu,rätt som det var förra våren bara fanns de i rabatten:-)kanske nån fågel som varit framme:-)
Vill du se kirskål,ja då ska du komma o hälsa på hos mig,vi har den precis överallt:-( ett hemskt ogräs som sprider sig som attans,men väldigt vacker att ha både dess blad o blommor i sommarbuketter.
Hoppas att allt är bra med er,kramar .

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
Karin o Svartnosarna

Karin o Svartnosarna

26 april 2011 21:37

Hejsan !
Fin bukett,gulsippor har jag i en rabatt som blommar nu,rätt som det var förra våren bara fanns de i rabatten:-)kanske nån fågel som varit framme:-)
Vill du se kirskål,ja då ska du komma o hälsa på hos mig,vi har den precis överallt:-( ett hemskt ogräs som sprider sig som attans,men väldigt vacker att ha både dess blad o blommor i sommarbuketter.
Hoppas att allt är bra med er,kramar .

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
Karin o Svartnosarna

Karin o Svartnosarna

26 april 2011 21:37

Hejsan !
Fin bukett,gulsippor har jag i en rabatt som blommar nu,rätt som det var förra våren bara fanns de i rabatten:-)kanske nån fågel som varit framme:-)
Vill du se kirskål,ja då ska du komma o hälsa på hos mig,vi har den precis överallt:-( ett hemskt ogräs som sprider sig som attans,men väldigt vacker att ha både dess blad o blommor i sommarbuketter.
Hoppas att allt är bra med er,kramar .

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards