Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Usel kropp!

Av Malin wiper - 28 mars 2011 11:22

  

Jag känner mig så fruktansvärt frustrerad och uttråkad nu...  Jag har ringt vårdcentralen men dom hänvisade till sjukgymnastiken och sa att dom får undersöka mig först. Ringde då dit men dom har flera veckors väntetid visade det sig. Ringde då tillbaka till vårdcentralen eftersom detta inte kan vänta så länge. Jag fick nästan tvinga mig till en tid och fick en nu på onsdag. Till saken hör att vi har haft det så bra här med vår sjukvård och vi har fått komma samma dag som vi ringt. Nu är det andra tider och färre läkare. Jag kan bara stå korta stunder sen börjar det värka igen i höften och andra ställen. Min mage har slutat att fungera efter alla värktabletter. Jag har aldrig haft nåt liknande och det är svårt att förklara. Saknar att blogga och även gå in på era bloggar. Tack för era kommentarer som värmer mitt hjärta...  


 


Klicka här för att komma in på Skrivmosters blogg. Det var hon som vann det fina armbandet från Liten design


  


Avslutar med några fina bilder på en söt liten flicka som vi träffade på utanför second hand häromdan. Hennes föräldrar är med i samma projekt som min man och dom har blivit vänner. Det var lilla Tyra 3 år som vi tomtade för i julas. Hon har fått denna fina batteridrivna plastmotorcykel av sina gulliga föräldrar.


  


dag alla ni härliga därute i solen...  

 
 
skrivmoster

skrivmoster

28 mars 2011 12:19

Hej! Va´jag blir ledsen för din skull över att du har så besvärligt! Som sagt, läkartider och annat är numera "högsta vinsten". Det är kärvt överallt. Jag hoppas och tror på att du får hjälp hos en sjukgymnast. De är så duktiga och har bra behandlingsmetoder. Jag håller tummarna!

Tack för att du hänvisar till min blogg! Alla är hjärtinnerligt välkomna!!
Tävlingen är avslutad och tyvärr så vann du inte.. Men jag får hitta på nåt nytt och kanske DÅ!!

Kramar om dig och önskar dig det bästa!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 mars 2011 13:16

Tack för din omtanke. Jag har aldrig haft nåt liknande och är rätt less nu. Klart jag hänvisade till din läsvärda blogg.

Grattis till den som vann

Ha en fin dag kära du
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

28 mars 2011 12:21

Glömde säga att hon ser så stolt och mysig ut den lilla tjejen! :)

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 mars 2011 13:47

Ja hon är verkligen mysig och stolt.

Ha en fin dag
kramar

 
Stevie

Stevie

28 mars 2011 12:32

Ja sjukvården idag är skit!
Tror jag hade kunnat undvika mitt problem, om läkaren bara hade kollat mig ordentligt då jag blev skickad från vårdcentralen till akuten med ambulance, i januari förra året. Läkaren på VC trodde jag fått en hjärtinfarkt, läkaren på akuten (och jag) trodde att det var vanlig förkylning. Fick hostmedicin bara, menca 8 månader senare visar det sig att jag hade fått hjärtinfarkter.
Krya på Dig riktigt fort!
Kram
Stevie

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

28 mars 2011 13:45

Håller med. Då blev du verkligen felbehandlad och det har fått stora konsekvenser för dig och det är verkligen ledsamt.

Tack snälla du ;) Jag har i alla fall fått en läkartid så det ordnar sig nog

kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

28 mars 2011 12:59

Det är så frustrerande också när man gått och haft ont ett tag och sedan inser man att man måste få hjälp och då ska man tvinga till sig vård. Så tråkigt att du inte kunde få en tid redan idag men onsdag är väl bättre än inget (man får försöka se något positivt med det). Vi får hoppas du kan få hjälp så du kan blogga lite igen.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

28 mars 2011 13:46

Ja du jag känner inte igen mig. Jag vilar bara nu för promenaderna funkar inte längre.

Tack snälla du för din omtanke
kramar

 
fru-glad

fru-glad

28 mars 2011 14:38

Jag känner verkligen med dig, hoppas verkligen det ordnar upp sig så småningom.Min gube har också så ont i kroppen, och ont i baken så han inte kan sitta plus utslitna knän.Det måste kännas hårt när en måste tjata för att få hjälp och vård.Då är det lätt att bli deprimerad o lessen.Kramar till dig från fru glad och ett soligt Tumba men endast +2gr

http://fru-glad.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 mars 2011 17:11

Mr T: Vad skall man göra när det inte går att stå, sitta eller ligga på grund av smärta. Magen tål ju inte värktabletter. Jag kramar min plågade hustru men försiktigt...

 
Lena S

Lena S

28 mars 2011 16:09

Hoppas du får hjälp och blir bra snart. Tänk så sjukvården har blivit...hur ska det sluta kan man undra.

Krya på dej-kram från mej!

http://nelasvarld.blogg.se

Malin wiper

28 mars 2011 17:07

Mr T: Ja man får väl beställa ett "gör det själv" paket över internet och då också en kur "sepåfan-tabletter"...

 
ansepanse

ansepanse

28 mars 2011 16:21

det är ju inte klokt att du måste vänta till på onsdag nu när du har det så ont
bamsekramar till dig vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

28 mars 2011 17:05

Mr T: Ja akut finns det snart inget som heter...

 
Cattis

Cattis

28 mars 2011 17:25

Har suttit och funderat lite på din värk.
Nisse hade (har) så här ont sen i höstas.
Han var hos VC men de visste inte vad det kunde vara. Till slut åkte han till akuten, där fick hanvärktabletter. Värken blev mer och mer intensiv och han fick ont ner i benet och kramp i vaden. Akuten igen. Då röntgade och såg att det läckte vätska från höftleden. Han skulle kontakta VC. Där fick en en ny remiss till skiktröntgen. Det visade sig att han har nått på höftleden, kommer inte ihåg nu vad man kallar det men det som hjälper är en operation. En platta. Han har inte vågat göra det vad jag vet så han har fortfarande ont. Möter honom ibland så det förstår jag att han har.
Kanske det är samma som du har?
Begär att få en röntgen när du är hos läkaren.
De ska inte bara tro och skriva ut medicin för idag är vårdköer så långa så det är lika bra att de gör det på en gång istället för att vänta ut tills man till slut inte uthärdar.
Nu får vi ju inte hoppas på att du behöver genomgå en höfledsoperation utan att det går över av sig själv och att det är något som inte är långdraget. Det här var bara en tanke eftersom jag känner igen symptomen.

Kram och lycka till på onsdag

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

28 mars 2011 18:09

Jag svarar dig över mejl Cattis
kram

 
Maya

Maya

28 mars 2011 17:57

Hej på Er!

Det är tragiskt hur sjukvården demonteras idag. Och tyvärr drabbar det oftast bara de redan utsatta så de "rika & friska" kunde få ännu mera (skattelättnader) i sin plånbok. Sen om de "rika & friska" blir sjuka så har dom tyvärr inte samma kännbara utsatthet eftersom dom ofta har pengar, försäkringar och privatvård.

Smärtstillande (& inflammationshämmande) gelé att stryka på - i form av t.ex Voltaren - är snällare mot magen (själv har jag ju magsår så tabletter tas bara i akutläge). Stå på Dej när Du får komma till läkare och få all hjälp Du behöver och har rätt till. Man får vara envis idag.

Krya på Dej Malin! Hälsningar till Mr. T också!
Ha en fin kväll! Kram på Er!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

28 mars 2011 18:11

Du har så rätt så Maya. Jag stryker på Voltarengele varje dag men ibland måste jag ta IBEMUTIN som är muskelavslappnande. Tack för din omtanke. Jag har tack och lov blivit tuffare med åren så jag kräver att bli bra behandlad och få den hjäp jag har rätt till hos läkare. Nu vill jag ha en röntgen för det gör ont och är svullet i en kota också.

Mr T hälsar tillbaka
Ha en fin kväll
varm kram

 
diana

diana

28 mars 2011 21:37

Stackare. Hopps du får rätt hjälp och blir fort bättre. Kram.

http://www.metrobloggen.se/diana

Malin wiper

29 mars 2011 08:23

Tack snälla du. I vanliga fall så får man tid direkt.

Ha en fin dag
kram

 
Monica

Monica

28 mars 2011 22:17

Det var tråkigt att höra att du har så ont.
Fruktansvärt att man måste strida för att få vård när man verkligen är sjuk.
Hoppas du får den hjälp du behöver iaf.
Kryapådigkramar <3

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 mars 2011 08:32

Ja du nu har jag lessnat rejält och jag tycker inte att Alvedon och IBEMUTIN hjälper nåt. Jag brukar inte behöva strida för vården men nu har neddragningarna kommit hit också

Tack för din omtanke

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Mia

28 mars 2011 23:34

Ge dig inte. Bra Malin. Du ska ha hjälp. Så är det bara. Stora varma och goa kramar till dig och Mr T. Tänker på dig. <3

Malin wiper

29 mars 2011 08:24

Nej det gör jag inte. Nu är jag bra less på detta och värken gör mig irriterad för inget hjälper. Mr T hälsar tillbaka

Ha en fin dag omtänksamma du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards