Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Malin wiper - 18 mars 2011 18:22

  

 

Jag tar med mig detta inlägg från min bloggvän Sanna, hon frågade om jag ville göra det. Det gäller en tävling som ni kan delta i om ni vill. Sanna har skrivit nedanstående rader om Sonjas blogg. Klicka här för att komma in på Sannas blogg

 

  

 

Sannas text: 

 

Jag följer sedan en tid tillbaka Sonjas blogg, mest pga hennes urläckra räkbilder men även för att jag gillar hennes skrivsätt och naturligtvis övriga bilder också. Då hon tyvärr också har en sjukdom - cancer, så startade hennes urgoa Janne en insamling "Fotografer mot Cancer". Om ni klickar på länken in till Jannes sida så ser ni hur ni gör för att vinna en helt ny Nikon p7000 (kamera) eller en Nikon SB-700 (blixt) som han sponsrar med ur egen plånbok.

 
Tävlingen pågår till 31/3 2011

 

Nu önskar jag er alla en härlig kväll...  

Av Malin wiper - 18 mars 2011 18:03

  

Klicka här för att kolla vart jag hittat denna roliga tårtdekoration. Det finns hur mycket fint och kul som helst där.

 

Nu känns det passande med musik från filmen "Runaway Bride". Här sjunger Dixie Chicks en låt ur filmen som heter "I Can´t hurry love". Runaway bride är en amerikansk romantisk komedi från 1999 i regi av Garry Marshall. I huvudrollerna: Julia Roberts och Richard Gere. Filmen hade Sverigepremiär 3 september 1999.

 

Klicka här för att komma in på tjejgruppen Dixie Chicks hemsida

 

   




Av Malin wiper - 18 mars 2011 17:30

  


   Vi åkte in till Jönköping och gick på några second hand och gjorde lite annat också. På Röda korset ville en av tjejerna som jobbat där rätt länge att jag skulle fota en brudklänning dom fått in som dom skall ha med på en extra försäljning i morgon lördag. Hon frågade om jag kunde sätta in den i bloggen och det gör jag gärna. Dom skall då öppna upp ett rum tillfälligt där dom säljer lite extra saker. Klänningen är helt underbar och i ett vackert satintyg som är lagomt tjockt och klänningen verkar inte alltför tung än om den är prydd med pärlor. Dom kommer att sätta ett ca pris på 3000kr på brudklänningen

 

              

 

Klicka här för att komma in på Röda Korsets hemsida.

 

  

 

Det var inte lätt att fota den framifrån för ljuset kom rakt på från ett fönster. Den är mycket vackrare än jag kan få fram.

 

        

 

  

 

Det medföljer en liten vit satinväska med pärlor och brodyr

 

              

 

  

 

Närbild på klänningens överdel.

 

        

 

  

 

Det är olikformade brodyrer och pärlor runt om klänningen

 

     

 

  

 

Så här serkanten ut längst ner på klänningen

 

     

Av Malin wiper - 18 mars 2011 11:07

     


Här kommer lite bilder på saker jag fotade i går hos Mimmis Magasin. Här har Helena pyntat så fint i ett av fönstren. Hon är dekoratören i gänget och gör det så proffsigt och på sitt eget vis.

 

   Denna bild på Helena har jag tagit vid ett tidiagare tillfälle. Nu har hon bytt frisyr och har lite längre hår. Hon är fin i både kort och långt hår.

 

   

 

Här lite vårromantiska saker

 

           

 

  

 

Dessa horredsmattor är jättefina.

 

     

 

  

 

Här lite nya muggar att dricka sitt te i. Dom kommer från "Esprit"

 

  

 

Klicka här för att komma in på "Esprits" hemsida

 

  

 

Detta är ett slags fat i nåt pressat trä antar jag. Det går nog att ha både frukt och till kaffebröd. Det finns i mörkt rosa också och kommer från "Esprit"

 

     

 

  

 

Ytterligare en variation från "Cult design"

 

  

 

  

 

Nya våriga och somriga löpare

 

  

 

  

 

Stora hjärtan som det står välkommen på.

 

  

 

  

 

Hjärtformad anslagstvla där man sätter in kort i gummiband

 

  

 

Även detta en kombination med "Cult design"

 

  

 

Småblommig romantisk gardinkappa

 

  

 

Dom har massor av kuddar och detta är några av dom

 

     

 

  

 

Sobert tyg

 

  

 

Ny gardinlängd

 

  

 

Här ligger det färdiga gardinlängder. Ja listan kan göras lång på allt fint.

 

 

 

   

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna tekopp  

 

   

 

Läcker avlång kudde från Jakobsdal 

 

   Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida

 

 

Av Malin wiper - 18 mars 2011 10:09

  

 

Passande låt till vårt vinterväder. Audrey Assad med Chris Tomlin sjunger "Winter snow song"

 

Klicka här för att komma in på Audrey Assads hemsida

 

          

 

Klicka här för att komma in på Chris Tomlins hemsida





Tack Glimz för att du påminde mig om detta med priserna i min tävling.

 

     

 

Stevie som blev dragen först valde min klädnypeklänning

 

Sanna som blev dragen som nr 2 valde klockan från "Cult design" som jag köpt på Mimmis

 

Mita fick då som nr 3 nostalgibilboken som är köpt på Butik Ingelund

Av Malin wiper - 18 mars 2011 08:37

  


Denna roliga animering lånade jag av Vicke som är en hejare på att animera. Han var den första jag lånade animeringar av när jag började blogga. Han hade en animeringssida som var helt otrolig med hur många häftiga animeringar som helst. Jag har testat själv att försöka animera men det är mycket svårare än man tror. Har man en nackskada och utbrändhet så blir man helt snurrig när man försöker. Jag gjorde några enkla animeringar där en hund blinkade med ögat och bara den tog rätt lång tid.

 

  

 

   I går var jag in till Mimmis Magasin för att köpa en sak och då kom jag på att det är Stickcafé igen på söndag hos dom. Eftersom jag testat att sticka men nacken vill inte vara med så frågade jag Therese om hon kunde rekommendera nåt annat. Hon sa att det bästa och minst påfrestande är att använda en "Påtbräda" som ovan. Jag skall läsa instruktionen  för att kunna lite innan söndan. Sen får jag hjälp där också.

 

Klicka här för att läsa om påtbräda

 

  

 

Man arbetar med garn i påtbrädan. Jag bestämde mig för att göra en tunn finhalsduk i detta garn som dom nyss fått hem. Denna färgen var den enda som passade mig i färgen av dom nyanser som fanns i korgen. Jag kommer att visa er sen hur man gör när man påtar i brädan...  

 

        

 

  

 

Här är instruktionen jag skall gå efter och den verkar vara tydlig och bra. Gillar när dom sätter upp punkter i en instruktion så man kan ta steg för steg. Ibland är det omöjligt att tyda en instruktion för texten är liten och dom har inte kunnat få fram så man förstår. Jag gjorde många lathundar när jag jobbade som NC-operatör och fick även betalt för dom så det var kul. Där hade vi pekdata när vi skulle ställa om programmen i maskineran och det var ett bra hjälpmedel.

 

  

 

Mimmi som äger Mimmis Magasin hade ett par så läckra örhängen på sig och jag var nog lite burdus som ville fota dom...  Ibland frågar jag först och tänker sen men hon är så härlig och ställde upp direkt. Det är bara fantasin som kan stoppa när man tillverkar nåt. En knapp och en kedja och vips har man häftiga örhängen.

 

  

Klicka här för att komma in på en knapp och tygsida

 

  

 

Här en bild på hela henne och som ni ser är hon jättetufft klädd och allt passar så bra ihop. Alla som jobbar där har en personlig och snygg stil. Tack Mimmi för att du ställer upp på mina galenskaper...  


  


Här ser ni härliga Therese som klipper upp lite tyg åt mig. Hon är den som ofta sitter vid symaskinen och syr upp saker åt kunder. Hon hade en superläcker blus på sig. Det är av henne jag fick en present i form av Ice gelé för nacken som gör att jag klarar dom svåra dagarna lite bättre.

 

Klicka här för att läsa inlägget om Ice gelén

 

   

Klicka här för att kolla vart jag hittat denna tygsax

  

Jag har fotat en massa nytt som kommit in på Mimmis Magasin men det kommer i nästa inlägg.

Av Malin wiper - 18 mars 2011 07:57

  

 

Till och med en vinterälskare som mig har fått nog nu. Smärtgränsen är nådd...  Från att ha varit en vårlik dag i går än om lite kall så är det full vinter igen och det har snöat hela natten...  Visst! det är ju jättevackert, träden är vita och man känner sig piggare av ljuset. Då är det bara att pälsa på sig och trippa försiktigt i snön som en ballerina.

 

     

 

  

 

Så här ser det ut på baksidan av huset.

 

  

 

Egentligen borde man inte klaga utan gå ut och njuta medans man kan, man vet aldrig när vi får en stor katastrof här. Vi skulle ha åkt till mamma i dag men orken finns inte riktig men det kommer fler tillfällen. Jag antar att hela landet har fått snö så jag önskar er en härlig dag i skidspåret eller på sparkstöttingen....    

 

  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards