Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Nåldynekopp, äpplen, blomma och lite annat

Av Malin wiper - 31 mars 2011 11:46

   


Klicka här för att kolla på roliga och halvgalna solglasögon.


Jag trodde det skulle bli en strålande solskensdag i dag men vi vaknade till ett tunnt lager pudersnö på marken och solfritt. Min man har åkt på kurs igen med sina projektvänner till Eksjö. Det är nog fjärde gången dom är där. Man måste kunna en hel del för att driva ett företag än om det är ett socialt. Min man hade inget val efter att han blev arbetslös för vem anställer en äldre person med en massa krämpor?. Hoppas bara att detta kommer att gå bra så vi kan försörja oss fram till pensionen. Klicka här för att läsa om sociala företag som är en företeelse som kommer från Italien ursprungligen och där har det varit framgångsrikt och även några i Sverige. Det är mycket som inte stämmer när man läser för min man har haft arbete i hela sitt liv.


  


Jag har i alla fall lyckats göra en nåldyna av koppen jag köpte på Bosses second hand sist. Det är en jätteliten kopp än om den ser jättelik ut på bilden. En av Kajsa Vargs tovade prydnadsnålar fick pryda i mitten av dynan. Dynan är mer lila än på bilden.


  


Jag blev helt faschinerad av två äpplen som min man inhandlat...  trodde nästan att dom var i porslin. Jättevackra och synd att äta upp...  Undrar om det är såna som är preparerade att hålla hur länge som helst.        


  


Tog en bild på mannen vid bilen när han var på väg i morse. Dom blir 4 personer i bilen.

 






 
 
Maya

Maya

31 mars 2011 15:12

Kul med klipp igen :) Och höra Din fina stämma!

Vackra blommor, tyvärr verkar det tillhöra Hyacint som jag är allergisk mot. Men jag får titta på Din vackra vita :)

Här blommar min Rhipsalidosis Schlumbergera x Exotica i vackra ceriserosa och vita nyanser!

http://maypel.wordpress.com/2011/03/28/visst-blommar-det/

Jag har bara en knopp på bilden, kanske lägger ut en bild på en klocka som slagit ut senare.

Ha en jättefin dag själv och jag skickar lite solstrålar härifrån ;)

Kram på Dej!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

31 mars 2011 17:20

Jag tycker jag låter så mörk och konstig på rösten så jag får ångest ;) Jag tål inte hyacint så det är kanske därför jag känner mig så konstig när jag är i vardagsrummet. Vacker blomma du länkar till. Det skall bli kul att se klockan när den slår ut

Då får jag säga: Ha en jättefin kväll. Tack för solstrålen, skickar en tillbaka
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

31 mars 2011 15:17

Oj vilka härliga äpplen! Samtidigt som man vill sätta tänderna i dem så skulle man vilja spara dem för de är så fina.
Vilka underbara klipp, fler sådana! Jag gillar verkligen din röst.
Hoppas värken inte blir för jobbig när du kommer hem igen.
Kram på dig vännen!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

31 mars 2011 17:18

Ja du dom såg nästan ut som porslin. Kul att du gillar mina klipp och röst. Tycker min röst låter så mörk och manlig på klippen. Jag måste äta värkmedicin annars blir jag galen.

Ha en fin kväll kära du
kramar

 
Helene

Helene

31 mars 2011 15:53

Susar bara förbi och säger, Hej!! Hoppas att du känner dig lite bättre nu till både kropp och själ!! Kan du sätta på värmen och den fina vädret tills vi kommer hem till Sverige i slutet på nästa vacka, det kan du väl fixa ;o)
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

31 mars 2011 17:12

Jag är så glad att du susar förbi ;) Jag trodde ni åkt redan. Det skall bli fint väder till Påsk. Nu är det lite ruggigt och kymigt. Skall försöka fixa lite bättre vader. Får be till vädergudarna :0))

Ha en fin dag
kramar

 
Glimz

Glimz

31 mars 2011 18:44

Nu bjuder du på såna där många fina saker igen *mysigt* Äpplena hade jag mulat i mig fortare än kvickt, dem ser verkligen inbjudande ut =) Jag tycker du verkar vara en sån fin människa & dem är så sällsynta nu för tiden! Å jag har sån tur att alla mina bloggvänner är så underbara å du är absolut en av dem =) =)
Kramar till dig vännen!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

31 mars 2011 22:05

Jag älskar äpplen men min mage gör inte det ;) Tack för dina snälla ord ;) du verkar så snäll själv. Jag tycker att snällhet är underskattad och gillar inte dumhet. Visst kan jag bli arg och har temperament men då skall det vara en anledning och man kan säga det på rätt sätt. Jag har också sån tur som har så fina bloggvänner och du är en av dom vännen.

Hoppas du har en fin kväll
God natt
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

31 mars 2011 19:01

Hej! Tack för promenaden! Kul att höra dig prata!! Jag är så fascinerad av din nåldynekopp och dina fantastiskt vackra blommor!! Jag blir alltid så upplivad av att se din blogg med allt du hittar på! Äpplena är nog preparerade för långt liv... tyvärr! Men vackra är dom!!

Idag har vi haft en helt underbar dag med strålande sol. Vi åt middag i uterummet och har suttit där och bara mått gott! Önskar dig en skön kväll och att din värk ger sig snart!!

Kramar från mej!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 mars 2011 22:10

Kul att du gillar nåldynorna ;) Min röst låter så konstig och det är inte så lätt att prata på film ;) man blir så tillgjord. Synd att dom förstör äpplen för att dom skall hålla.

Härligt att du haft sol, här har det varit trist och regn.

Hoppas din kväll varit bra

kramar

 
stina

stina

31 mars 2011 23:49

vilken söt nåldynekopp. perfekt gåbortpresent till nån som gillar att sy :)

http://bloggmorsa.blogg.se

Malin wiper

1 april 2011 09:15

Vad kul att du tycker det. Jag har gjort rätt många i både koppar och skrin. Roligt att du tittade in

Ha en fin dag

 
Monica

Monica

1 april 2011 19:27

Vilken fin blomma, kul med nåt som blommar också:)
Önskar er en fin helg:)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 april 2011 19:51

Den växer fort också.

Ha en fin helg själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards