Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Bredbandsbolaget!

Av Malin wiper - 21 mars 2011 07:43

 


Nu funkar datan igen och det var bredbandsbolaget som hade nåt fel. Min man ringde en kille han känner som har samma bolag (Navnet) och det var lika för honom. Sen vill jag säga tusen tack för era härliga och värmande kommentarer...  Ni är toppen...  Tack även syrran som satt in ett inlägg åt mig...  

 

  

 

Tyvärr kom jag inte iväg till stickcaféet och är väldigt besviken och ledsen. Jag var inte bra i lördags och i går var det sämre men jag skriver inte alltid om hur dåligt jag mår. Var klar och påklädd men kände att det inte skulle gå. Problemet med mina krämpor är att det är svårt att bestämma nåt i förväg numera och det känns handikappande. Att det just skulle bli så när jag inte var på Caféet förra gången heller känns botten. Jag känner i alla fall att jag tog rätt beslut. Hoppas jag kan gå dit nästa gång. Har sovit dåligt och drömt en hel del dom sista nätterna.

 

  

 

Nu mår i alla fall datan bättre och jag skall bara sköta min hälsa i dag så det blir inte så många inlägg. Hinner inte besöka alla bloggar på morgonen utan delar upp det under dagen. Det är solfritt och lite grått ute och 1.6 grad varmt.

 

  Ha en riktigt fin måndag och sköt om er....  

  

 
 
skrivmoster

skrivmoster

21 mars 2011 08:10

Völkommen tillbaka! Denna teknik...
Sköt om dig och gör bara det du orkar och känner för. Vi finns kvar...! Det är besvärliga dagar ibland och då behöver man lugn och ro.

Jag roades förresten av dina härliga illustrationer!!
Kramar och krya på dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 mars 2011 08:24

Tack! Ja du det är därför jag inte kan arbeta. Jag är glad för varje bättre dag jag får. Det är precis som du säger

Kul att du gillar illustrationerna ;)

Ha en fin dag
varm kram

 
Lena

Lena

21 mars 2011 08:17

Jag var i Ödestugu igår på kalas!
Min son med familj bor där!


kram

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

21 mars 2011 08:23

Vad kul att din son bor där ;) Det är så vackert utefter den vägen

Ha en fin dag
kram

 
Hebbe

Hebbe

21 mars 2011 08:18

Mors,,taskigt att du inte får må bra,,men skönt att det fixade sig med datorn,,ja nog kan vinterbilder vara fina,,men nog vill jag hellre ha vår.Haé.Kram

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

21 mars 2011 08:22

Ja du men det är därför jag inte kan arbeta längre. Dom var superfina men jag vill också ha vår nu
kram

 
Hebbe

Hebbe

21 mars 2011 08:20

Mors..ja den var ganska svår att hitta.Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

21 mars 2011 08:22

Ja verkligen så dom var superduktiga
kram

 
Maya

Maya

21 mars 2011 08:33

Hej Vännen!
Välkommen tillbaka till Internet ;)

Förstår precis hur Du mår, vissa dagar går det bara inte alls. Och visst är det jobbigt att inte kunna planera något från en dag till en annan utan risken att man blir dålig. Och visst blir man jättebesviken när man inte klarar/orkar vara med på roliga aktiviteter (ja även tråkiga måsten kan ju vara en självklarhet att göra för andra men inte för oss "sjuka" som aldrig vet hur morgonen/dagen/kvällen/natten slutar i värk eller annat). Hoppas Du mår bättre och att Du får en toppenfin dag! Här skiner solen men det har lovats någon regnskur under dagen, inte mej emot för då kanske det tar bort lite mer snö än helgen gjort :)

KRAM på Dej!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

21 mars 2011 08:45

Tack snälla du. Ja du vet precis hur det känns och är så snäll och förstående. Om vi skulle få regn så försvinner en återstående snön direkt.

Ha en fin dag själv
kramar

 
Cattis

Cattis

21 mars 2011 08:55

Jag skulle behöva lära mig lite av dig att fatta rätt beslut att göra sådant som orken finns till eller inte.
Jag har lite svårt för det för det känns som om folk inte förstår och så blir de jättebesvikna på en för att man inte gör det man sagt.
Men det är för mig som för dig. Vissa dagar går det bara inte. Och man vet ju inte heller innan att det inte går.
Detta har skapat mycket ångest hos mig men jag hoppas jag lär mig en dag att säga nej när vet att jag får ännu mer värk och yrsel när jag gör nått jag inte borde.

Kram och krya på dig.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

21 mars 2011 11:41

Ja du det har tagit många år att lära mig säga nej. Det är inte så lätt att förstå för andra som inte är sjuka det har man märkt. Varken i lördags, i går eller i dag funkar det. Man får verkligen ångest av detta så jag förstår dig. I går fick jag även ont i magen av att inte kunna gå dit.

Tack snälla du
Jag vilar bara
kramar

 
Stevie

Stevie

21 mars 2011 09:04

Godmorgon Malin!

Tror jag vet hur Du hade det.
2009 skulle jag se Ton Jones på Arenan här i Malmö
men hade så jäkla ont i ryggen, att jag knappast kunde röra mig. Så Tom Jöns kom, sjöng, och åkte hem igen, medan jag nästan inte kunde komma upp ur soffan. Synd bara på pengarna jag lagt ut för biljetten.

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

21 mars 2011 11:39

Vilken himla otur att du inte kunde gå och se Tom Jones. Då vet du hur det känns att ha ont i ryggen. Synd att du inte fick tillbaka dina pengar

kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

21 mars 2011 12:09

Synd att du inte kom iväg till stickcafet.
Jag förstår precis vad du menar, man vill inte hela tiden skriva hur man mår, då är de bättre att leta fram något positivt.
Hoppas att du snart mår bättre, det är verkligen inget kul att må dåligt.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

21 mars 2011 12:44

Ja det var ingen höjdare. Som du säger så vill man inte skriva om allt. Jag misstänker att jag även har en virus i kroppen.

Det går nog över men min nacke och annat får jag dras med

Ha en fin dag vännen

kramar

 
Ingen bild

Mia

21 mars 2011 17:01

Jag förstår att du blev ledsen över att inte kunna gå på det du gillar så mkt. Det är ju det som är så svårt för oss att förstå när vi inte kan göra saker vi så gärna vill och gör oss gott i kropp och själ. Däri ska vi tänka, att, nästa gång, då hoppas jag kunna gå istället.
Ja, det är handikappande att inte kunna planera som vi vill men det är tänket vi behöver ändra hos oss själva. Kramar vännen till dig och hoppas du blir bättre snart. Nu ska det bli varmare och hoppas solen lyser på oss med <3

Malin wiper

21 mars 2011 17:08

Ja du det är andra gången jag inte mår bra. Det är precis som du säger. Jag hoppas verkligen nästa gång. Hoppas verkligen våren kommer snart. Tack för dina förstående och värmande ord

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards