Öppen Ridå

Alla inlägg under mars 2011

Av Malin wiper - 6 mars 2011 10:01

  


Det är så trist att ridån har gått ner så tidigt för Lasse Eriksson. Bara 61 år gammal. Jag såg honom för en c:a en vecka sen på Go´kväll och där såg han så pigg och fräsch ut så man fattar inte att han bara helt plötsligt är borta. Jag har alltid gillat att se honom på tv och är ledsen för att jag inte haft tillfälle att se honom live. Han har en hemsida så klicka här för att komma in där. Min man gillade honom jättemycket också.

 

           

 

Han föddes 1949 i Piteå i Norrbottens län. Gick ur tiden nu den 3 mars 2011. Han var en Svensk artist och författare som dessutom tog en fil.kand i ekonomisk historia innan han inledde sin teaterkarriär på 1970-talet. Han spelade då med "Panikteatern" i Uppsala. Tillsammans med blåsorkestern gjorde han showen "Vad varje kvinna bör veta om män" 1983. 1984 blev han känd för Tv-publiken med sina personliga betraktelser i Dagsedlar, som var korta avsnitt på fem minuter där han hade sällskap av hunden Hillman. Klicka här för att läsa mer på wikipedia

 

   

 

Ett klipp från ett föredrag han hade om humorns betydelse. 

 

Av Malin wiper - 6 mars 2011 09:08

  

 

     

 

Nu är det dags för "Önska så spelar jag" och turen har kommit till Mimmi som äger "Mimmis Magasin". Hon föddes i Dalsland och utbildade sig sen till Apotekstekniker. Hon hamnade i Vaggeryd på en elevutbildning och träffade även sin man här. Hennes föräldrar flyttade till Vaggeryd 1978 och öppnade en blomsteraffär där nu "Din frisör" ligger. För 25 år sedan startade Mimmi och hennes mamma "Mimmis Magasin". Mimmi tog senare över och driver nu butiken sen 1999. Hon har man och två barn. Hennes intressen är att sjunga i kör (Betelkören) Vattengympa, umgås med barnbarnen. Hon sitter också i styrelsen för "Tjernobylbarnens Vänner".

 

       

 

           

 

Mimmi är en häftig kvinna som vill ha många järn i elden. Hon är utåtriktad, glad, proffsig, omtänksam, generös och driver sin butik med glädje och stolthet. Hon har fått en personlig touch på sortiment och intredning som gör att man blir nyfiken och intresserad. Mimmis musikönskan är Dr Hook med låten "A little bit more" det är en av mina favoriter också. 

 

 

 

Klicka här för att läsa hela historien om Dr Hook  

  





  


Tack gulliga du för att du ville önska en låt i min blogg...    

 

  

Av Malin wiper - 5 mars 2011 22:55

  


Jag är med i en tävling hos Farfar-Hebbe och priset är denna film med Elvis "Girls, girls, girls". Utlottningen sker 16/3

 

  

 

Här en scen ur filmen 

 

Av Malin wiper - 5 mars 2011 22:16

  


Vi har fått nytillskott i släkten på min mans sida. Min mans brors son har blivit pappa till en pojke. Så nu är han farfar och hans fru farmor...  Grattis till dom nyblivna föräldrarna...   och farmor och farfar...  Synd att vi bor så långt borta men vi hoppas kunna åka upp så småningom. Det känns verkligen spännande, det känns som min släkt också eftersom jag är ingift. Min man blir alltså gammelfarbror och jag gammelfaster till barnet...     

      

 

   Hoppas vi får se lite bilder på underverket så småningom. Vi är så glada för er skull och att allt gått så bra. Sköt om er och njut av er babyboy...   

 

  

 

Bilden kommer från Animatie wereld

Av Malin wiper - 5 mars 2011 18:06

  


Jag kom aldrig iväg på musikdagen på Folkets Hus, tyvärr. Försökte få min man att gå dit men han var inte heller i form och då är det lika bra att låta bli. Jag är bättre i nacken men jättetrött. Tack för era omtänksamma och snälla kommentarer...  till både mig och Mr T. Det finns inga filmer att hyra för jag har sett det mesta så jag tittar på lite gamla serieboxar. Förut Tracys Hämnd och nu "Mot alla vindar" serier som håller än i dag.

 

   

 

Vi brukar fika på "Non Stop Café" när vi åker till Habo för att gå på second hand. Så här trist ser det ut nu för den kvinnliga ägarinnan har lagt ner sin verksamhet och det känns så sorgligt. Det var alltid så härligt att fika där och det som serverades var jättegott. Hon själv var också så trevlig. Nu skall det bli en bank i lokalerna talade Lena om för mig. 

        

 

Klicka här för att gå in och kolla vad jag skrev sista gången vi var där. Skickar en hälsning om ägaren skulle läsa här. Sköt om dig och ha det jättebra...    

 

  

 

  

 

Vi såg denna fina gamla bil på andra sidan gatan som är en Audi 60. Det är en modellvariant som tillverkades 1965. Klicka här för att läsa mer

 

  

 

Här en Audi 60 med husvagn. Klicka här för att se mer bilar med häftiga gamla husvagnar

 

      

 

Ledmotivet till Tv-serien "Tracys hämnd" 

 

Av Malin wiper - 5 mars 2011 08:49

  

 

Min fru ville att jag skulle sätta in en låt med Foo Fighters som hon hörde på "Skavlan" i går. Sångaren har förut varit med i Nirvana. Hon tyckte att dom var häftiga och bra musiker. Besök gärna hemsidan som ni kommer in på här 

 


Av Malin wiper - 5 mars 2011 08:11

Detta är Mr T som sätter in ett inlägg som wiper gjorde klart efter att vi kom från Habo second hand i torsdags. Jag har bara kopierat över det tills dags dato. Hon hälsar så mycket och tackar för era fina och omtänksamma kommentarer. Min fru är bättre i dag och det har lönat sig att vila. Hon kanske till och med orkar gå med mig på nåt av evenemangen på Folkets Hus Musikdag. Ha en fin lördag alla wipers bloggvänner och läsare.


  


I dag (torsdags) åkte vi till Habo för att gå på den stora fina second hand affären och det var synd att jag inte var i form. Handlade nästan inget denna gång utan bara några små moccaskedar till mina nåldynekoppar. Det fanns många fina serviser med moccakoppar men inga udda koppar så då måste man köpa en hel servis. Denna läckra cykel stod utanför butiken.

 

  

 

  

 

Detta är bara en del av alla kläder dom säljer där.

 

        

 

  

 

Denna illgröna soffa blev man nästan bländad av...  Det var inte min stil men väldigt väl bibehållen.

 

  

 

  

 

På möbelavdelningen finns det allt i möbelväg och även reservdelar mm.

 

  

 

  

 

Helt oförstörd jättestor gammal apoteksflaska

 

  

 

Detta är en kokplatta som inte verkade använd över huvud taget.

 

  

 

   

 

Ett kakfat med avtabart handtag

 

              

 

   

 

Så här står det under fatet

 

  

 

Lila gammalt fat

 

  

 

Så här ser stämpeln ut under fatet

 

  

 

Gammaldags fat med älskande par

 

     

 

  

 

Stämpeln under fatet Schramberg

 

  

 

Fin gammal utsirad spegel.

 

  

 

  

 

Etiketten finns kvar och den är gjord av Ateljé & Trä, Hovmanstorp

 

  

 

Svan med dubbla halsar från ett franskt företag

 

  

 

  

 

Antikt skåp

 

  

 

Snygg lampplafond som kostade några hundra.

 

  

 

  

 

Detta är också en lampa där glödlampan sitter på baksidan.

 

  

 

Dessa 5 lite mindre skedar var det jag köpte till nåldynekopparna.

 

   

 

Allt deras bröd var hembkat och vi var så glada för att dom även hade smörgåsar. Denna lagomt stora med ost smakade jättegott.

 

          

  

Av Malin wiper - 4 mars 2011 09:40

    

 

Jag är bara inne en kort stund för att tala om att jag fick en kraftig reaktion i nacken i går som gav mig en ångestpanikattack. Tack och lov så har jag gått på KBT (kognitiv beteendevetenskap) i samband med min utbrändhet så jag hade en bra fokuseringsövning som hjälpte mig att häva det obehagliga. Sen tog jag på rätt tjockt med ice gelé på nacken och ner mot ryggen. Kunde inte sova på några timmar så jag vaknade sent i dag. Nu är jag så pass ostadig i nacken så jag kommer inte att kunna blogga i dag och kanske inte på hela helgen. Det blev nog för mycket med både syning och bloggen. Jag kommer att försöka ändra mitt beteende och skriva lite kortare inlägg så det inte spårar ur hela tiden. Jag vill mer än jag kan och klarar i min situation. Min man skall hjälpa mig att svara på era kommentarer.

 

Ha en fin helg och ta hand om er...   

 

           

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards