Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Torget, full fart!

Av Malin wiper - 20 april 2011 13:24

 


Nu arbetar dom för fullt för att få upp bänkar och annat på torget. Vi var ner till samhället för att fika och att kolla runt lite.

 

 

 

  

 

Här fixar dom till bänkarna lite.

 

 

 

       

 

Då är det dags för mig att inviga en av  bänkarna...  efter att vi tagit en härlig fika på Ritz...    

 

  

 

Dom här damerna bedriver torghandel och vi köpte både påskliljor och en annan blomma. Bra priser var det också.

 

 

 

 

 

  

 

På friseringen "Hårateljen" hade dom tuppar som var likadan som den jag köpt på second hand för ett tag sen men jag har bara en och dessa två är i olika storlekar.

 

    

 

Klicka här för att komma in på "Hårateljens hemsida"

 

  

 

  Vi har planterat två påskliljor som vi satt på vår yttertrappa. Dom håller väl några veckor. Det är en början i alla fall men sen skall vi handla sommarblommor på vår Handelsträdgård som vi gör varje år. Deras blommor håller jättelänge.

 

  

 

  Mannen fick plantera blommorna medans hans fru agerade förman...  

 

    

 

  

 

Synd att man inte kan få fram hur fint dom har fjädrat in alla träden på vår torgata ända upp till ICA. Här anar man i alla fall.

 

  

   


 


Nu börjar det hända lite nere vid ån för nu kommer båtar förbi lite då och då. Här två kanoter med unga pojkar vid paddlarna.

 

    

 

Vi har fikat också men det skriver jag om i nästa inlägg... 

 
 
skrivmoster

skrivmoster

20 april 2011 17:16

Det var trevligt att se hur våren tagit stora kliv nere hos er! Alla dessa blommor och bänkar som sätts ut... det är vår det!

Tack för fina bilder! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 april 2011 17:44

Våren har kommit fort i år och jag förstår att den dröjer lite däruppe i norr. Det är verkligen vårbestyr i samhället och så kul att kolla på

Varsågod ;)

kram

 
helga

helga

20 april 2011 17:25

Det var ett mysigt och vårligt inlägg. Vad fint ni fick på trappen med påskliljorna...

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 april 2011 17:39

kul att du tycker det. Det är fint med lite påskgult och det är så tidigt än så vädret kan vända.

Ha en fin kväll
kramar

 
Glimz

Glimz

20 april 2011 18:00

Hemska tanke att drutta i vattnet, det lär vara lagom kallt så här års =)
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

20 april 2011 18:03

Ja verkligen ;)

Ha en fin kväll
kram

 
Cattis

Cattis

20 april 2011 23:40

Idag var det full aktivitet här med för att sätta ut blommor och annat nu inför påsken.
Det här året är ju påsken på en bra tid så att växter klarar att vara ute nu.
Finns bara en nackdel med det.
Det är fullt med folk i varenda trädgårdsaffär för alla tänker samma sak.
"plantera växter i sina trädgårdar och blomlådor"
Men jag trängs gärna den här årstiden för det är så härligt med alla blommor och så alla fjädrar som folk sätter lite här och där.
Jag ska sätta mina påskfjädrar i morgon i mitt lilla träd här utanför. :)))

Nu är det så sent så här får du en godnattkram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

21 april 2011 07:42

Jag förstår det för du är ju så bra på växter så det kommer att bli jättefint hos dig. Jag lyckas bara ta död på blommorna ;)

Ja du det är underbart med all växtlighet nu på vären. Vad fint det kommer att bli i ditt träd. Hoppas du sätter ut en bild sen

Då får du en morgonkram istället

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards