Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Malin wiper - 21 mars 2011 16:49

  


Jag gjorde en nåldynekopp i dag av en liten kaffekopp som jag köpt på second hand för ett tag sen för 10kr. Dynan är lite mörkare brun än vad som syns på bilden. Jag har köpt så många koppar och skrin så det är lika bra att göra en i taget så blir jag av med kopparna. Sen är det några som man märker att dom inte passar att göra nåldyna i så dom går tillbaka till second hand.


Klicka här för att se en häftig nåldyna. Klicka här för att kolla in hela den häftiga bloggen


  


Så här rörigt ser det ut när jag håller på...  Jag går från sängen, köket och datan...  och hoppas jag skall känna mig lite bättre i morgon. Skönt att kunna göra nåt i alla fall. 


   


Have a nice evening....    

Av Malin wiper - 21 mars 2011 12:56

 


Gregory Isaacs föddes 1951 i Kingston. Han dog 2010 endast 59 år gammal i lungcancer i London. Han var en jamaicansk reaggaesångare. Väldigt populär under 1970-talet i sitt hemland där han fick smeknamnet "The cool Ruler". Han skrev och sjöng mestadels kärlekslåtar och hittade en nisch i sub-genren Lovers rock. Klicka här för att läsa mer på wikipedia. Denna låt passar bra till förra inlägget...  Night nurse (nattsköterska) 



 



 


En sån här mugg finns att köpa här

Av Malin wiper - 21 mars 2011 11:57

   


Nästan allt vi rensat bort förut har vi gett till Röda korsets second hand. Nu blev vi nödgade att sälja av en del grejer istället för att kunna åka upp till Norrland i sommar. Förut när vi hade riktiga löner så var det aldrig några problem. Vi har nu fått sålt en jättebra symaskin som jag köpte för nåt år sedan men den har ju bara blivit stående eftersom jag är så van vid min vanliga maskin som funkar jättebra. 

  

   


    

Den har använts av folk på en sykurs och har datakort så man kan brodera. Den är rätt gammal men väldigt åtråvärd av vad vi kan se. Dessutom är detta en jubileumsutgåva. Det är den första datoriserade maskinerna och just denna modell är en av deras värstingmodeller.

  

    

Den har en stålplatta där alla uppgifter finns. Man kan inte fatta att den är från 1986. Det är en Husqvarna prisma 990. Så otroligt välvårdad och helt genomgången.   


  


Dessa finns på en sida jag visat förut. Klicka här för att komma in och se vad man kan göra med trådrullar och annat


   


Denna sjuksköterskeklänning är helt min egen idé och jag har sytt jättemånga men det funkar inte längre för nacken. Dom tar tid att sy och det är många detaljer. Jag trycker den röda färgen själv med tygfärg, ströppelborste och använder en chablon i plast. Klänningen fungerar som en liten extra förbandslåda.


    

Under förklädet har jag satt fickor där man kan ha plåster, sax, pincett mm. På sidorna om klänningen har jag öppningar där man kan lägga annat såsom pappersnäsdukar mm. Jag har gett bort alla som jag har sytt men har kvar material så jag kan sy ganska många. Skall nog sy en till mig själv så småningom och då ta en sak i taget. Den hängs på en barngalge precis som klädnypeklänningen.


   


I halsringningen kan man lägga kompresser mm. Jag kallar klänningen "Nurse Betty"


    

Så här ser den ut baktill.   


Av Malin wiper - 21 mars 2011 10:55

 


Den här bilden på Mimmis (Mimmis Magasin) tuffa örhängen som jag hade inne häromdan har spridit sig...  Klicka här för att komma in på Pisans blogg och kolla. Jag har själv beställt några par av Pisan. 

  

    

 

Klicka här för att komma in på fru gretas pyssel som har hittat på ytterligare ett sätt att göra örhängen av knappar och även symaskinsspolar.

 

 

 

Klicka här för att kolla vart jag hittade dessa 


 


Ytterligare en modell som finns här

 

  

 

Tyvärr har jag rensat bort en massa knappar men jag har i alla fall denna ask full med knappar. Jag kom inte ut nåt i dag för jag har ett återkommande illamående som inte vill ge sig. Håller mig inomhus och vilar och ser lite film. Jag misstänker att jag har nån virus i kroppen också för min man känner sig inte bra i magen och mår också lite illa

 

    

Av Malin wiper - 21 mars 2011 08:31

 

 

Denna låt med Frank Sinatra passar bra nu när vi haft en sån fantastisk fullmåne. Klicka här för att komma in på Frank Sinatras hemsida. Klicka här för att komma in på en sida som heter "All about jazz"

 

    


Av Malin wiper - 21 mars 2011 07:43

 


Nu funkar datan igen och det var bredbandsbolaget som hade nåt fel. Min man ringde en kille han känner som har samma bolag (Navnet) och det var lika för honom. Sen vill jag säga tusen tack för era härliga och värmande kommentarer...  Ni är toppen...  Tack även syrran som satt in ett inlägg åt mig...  

 

  

 

Tyvärr kom jag inte iväg till stickcaféet och är väldigt besviken och ledsen. Jag var inte bra i lördags och i går var det sämre men jag skriver inte alltid om hur dåligt jag mår. Var klar och påklädd men kände att det inte skulle gå. Problemet med mina krämpor är att det är svårt att bestämma nåt i förväg numera och det känns handikappande. Att det just skulle bli så när jag inte var på Caféet förra gången heller känns botten. Jag känner i alla fall att jag tog rätt beslut. Hoppas jag kan gå dit nästa gång. Har sovit dåligt och drömt en hel del dom sista nätterna.

 

  

 

Nu mår i alla fall datan bättre och jag skall bara sköta min hälsa i dag så det blir inte så många inlägg. Hinner inte besöka alla bloggar på morgonen utan delar upp det under dagen. Det är solfritt och lite grått ute och 1.6 grad varmt.

 

  Ha en riktigt fin måndag och sköt om er....  

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards