Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Malin wiper - 22 april 2011 18:35

 


Jag blev lite rastlös så vi åkte iväg med bilen en sväng. Det var egentligen meningen att vi skulle åka till min son i Enköping i påsk men det kom efterskatt och tandläkare emellan och man kan ju inte trolla. Vi bjöd hit honom istället men han orkade inte åka iväg för han hade jobbat över så mycket så han ville vara hemma.

 

  

 

Nu har dom häftiga gamla amerikanska bilarna kommit ut på vägarna igen och det är ett välkommet och vackert inslag i den annars grå bilmassan. Detta är en Pontiac.

 

          

 

Klicka här för att komma in på en sida som heter "Pontiac farm" 

 

  

 

Ytterligare en som jag inte hann se märket på.

 

 

 

  

 

Efter dom kom en kille på en Harley Davidson

 

  

 

Klicka här för att komma in på Buddy Holly center. Klicka här för att läsa Buddy Hollys biografi 


 

 


 


Klicka här för att kolla vart dessa Buddy Holly glasögon finns


 

Av Malin wiper - 22 april 2011 17:44

 


I går var jag ner till Butik Ingelund för att fota lite. Det är så naturskönt därnere med vatten full av änder och andra fåglar. Dessutom finns det promenadstigar där olika bänkar och bord står utplacerade så man bara kan ta med sig en matsäck och sitta och mysa. Klicka här för att komma in på Butik Ingelunds hemsida

 

  

 

Den här gångstigen är en av dom som går utanför Ingelund och man slipper asfalt och får gå mjukt och skönt.

 

 

 

  

 

Här kan man slå sig ner och bara njuta av av kvarndammens vatten.

 

       

 

 


  

 

Det här fina riset stod på bron till butiken.

 

       

 

  

 

Denna skål med en ängel i har jag inte sett förut.

 

        

 

  

 

Det fanns även koppar med samma motiv.

 

     

 

  

 

Här visar ägaren Christinas mamma upp en ny sak dom fått hem till påsk. Ett stort stearinägg i en burliknande grej som är sk luffararbete. Dom finns i 3 olika storlekar och ljus därtill. Dom såg lite annorlunda och läckra ut. Sen kom Christina in själv också så jag fick prata med båda dom härliga kvinnorna.

 

  

 

  

 

Här en rolig påskljusstake som är i samma serie som tuppen jag köpte förra året.

 

       

 

  

 

En fin kopp som man kan ha till både att sätta blomma i, ha godis i mm

 

  

 

  

 

Dessa exklusiva böcker är jättefina och lite 50-talsretro.

 

 

 

  

 

Så här ser den ut inuti med register och plats för att skriva saker också.

 

  

 

Den finns även i trädgårdsbok.

 

     

 

  

 

Dom har rätt mycket barnkläder också som är jättefina.

 

 

 

  

 

Så här rolig är den på baksidan...  

 

  

 

Fina velourdressar för barn

 

 

 

  

 

Jättesöt flickblus som även finns i blått.

 

  

 

Här ett te som är jättegott.

 

    

 

  

 

En ny handcreme som jag inte sett där förut.

 

       

 

  

 

Ett bord med saker för halva priset.

 

  

 

Den här fina gästboken har jag inte heller sett förut.

 

  

 

Underbara strutar med godis i

 

 

 

 

  

 

   

Av Malin wiper - 22 april 2011 09:24

             
 

En bild jag tog i maj förra året i Borås 

 

Det var länge sen man hörde nåt från Monica Törnell så jag sätter in en låt med henne som passar nu i vårens tid. Hon är född 1954 i Trönö församling i Hälsingland, Gävleborgs län. Hon är en svensk sångerska och låtskrivare. Det var Cornelis Vreeswijk som upptäckte henne och jag kom ihåg när han introducerade henne på tv. Jag satt själv bänkad och kollade vid det tillfället. Hon är främst vis och rocksångerska. Hon har två pojkar och en av dom är fakir.

 

  

Här en bild där hon och Lasse Holm vann Melodifestivalen 1986 med låten"E de det här du kallar kärlek"

 

        

 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida


Av Malin wiper - 22 april 2011 09:02


click for more   

 

 

Jag orkade knappt blogga i går för jag fick IBS mage och tog det bara lugnt så vi har inte firat nån skärtorsdag med en massa god mat. Påsken är ju inte slut än och blir jag bättre så åker vi till mamma på lördag. Tyvärr kunde jag inte möta upp er i blåkulla i går så vi får träffas en annan gång...    Det är toppenväder i dag och jag känner mig bättre så nu fortsätter vi att fixa lite ute på gården. 

 

  

 

När jag växte upp så fanns det en massa ordspråk  (uttryck) som förföljde en hela tiden...  :

 

Det man inte dör av härdar

Ont krut förgås inte så lätt

Kors i taket

Nu är det kokta fläsket stekt

Inte illa pinkat av en trähäst

Dra mig baklänges

Gudars skymning

Det kan du hoppa upp och sätta dig på

Vad gör man inte för konsten

Jisses Amalia

Blix och dunder

Som man bäddar får man ligga

För böveln

Järnspikars

Ingen rök utan eld

Bättre fly än illa fäkta

Gå över ån efter vatten

 

Det finns hur många som helst. Istället för argument tar man till ett ordspråk.

 

       

 

 


Söt påskhistoria  

 


En liten pojke kommer in i köket för att äta frukost.

Eftersom han bor på en bondgård frågar mamman om han gjort sina morgonsysslor.

"Nej", inte än svarar pojken. "Det måste du göra innan det blir frukost", säger mamman.

Pojken blir sur så när han matar kycklingarna sparkar han till en av dem.

Han gör samma sak mot korna och samma sak mot grisarna.

Pojken går sedan in för att äta sin frukost och på bordet står endast en tallrik med flingor framdukad. 

 

"Varför får jag inte bacon och ägg?", frågar pojken, "och varför får jag ingen mjölk till flingorna?". 

Mamman svarar:"Jag såg hur du sparkade till en ko så därför får du ingen mjölk, jag såg också hur du sparkade på en kyckling och en gris och därför får du inte ägg eller bacon heller."

 

I samma sekund kommer pappan i familjen in i köket, han får syn på en mus som han sparkar till.

Pojken tittar då upp på sin mamma, ler sitt största leende och säger:

"Ska du eller jag berätta???"


    


Jag önskar er en härlig solig och uppleveslerik långfredag. Förr så var långfredagen den tråkigaste dagen på året då allt var stängt och dans mm var förbjudet. Man fick nästan inte skratta ens...   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards