Öppen Ridå

Alla inlägg under mars 2011

Av Malin wiper - 15 mars 2011 08:24

  


Här kommer jag gående i går kväll i mörkret mot spelbutiken. Jag orkade inte blogga i går när jag kom hem. Vi var 11 personer sammanlagt och alla var jättetrevliga. Tyvärr har inga män vågat sig dit och jag frågade varför och dom tror att dom är mer intresserad av att stå vid borden på dagen och spela på trav. Så det är väl vi kvinnor som gillar att skrapa....  

 

           

 

  

 

Jag hade blixten men det blev rätt mörkt ändå för ägarinnorna hade dämpat ner belysningen och dukat så fint med levand ljus. Ja ni ser ju själva. Jag kände igen en del folk från butiker runtomkring i samhället. 

 

    

 

      

 

Det gick till så att man la 200kr var och det delades ut två lotter/man i 4 omgångar som man fick skrapa först. En trisslott och en Sverigelott. Alla som det blev vinst på la vi i en kopp för att sen köpa nya lotter för. Vi vann inte så mycket utan mest 25kr och 50kr men vi kunde ändå sitta rätt länge och skrapa. Till slut var det bara några vinstlotter kvar och då fick vi skrapa en ruta/man och skicka vidare. 

 

 

 

Här håller Lena en av ägarinnorna upp den lott vi vann mest på och det var 100kr.

 

     

 

   

 

Denna kvinnan som satt på min högra sida var den första som vann nåt och hon belönades då med ett stort paket....  

 

        

 

   

 

I det paketet låg en stor  bag som det stod "Bingo Lotto" på.

 

     

 

   

 

Här sitter en av spelbutiksägarna Susann och skrapar och bredvid sig har hon en korg med presenter. Det visade sig att vi alla skulle få ett paket var. Det var så gulligt och generöst gjort av dom....  så hur det än blev så gick ingen lottlös hem.

 

  

 

   

 

Här är mitt paket.

 

   

 

I det låg det dessa läckra "Harry Boy" strumpor...  Tänk om man sparar dom ett antal år så kanske dom blir eftertraktade och man kan ta med sig dom till Antikrundan...  skämt o sido så kommer jag att bära dom när jag tar mina promenader.

 

        

 

   

 

En kvinna fick en cd med Lotta Engberg

 

   

 

Min bordsgranne på min vänstra sida vann en kakreceptbok. Där fanns alla dom gamla klassikerna såsom drömmar, hallongrottor mm. Hon och jag satt så nära varandra så jag pratade mest med henne och hon var både rolig och trevlig. Några fick kortlekar i sina paket också.

 

     

 

 

 

Denna bild är rätt rolig men en som pekar, en som lutar sig framåt med koppen och en som precis satt sin kopp till munnen och blev tagen på bar gärning av min kamera...    

 

    

 

   

 

Hon på bilden vann denna T-shirt som det står "Bingo Lotto" på ärmen. Det är ingen fläck på tröjan utan nåt smuts på min lins.

 

  

 

   

 

Hon som står upp på bilden är den som vann mest. Hon var glad och sprallig hela tiden.

 

   

 

Här sitter Lena (en av ägarna) försjunken i sin lott och hoppas på vinst.

 

  

 

Här har alla öppnat sina paket.

 

           

 

   

 

Efter halva skraptiden så var det dags för kaffe. Här ser ni Lena och Susann komma in med två jättefina tårtor som är köpta på Ritz Konditori. Lena och Susann var helt fantastiska hela kvällen och bjöd på sig själva och var så coola. Jag kunde inte motstå att ta en liten bit från varje tårta...      dom var verkligen supergoda. Alla tog en bit av varje för det var så generöst tilltaget så det blev lite över ändå.

 

  

 

Jag frågad tjejerna när dom startade sitt skrapcafé. Dom sa att dom hållit på nu i 5 år och brukar träffas ca 3 gånger/år. Detta är helt deras egen idé som dom kommit på. Verkligen kreativt av dom tycker jag. Tyvärr har dom inte vunnit några större summor men så pass mycket att det gått att skrapa en hel kväll på 200:-/man.

 

        

 

Jag vill tacka Lena och Susann för deras roliga och stimulerande skrapcafé som verkligen roade och man fick komma ut och träffa trevligt folk och riktigt njuta. Jag är den ende som kommit ny men kände mig inte utanför utan blev väl mottagen.

 

En stor bukett till Lena och Susann

 

  

 

 

 

            

 

 

 

 

Av Malin wiper - 14 mars 2011 16:37

  


I kväll skall jag iväg på "skrapcafé" Det går av stapeln på vår spelbutik "Konfekthörnan" 19.15 Så vi har inte bara stickcafé i vårt påhittiga samhälle. Det går till så att dom dukar långbord och man skrapar lotter tillsammans. Sen bjuder dom på kaffe. Det brukar vara rätt mycket folk. Jag skall skriva lite om detta evenemang också. Det är första gången jag är med eftersom jag blev tillfrågad.

 

MySpace Layouts
Money Image & Animated Money Pictures


Ni får hålla tummarna för mig att jag kommer hem med lite klirr i kassan... 

 

    


   Klicka här för att komma in på Monty Pythons hemsida. Klicka här för att läsa om Monty Python

 

Av Malin wiper - 14 mars 2011 15:53

  


Jag har tagit fel på slutdatum för min tävling. Maya påminde mig om detta och det tackar jag henne för så jättemycket. Det är ju i morgon 15/3 17.00 som är slutdatum. Märks att jag inte har sovit så bra i natt. Kände på mig att det var nåt som inte stämde men kunde inte sätta fingret på vad det var. Tur att jag har uppmärksamma bloggvänner. Blir ändå lite full i skratt...  Toka på sommarnöje som min mamma alltid sa...  

 

 

 

Här sjunger Patsy Cline "Crazy" och det är precis så jag känner mig nu...  Klicka här för att läsa Patsy Clines biografi 

 

Av Malin wiper - 14 mars 2011 12:35

  


Här ser ni vart jag suttit hos frissan Hon & Han. Det är massor av ljust hår på golvet. Hon klippte tre cm på min begäran och tunnade ur rätt mycket. Jag är jättenöjd. Hon tyckte inte heller att jag skulle ha hellugg. Hon tycker det ser bättre med en lång snedlugg till mitt ansikte. Inte lätt att få en bra bild på sig själv när man är så trött som jag är i dag. Det verkar vara fler som sovit dåligt. Trodde det var fullmåne i natt men Cattis säger att det blir på lördag natt. 

 

        

  

  

 

Så här ser det ut baktill, lite längre än framtill.

 

        

 

  

 

   Här har hon grejer till försäljning och jag använder Wellas produkter i dom oranga förpackningarna. Jag har jättetorrt hår och deras hårinpackning har gjort att håret har blivit lite bättre.

 

  

 

Detta är slingor som en del vill ha i sitt hår. 

 

       

 

  

 

Detta är en tång som våfflar håret och en plattång, men dom är mer resetång och för klena för mitt hår sa Sandra. Jag har redan en dyr bra plattång.

 

  

 

Så här ser min plattång ut och den har även värmeskydd. På tången står det: ceramic Tourmaline tecnology. Klicka här för att komma in på en sida där såna finns.

 

           

 

Hon böjde ut topparna lite med en plattång och även luggen. Det ser ut som jag har jättelite hår men så blir det alltid när man är nygjord. Jag har  lockigt hår i mig själv men har plattångat håret bra länge nu.

 

  

 

Som jag sa så har jag lagt till ett pris i min utlottning tisdag 15/3 17.00 i form av denna klädnypeklänning. Tyget till klänningen kommer från Mimmis Magasin. Dom tar alltid in så snygga tyger och har en stor variation så det passar till alla smaker.

  

     

 

  

 

Detta brosch i form av en svala har jag satt vid halsringningen på ena sidan

 

       

 

  

 

Detta brosch sitter på förklädet. Alla broscher köper jag på second hand.

 

Klicka här för att komma in och se dom andra priserna

 

Många av dom här frisyrerna har jag haft själv på 80-talet...   

 

Av Malin wiper - 14 mars 2011 07:39

  

 

Kom att tänka på den Japanska sångaren Kyu Sakamoto som föddes 1941 i Kawasaki, prefekturen Kanagawa i Japan och dog 1985 endast 44 år gammal. Han var en Japansk sångare och komiker. Efter att ha populariserat japansk musik internationellt ses han i dag som en ikon inom japansk kultur. Klicka här för att läsa mer om honom på wikipedia. Den här låten Sukiyaki var en internationell hitlåt och sålts i över 13 miljoner exemplar. Den nåtte nummer ett i Usa Billboard Hot 100 i juni 1963.

 

    

 




Av Malin wiper - 14 mars 2011 07:05

  


I dag är jag uppe med tuppen eftersom jag skall försöka hinna med så mycket som möjligt. Först min nackstretching som tar tid när man måste göra 4 övningar 3 gånger/dag. Sen skall jag till frissan och klippa mig 09.15 Hade tänkt spara lite längre hår men så fort det kommer till en viss längd så känns det inte bra. Förr hade jag jämt långt hår men det funkar inte så bra längre, fast jag fortfarande har tjockt hår enligt frissan. Min man har rätt mycket på måndagar så marktjänsten är helt min. Min tävling avslutas i dag 17.00 och jag har lagt till ett tredje pris i form av en klädnypeklänning.

 

     

   

  

 

Jag har fått byta diskmedel eftersom jag fick en allergisk reaktion med halsbesvär och hosta. Har haft Yes i hela mitt liv och helt plötsligt tål jag inte diskmedlet. Dom verkar ha gjort om nåt för det luktar inte som förut. Det behöver inte vara luktfritt men vissa lukter funkar inte för mig. Jag har blivit känslig efter att jag utsatts för både mögel och lösningsmedel på några arbetsplatser och det har satt sina spår så behöver ni en mögelhund om ni skall köpa hus eller husvagn så kan ni kontakta mig...  

  Jag håller nu på att testa ett diskmedel som ni ser på bilden "Neutral" Det luktar absolut ingenting och det passar mig. Jag är fortfarande lite besvärad i halsen men det sitter nog i ett tag. Klicka här för att läsa om "Neutral"

  

  

 

Nu är det riktigt obehagligt att läsa nyheterna. En ny explosion i ett kärnkraftverk i Japan och radioaktivt utsläpp. I går började jag fundera på hur det skulle kännas att vara där, riktigt försökte leva mig in men det går inte när man aldrig varit med om nån större katastrof än "Gudrun" som drabbade oss härnere. Att mista allt och sen jaga efter vatten och mat för att överleva, det är ogreppbart. 

 

 

   Hoppas ni får en bra måndag. Sköt om er....  

Av Malin wiper - 13 mars 2011 12:07


Comments by ZingerBug.com


Stort grattis till Min svåger Mr S som fyller år i dag (min mans bror). Vi har inte fått tag på honom än men min man och jag skall ringa och sjunga för honom. Han och hans fru är jättefina personer som det alltid är kul att träffa när vi fått tillfälle att åka upp till norr. Det är dom som nu har blivit farmor och farfar till en liten Emil.

  

  

 

Hoppas du har en fin födelsedag. Varma hälsningar från mig och din bror Mr T

 

    

 

   Vi hade tänkt åka tillbaka till Café Lakatos i dag eftersom Maria har  musik i form av "Odd Couple" som spelar på hennes fina café. Tyvärr orkade ingen av oss åka dit i dag, vi är alldeles för trötta. Vi får åka dit och fika nån dag i nästa vecka istället och ta upp hennes musikönskan.

 

  

 

Här en bild på "The Odd couple" med Maria Lakatos (mitten) som jag tog i augusti 2009 när vi var där och lyssnade på dom. Numera är dom 3-4 personer i bandet. Dom spelar både jazz och populärmusik med den äran. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

           

 

  

 

Klicka här för att se deras spelplan för 2011. Klicka här för att se bilder på när dom spelade på Café Lakatos för ett tag sen och vad det skrivs om dom.

 



Här lite plåster på såren brorsan...    

 

  

 

   Klicka här för att komma in på Billie Hollidays hemsida. Klicka här för att läsa lite om Billie Holliday

Av Malin wiper - 13 mars 2011 10:42

  

Bilden föreställer Folkets Hus bio i Vaggeryd

 

Jag har sett en actionfilm från 2010 som heter "Takers" och är regisserad av John Luessenhop. I rollerna ser vi Matt Dillon, Chris Brown, Idris Elba, Jay Hernandez, Paul Walker, Hayden Christensen och Zoč Saldana mfl. Träffande att min man hyrde en sån film när vi nyss haft ett bankrån här i samhället. Det går väl an att se på film men i verkligheten...     


  


HANDLINGEN

 

Ett erfaret team av bankrånare, inklusive Gordon Jennings (Idris Elba), John Rahway (Paul Walker), AJ (Hayden Christensen), och bröderna Jake (Michael Ealy) och Jesse Attika (Chris Brown) framgångsrikt slutföra sina senaste kupp och leda en liv i lyx när man planerar sitt nästa jobb. en tidigare medlem av deras team, släpps från fängelset han övertygar gruppen att göra en bepansrad bil med 20 miljoner dollar. Det visar sig sen vara ett ödestigert val. Gruppen som annars är smarta nog att bara genomföra ett bankrån om året tappar nu greppet skall det visa sig.

 

  

 

MIN RECENSION

 

Jag brukar inte gilla actionfilmer men denna var rätt spännande och dom hade gjort en film med intelligenta rånare som gjorde allt rätt men sen  spårade ur när en av medlemmarna kom ut ur fängelse och ville göra en kupp bara tre dagar efter att dom andra rånat en bank. Gruppen hade annars för vana att endast utföra ett rån/år. Den hade en bra skådespelarkår så filmen var ingen B-rulle. Inga gäsp från min sida. Den tappade lite av spänningen när den blev förutsägbar och man såg vart det barkade hän. Helt plötsligt blev rånarna dum, dummare, dummast...    och det på grund av den till synes knäppa kompisen som lurat in dom i detta nya brott. Det blir en katt och råttalek med polisen som ändå känns spännande eftersom jag kunde se filmen till slutet. Berättar inte mer för det blir lite överraskningsmoment.

 

Filmen får av mig 3 pistoler av 5 möjliga

 

         

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards