Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 april 2011

Rock Ragge!

Av Malin wiper - 2 april 2011 19:11

 


Fick reda på rätt sent att Rock Ragge gått ur tiden i en ålder av 72 år efter en lång tids kamp mot cancer. Nu är det många som gått bort och det känns trist. Klicka här för att läsa lite om detta. Dom var ju ett gäng dessa rocklegender som bestod av Rock Ragge, Little Gerhard, Rock Boris, Burken och Rock Olga. Rocks Olga gick bort för inte så länge sen. Burken har jag träffat på Hotell Europas restaurang i Göteborg på 70-talet då jag bodde där. Jag störde honom och hans fru vid bordet med att be om en autograf...  Jag hade bara ett kvitto som han fick skriva på och jag vet inte om jag har kvar det än, måste kolla upp detta. Jag har inte lyssnat så mycket på Rock Ragge men han har ju funnits i hela mitt liv och man har läst om "Rockfolkets" bravader genom åren.

 

 

 

Klicka här för att komma in på "Burken och Rockfolkets" hemsida

 

  



Det fanns inga bra kvalitetsklipp att hämta men detta var någotsånär.

 

 


 
 
skrivmoster

skrivmoster

3 april 2011 09:49

Woow...! Här har jag spisat och varit i tanken tillbaka till forna dagar! Nog var det härlig musik som fortfarande står sig!! En efter en försvinner men plattorna finns ju kvar.
Nu är det dags att börja den nya dagen! Ha en fin dag! Kram!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 april 2011 11:34

Jag har inte själv varit nåt fan men dom har ju varit med hela tiden i mitt liv.

Ha en fin dag vännen
kram

 
Ingen bild

Mia

3 april 2011 11:38

Ledsamt, ännu en legend går ur tiden. Mina barns farbror "Sigge Ernst" som också ej finns längre, han dog 2010 hösten, spelade också med i Rockfolket ett tag.
Hoppas du tar det lugnt idag. Kram vännen

Malin wiper

3 april 2011 12:53

Ja det är trist och så många har försvunnit på sista tiden. Vad kul att din farbror spelat med rockfolket ;) Är du musikalisk också?.

Jag har inte ens klätt på mig i dag ;). Just nu regnar det för fullt.

Ha en fin dag

kramar

 
Ingen bild

Mia

3 april 2011 22:05

Det är barnens farbror som spelat med RockFolket. Vi är ju skilda, barnens pappa och jag.
Ja, som det vräkt ner idag under ett par timmar. Det blev en lång promenad när det slutat på stan och kolla in hur det såg ut. Rätt grått och allt var ju stängt förutom Waynes coffe nere vid Munksjön. Vi hade hundarna med så det blev kaffe hemma istället. Nja, musikalisk, jag spelar mest på gehör. Lurade min orgellärare när jag var yngre. Han trodde att jag spelade efter boken men jag var sådär intresserad av att lära mig noter men jag spelade ju ändå,,, hihi. Jag tycker om att spela instrument men idag blir det inte så mkt av den varan tyvärr. Lärde mig spela gitarr på tv, kommer du ihåg att man kunde göra det? Idag minns jag väl två accord sådär. Skönt att bara ta det lugnt vännen när det är en sån dag som det varit idag. Det är att njuta det. Kram och hoppas du mår bättre.

Malin wiper

4 april 2011 08:07

Ok! då förstår jag ;) Det caféet har inte funnits så länge och vi har varit där en gång. Roligt detta med orgeläraren ;) Jag har spelat gitarr och saxofon men p.g.a vissa omständigheter så la jag av. Jag kom ihåg att man kunde lära sig spela gitarr genom tv. Jag är lite sämre i dag så jag står bara vid datan tills det börjar kännas obehagligt.

Ha en fin måndag kära du
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards