Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Peter Le Marc! musikönskan av Lena

Av Malin wiper - 16 mars 2011 09:33

  


Nu är det dags för "Önska så spelar jag" Jag åkte till Wides Sport i går för just detta ärende.

 

  

 

Här ser ni Lena som äger Wides Sport tillsammans med sin bror. Hon är född i Skillingaryd men var borta från samhället under en period från 1987-1997. Butiken har legat på samma ställe sen 1992 och innan dess var hennes pappa ägaren men då låg butiken på i ett annat område. Lena har även arbetat på Handelsbanken. Hon är gift och har två flickor på 11 och 12 år. På fritiden är Lena med i Skillingaryds gymnastikförening. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Hon är även aktiv i Skillingaryds Intresseförening Hon siktar på att genomföra tjejklassikern och har redan avverkat två av grenarna tjejvasan och lidingöloppet. Hon har två grenar kvar och det är simning och cykling.

 

    

  

Detta är Lenas underbara hund som man kan gosa med när man är där för att handla. Det är en tik som heter Zola och rasen är en fransk vattenhund, Barbet. Klicka här för att läsa om den hundrasen. Hon är helt underbar och ligger ibland på golvet och myser så hon ser ut som en persianpäls...  

 

  

 

Lena är en glad, vänlig generös person som alltid tar hand om sina kunder på bästa sätt. Det är så kul att gå in där och kolla och hitta bra fynd. Lenas önskelåt är "Little Willie John" med Peter Le Marc.

 

    

 

Klicka här för att komma in på Peter Le Marcs hemsida. Han är född 1958 i Trollhättan och är en svensk sångare och låtskrivare. Klicka här för att läsa mer på wikipedia. Klicka här för att läsa om hans comeback 




  


Här visar Lena nåt helt nytt i regnkappsväg. Det ser ut som en vanlig snygg kappa med detaljer. Den är i ett mjukt behagligt material. Hon har bara några stycken hemma för dom är rätt dyra med sina ca 700kr, men ack så snygga. Den finns i lite mer rosa också. Den är inte fullt så orangeskrikig som jag fått fram på bilden.

 

        

 

Tack snälla gulliga Lena för att du ville vara med och önska musik i min blogg...    

 

  

 

Så här ser Wides Sport ut på långt håll

 
 
ansepanse

ansepanse

16 mars 2011 11:35

vilken supersöt vovve :)
Sv: kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

16 mars 2011 11:51

Ja du hon är för härlig. Det är svårt att se hennes ögon men tittar man nära så.

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Mia

16 mars 2011 18:10

Bra musiksmak hon har. Jag gillar Peter LeMarc, har lyssnat mkt på han. Fina texter. Du hjälper till att ge dem reklam alla som önskar. Det är gött det. Härliga bilder du tar och goa människor som delar med sig också. Mysigt att hon har vovven med sig i butiken. Lätt att ha hund då man kan ta med sig den på jobbet. Jag visste inte att man i vissa affärer fick ta med sig vovven här i Kungsbacka. I syaffären sa de när min dotter stod utanför att de är så välkomna in om det inte är någon som är och handlar i affären som är allergisk eller så. Då känner man ju sig extra välkommen. Jag lämnar inte gärna mina voffs utanför om de inte har någon som passar dem. Man vet aldrig vad som kan hända. Jättekramar till dig som engagerar dig så och bjuder på dig själv som du gör vännen.

Malin wiper

16 mars 2011 18:53

Det blir ett sent svar för jag har legat och sovit. Blev helt plötsligt så trött och kände mig stressad. Det är många som verkar gilla Peter Le Marc. Han är som du säger väldigt duktig på texter. Dom som har affärer här i byn som jag låter önska låt är bra företag med både trevliga ägare och personal. Jag kommer även att låta andra profiler i samhället önska när tillfälle ges. Jag låter bara såna som jag tycker om och är snälla önska för jag tycker det finns så mycket dumhet och snällhet har blivit underskattat. Jag skulle inte kunna lämna min hund utanför heller. Vad bra dom sa till din dotter i syaffären. Jag gör nog reklam mest för samhället som är så bra när jag jämför många ställen där jag bott förut. Det har inte för intet blivit korad till det samhälle där folk mår bäst och är lyckligast än så länge i alla fall

Tack för dina fina ord, jag måste ha nåt att göra men det har blivit lite för mycket på sista tiden igen för jag slarvar med saker som jag måste göra. Jag vill mer än jag orkar för det är så kul.

Ha en fin kväll vännen
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

16 mars 2011 18:53

Vilken mysig affär och så mycket fint där finns!
Du är duktig på att göra intressanta inlägg på din hemsida och tar härliga bilder! Musiken ville inte riktigt för mig... den bara laddade och laddade... Men jag vet att det är härlig musik!

Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 mars 2011 18:55

Tack för dina gulliga ord ;) synd att inte musiken funkade. Så blir det inte för mig men ibland så kan det bli så men detta var det bästa klippet kvalitetsmässigt.

Ha en fin kväll
kram

 
helga

helga

16 mars 2011 19:17

Vad kul - peter LeMarc är en av min absoluta favoriter. Vi har varit på en av han konserter på senare år. Han ger inte många nu...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 mars 2011 20:11

Vad roligt att du sett honom live. Han är väldigt omtyckt.

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Mia

17 mars 2011 11:02

Jag förstår precis vad du menar och skriver om i den sista biten med att vi vill göra mer än vi egentligen tyar med. Min kropp och knopp säger ifrån så det bara skriker om det så idag har jag inte en chans. En bra balans... vore inte fel om man fann. Ibland går det bra och ibland sämre. När jag läser om vad du gör så verkar det som att du tar god hand om dig själv emellanåt. Varför ska det vara så svårt att ta hand om sig själv? Varför är inte det lika roligt som det andra som man gör? Det är ju en investering man gör i sig själv... Det sista är mig själv jag pratar om men kanske du känner lika? Kram

Malin wiper

17 mars 2011 14:10

Ja du precis så känns det ofta. Man har nån slags grundenergi men orkar inte längre. Ja du en bra balans är inte lätt att hitta. Som du säger så försöker jag ta hand om mig men ibland slarvar jag och då mår jag sämre. Jag känner lika som du

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards