Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Malin wiper - 16 april 2011 14:51

 


Vem kan detta vara tro?...  Här följer lite bilder från vår strandpromenad i går.

 

  

 

 

 

  

 

  Det finns hur många bryggor som helst utefter strandpromenaden.

 

  

 

  

 

  Till och med dom dom som drabbats av tidens tand är vackra på sitt sätt.

 

  

 

  

 

      

 

  

 

  

 

  

 


 


            


 


Här gäller det att ha vadarstövlar för att kunna njuta på bryggan...

 

  

Vadarstövel med hel dräkt...  


 


 


Vattenfyllda båtar gör att plasten blir mättad med fukt.

 

  

 

Klicka här för att kolla på båtar

 

    


 

 

En tappad upphängd vante på en gren som tyck peka finger åt oss...  

  

 

   

 

Detta är tyvärr en vanlig syn.  Vad är det för mening att först ta upp bajset i en plastpåse och därefter slänga det mitt på vägen?. Visserligen borde det vara uppsatt fler soptunnor för sånt ändamål men har man hund så måste man vara beredd på att ta med sig påsen hem och slänga.

 

Klicka här för att komma in på Chris Reas hemsida 

 

Av Malin wiper - 16 april 2011 10:27

 


På söndag är det stickcafé hos Mimmis Magasin igen och jag känner mig i så pass bra form att jag skall gå dit. Detta inlägg skrev jag i går men det kom inte med då.

 

  

 

Detta är ett jättefint collage som Helena gjorde från förra gången det var stickcafé. Hon är så duktig på att placera ut bilder och sätta lite roliga saker emellan såsom stickor och annat. Var bara lite svårt att fota från fönstret.

 

  

 

Klicka här för att kolla vart jag hittat bilden på denna roliga stickade mössa.  


 


 


Jättekul kudde med kvinnligt motiv. 


 


Dom har temuggar i samma motiv som i kudden

 


 


Färgstarka löpare i olika färgnyanser.

 


 


Fin kombination från "Cult design" lite påskinspirerat. I den stora burken ligger påskgodisägg.

 

            


 

Påskblommor från Akleja Blomsterhandel som ligger vägg i vägg med Mimmis


 


 


Servetter med fina ord.

 

  

 

Grythandskar som även finns i grå nyanser

 

  

Akleja Blomsterhandel


 


Dom har fått in jättefina påskdukar i en lite tjock fin kvalitet. Dom finns i löpare, mindre duk och stor duk

 

 

 

  

 

Här en löpare i svart, vitt och rött.

 

    

 

  

Akleja Blomsterhandel


 

 

I erbjudandet ingår dessa ljuskupor från "Cult design" plus lite fler sorter.

 

Akleja Blomsterhandel 

 

 

      

Här hade jag tur och fick en bild på en humla nästan helt inne i en påsklilja.


          

  


 

Här kommer helt plötsligt min man gående med en liten fraktvagn från Mimmis som han varit och fått uppumpad i däcken.

 

Prydnadsäpple från Akleja Blomsterhandel som stod på ett bord utanför butiken

 

  

Klicka här för att komma in på Tiny Tims hemsida. Det är han som sjunger i klippet. Han föddes 1932, i New York och gick ur tiden 1996, Massachusetts. Han var en lobanesisk/polsk/amerikansk sångar och ukelelespelare samt musikarkivarie mest känd för sin tolkning av sången "Tiptoe Through The Tulips" vilken han sjöng med mycket säregen falsettstämma som ni hör i klippet.



Av Malin wiper - 16 april 2011 09:50


click to create your own

Både Mr T och jag har sovit uruselt i natt så vi vaknade alldeles nyss. Han håller på med frukosten så vi kan sitta och mysa ett tag. Nu blir lunchen fördröjd men vad gör det om 100 år...  . I dag skall vi röja lite i källaren så det blir inga nöjen här inte. Mr T var ute och gick en långpromenad med sina vänner i går och dom plockade björkris till oss kvinnor så vi kan göra påskris (inte för att ge smisk)...  . Det var så underbart väder i går och det ser ut att bli detsamma i dag. Jag har inget intressant att skriva som ni ser och är inte riktigt vaken...  Vaken kommer jag att bli av min muskelavslappning som gör att man även blir pigg.

 


 


Nu är frukosten klar så jag återkommer och svarar på era kommentarer...   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards