Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 18 mars 2011 11:07

     


Här kommer lite bilder på saker jag fotade i går hos Mimmis Magasin. Här har Helena pyntat så fint i ett av fönstren. Hon är dekoratören i gänget och gör det så proffsigt och på sitt eget vis.

 

   Denna bild på Helena har jag tagit vid ett tidiagare tillfälle. Nu har hon bytt frisyr och har lite längre hår. Hon är fin i både kort och långt hår.

 

   

 

Här lite vårromantiska saker

 

           

 

  

 

Dessa horredsmattor är jättefina.

 

     

 

  

 

Här lite nya muggar att dricka sitt te i. Dom kommer från "Esprit"

 

  

 

Klicka här för att komma in på "Esprits" hemsida

 

  

 

Detta är ett slags fat i nåt pressat trä antar jag. Det går nog att ha både frukt och till kaffebröd. Det finns i mörkt rosa också och kommer från "Esprit"

 

     

 

  

 

Ytterligare en variation från "Cult design"

 

  

 

  

 

Nya våriga och somriga löpare

 

  

 

  

 

Stora hjärtan som det står välkommen på.

 

  

 

  

 

Hjärtformad anslagstvla där man sätter in kort i gummiband

 

  

 

Även detta en kombination med "Cult design"

 

  

 

Småblommig romantisk gardinkappa

 

  

 

Dom har massor av kuddar och detta är några av dom

 

     

 

  

 

Sobert tyg

 

  

 

Ny gardinlängd

 

  

 

Här ligger det färdiga gardinlängder. Ja listan kan göras lång på allt fint.

 

 

 

   

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna tekopp  

 

   

 

Läcker avlång kudde från Jakobsdal 

 

   Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida

 

 

 
 
Maya

Maya

18 mars 2011 17:28

Å vad fina saker! Gillar alla hjärteprylar, som kakformen och välkommenskylten! Turkos löpare vore så fint i vårt kök! Och kudden Boulevard från Jakobsdal är precis vad jag sökt! DÄR skulle jag ha gillat att handla ;)

Ha nu en fin kväll!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

18 mars 2011 17:57

Ja du dom är jättefina och det finns hur mycket som helst där av allt möjligt. Den kudden gillar jag också. Dom mycket kunder också och det kan man verkligen förstå

Ha en fin kväll
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

18 mars 2011 18:28

Wow!! Vilken härlig affär!! SÅ mycket fint att se och frestas att köpa!! Det var roligt att få komma dit!

Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 mars 2011 18:44

Ja du det är helt underbart där och dom som jobbar är toppen på alla vis. Kul att du också gillar sakerna

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Mia

18 mars 2011 23:28

Så fina bilder och saker.. blir ju alldeles tossig när jag ser dem. Vill ha mycket där. En underbar affär Mimmis magasin. Skulle vara kul att åka dit och kolla in läget. Kram vännen

Malin wiper

18 mars 2011 23:30

Ja du det var ett tag sen jag var ute på second hand nu och fotade så jag hade lite abstinens ;) Mimmis är toppen och vi har tur som har en sån butik här. Mimmis har folk som kommer långväga ifrån

Hoppas du haft en fin kväll
kram

 
Monica

Monica

19 mars 2011 14:55

Åh, så mycket fint det finns på Mimmis.
Gillar verkligen Cult Design och är jättesugen på ett diskbänksset med diskmedelbehållaren.
Men då jag och gubben ska starta ett bo tillsammans snart så ska jag försöka hålla mig ifrån att handla nåt nytt nu, då vi vill skapa en gemensam stil tillsammans.
Blir himla kul att få shoppa lös lite sen, hihi...

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 mars 2011 17:01

Ja du till Mimmis åker folk från hela landet. Jag har massor av Cult design nu och vilken ordning det blir och är snyggt. Förstår att du vill handla med din gubbe när ni flyttar ihop. Ja du då har du nåt att se fram emot

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards