Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

The last samurai!

Av Malin wiper - 16 mars 2011 19:09

myspace codes
Myspace Comments


Jag blev så fruktansvärt trött så jag gick och la mig och sov flera timmar. Fick även dimsyn p.g.av nacken och det har inte hänt på ett tag nu sen jag började med nackövningarna och denna ice gelé som jag lägger på. Fattar ju att jag suttit vid datan lite för länge sista tiden så jag orkade inte skriva mer inlägg i dag. Nu känns det lite bättre och jag sitter med nackkragen men skall vila mig från datan i kväll och bara se på tv. Jag har i alla fall fått iväg två av vinsterna till dom som vann i min tävling. I morgon skickar jag det sista som måste packas in lite mer ordentligt eftersom det är porslinsklockan.

 

     

 

Det är nån som inte kan se musikklippet med Peter Le Marc för det står bara och laddar in. Det gör det inte för mig så jag undrar om det är fler som det inte funkar för. Detta var den bästa kvaliten som jag kunde hitta. Hoppas ni alla haft en givande dag och får en fin kväll...  

 

  

 

Jag tänker så mycket på det som händer i Japan och hur folk nu har det och känner sig. Detta med kärnkraften har man ju förstått att nåt förr eller senare skulle hända igen. Jag röstade nej till kärnkraft när det begav sig. Tycker det är så synd om folket därborta.

 

  

 

 Lite lugn filmmusik från filmen "The last samurai" 


 
 
Ingen bild

-Nena-

16 mars 2011 20:26

Har inget ljud på datorn just nu men jag ser ju att den byter bilder och rör sig så här fungerar det.

Jag har lagt in ett nytt inlägg på min blogg om boken som jag lyssnar på.

Kram!

Malin wiper

16 mars 2011 21:22

vad bra att det rör på sig i alla fall ;)
Jag har kollat ditt inlägg. Tack snälla du

Ha en skön kväll
kram

 
Cattis

Cattis

16 mars 2011 20:34

Åh, det var lugn och skön musik.
Precis vad jag behövde nu efter en stressad kväll på jobbet.
För mig blir det också en TV kväll och säkert inget bloggande. Men här var jag tvungen att gå in och kolla om du skrivit något.
Ha det så bra och hoppas du blir bättre snart med din nacke.
Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

16 mars 2011 21:21

Kul att du tycker det vännen. Härligt att du får stressa av lite. Skönt att du också skall ta det lugnt och bara kolla på tv. Det går så upp och ner med nacken men jag är så glad att jag har den gelén och övningarna men det kommer ändå att bli sämre dagar ibland.

Ha en skön kväll
kramar

 
Stevie

Stevie

16 mars 2011 21:22

Trodde Du tänkte på den här klassikern:
http://www.youtube.com/watch?v=5uMmlwCrwZ0

Kram
Stevie

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

16 mars 2011 21:49

Tack för musiktipset. Den kommer in i bloggen i morgon ;)

Ha en fin kväll
kram

 
Glimz

Glimz

16 mars 2011 21:38

Vännen, du måste ta hand om dig! Det finns bara en av du & det måste bevaras! Bra du tog ledigt ifrån datoriet, klokt :) Usch já, det är riktigt hemskt :(
Sv; Tyckte bilden var så rolig, föll pladask :)
Kramen till dig

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

16 mars 2011 21:50

Tack för dina vänliga ord. Du är för gullig ;)

Ja du bilden var helt underbar med fåglarna

Hoppas du har en bra kväll
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

16 mars 2011 23:18

Stackare som fått problem igen :( Jag tycker verkligen synd om dig vännen. Hoppas du kan få sova inatt och att du är lite bättre imorgon. Stressa inte iväg med paketet om du inte mår bra, jag klarar mig några dagar till. Det är bättre du mår helt bra först <3
Jag kan faktiskt inte klaga varken på dagen eller kvällen idag :)
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

17 mars 2011 07:41

Ingen fara Sanna. Paketet går iväg i dag och jag får hjälp av min man att packa in det. Tack för omtanken. I natt har jag fått sova och synen är bättre. Skönt att du hade en sån bra dag i går

Ha en härlig dag i dag också
kram

 
Ingen bild

Mia

17 mars 2011 00:42

Hej vännen, inga problem för mig att lyssna och se Peter LeMarc genom länken du har här.
Ja, det är totalt bedrövligt vad som händer i Japan. Vad jag tycker är otroligt är att jag kan inte se på människors uttryck hur de upplever det hela... de jobbar ju på som vanligt. Det arbetssamma folket. De är säkert i chocktillstånd såklart. Det går inte ens i ens fantasi att föreställa sig hur de har det och vad de går igenom. Reaktor 4 är visst helt utan kylning nu. . . .
Kram vännen

Malin wiper

17 mars 2011 07:48

Vad bra för då är inte din data seg ;)Ja du man blir bedrövad. Dom är så diciplinerade ända från barndomen så dom döljer det väl men inombord så är dom chokade som du säger. Detta med kärnkraftsolyckan är en extra börda som kommer att sätta spår.

Ha en bra dag
kram

 
Maya

Maya

17 mars 2011 06:42

Halloj!

Om någon har problem med musikklipp kan det ibland bero på att man har en seg dator. Och ibland kan man avhjälpa detta med att "städa ur den". Det är inte alla som vet varför en dator blir segare och segare, till slut lämnar dom in den och det kostar en massa pengar. Jag har skrivit om detta hur man gör och förklarat det relativt förståeligt. Ett tips är att skriva ut sidan så blir det lättare att läsa vid sidan om medan man håller på att rensa datorn. Bågot som tar mycket plats i datorn är film, bilder och animationer. Samt ikoner på skrivbordet vid uppstart. Så ibland behövs det kanske rensas.

Här kan man alltså läsa mera:
http://maria.ontheweb.se/?id=112

Nya datorer har numera kanske automatiska diskrensningar och defragmenteringar (se länken vad detta betyder). Själv har jag en backuphårddisk som finns att köpa på t.ex Clas Ohlson, Teknikmagasinet och hos datorförsäljare. Den använder jag för att lägga över bilder, filmklipp och annat jag vill spara så det inte tar prestanda av datorn. Min backuphårddisk på 250GB kostar inte mer än ca 500kr. Har även fler externa hårddiskar. Ett bra tips för den som håller på mycket med bilder och film.

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

17 mars 2011 07:46

Vi städar ur vår data lite då och då så det är sällan det händer oss. Min man är duktig på att fixa med datorer annars hade det nog varit mer krångel här. Ser att du är bevandrad i detta också. Tack för länken den kanske jag skall lägga ut så folk ser hur dom skall göra med sina datorer. Jag har också backup hårddisk. Diskrensning har vi automatiskt men defragmentering har vi har vi ett program vi kör som heter: auslogik. Jag har också en extern hårddisk. Tack för att du skrev ner allt detta för nån kan se och lära sig.

Nu skall jag kolla din länk

Ha en fin dag snälla du
kramar

 
Maya

Maya

17 mars 2011 07:49

Kom ihåg att ta pauser från datorn, vännen! Du får inte ta ut Dej! Frågan är om nackövningarna lyfter eller sänker skeppet...?

Ta hand om Dej! Ha en skön dag! (Solen skiner ju)
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

17 mars 2011 08:19

Du har så rätt så och jag borde inte sitta här nu på morgonen. Ja du jag vet inte egentligen helt hur nackövningarna påverkar men sitter jag inte för mycket vid datan så är nacken bättre.

Ta hand om dig själv också

kram

 
skrivmoster

skrivmoster

17 mars 2011 09:52

Det är "lätt" att fastna här och plåga kroppen... Hoppas att du fick en skön kväll i alla fall och att du sköter om dig!
Jag har haft kontakt med min väninna i Japan idag och det är ett tålmodigt folk. Ingen klagan men under allt ligger den stora oron. Ibland tror jag att vi vet mera än de själva vet... Hon var och fotade just körsbärsträd i blom när skalvet kom. Hon var ensam i en park och trodde att det var hennes sista stund. Det är svårt att tänka på alla som lider. Det är ett svårt sargat land och än har vi inte sett slutet. Strålningen skrämmer mera än skalven nu.

Känner tacksamhet över min nya dag i ett tryggt land trots allt.
Kramar om dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 mars 2011 14:18

Ja du man blir lätt besatt. Min kväll blev skön och lugn. Dom verkar verkligen vara tålmodiga i Japan. Härligt att det är bra med din väninna därborta. Vad vackert det låter med körsbärsträdgård. Ja du dom har det inte lätt där nu och man känner verkligen med dom. Strålningen är verkligen värst

Ja du man är glad att man bor här

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards