Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Malin wiper - 16 mars 2011 22:30

 
  
Denna roliga historia fick jag på mejl av  Monica. Tyckte den var så bra så jag sätter in den i bloggen.
     
Blondinen kommer in i tygaffären och går fram till expediten: 
"Jo, jag skulle vilja titta på gardiner till min dator."
Expediten tittar förvånat på henne och säger:
"Man har inte gardiner på datorer."
Blondinen himlar då med ögonen och utbrister:
......"Men hallåå-å! Jag har Windows!"

Av Malin wiper - 16 mars 2011 19:09

myspace codes
Myspace Comments


Jag blev så fruktansvärt trött så jag gick och la mig och sov flera timmar. Fick även dimsyn p.g.av nacken och det har inte hänt på ett tag nu sen jag började med nackövningarna och denna ice gelé som jag lägger på. Fattar ju att jag suttit vid datan lite för länge sista tiden så jag orkade inte skriva mer inlägg i dag. Nu känns det lite bättre och jag sitter med nackkragen men skall vila mig från datan i kväll och bara se på tv. Jag har i alla fall fått iväg två av vinsterna till dom som vann i min tävling. I morgon skickar jag det sista som måste packas in lite mer ordentligt eftersom det är porslinsklockan.

 

     

 

Det är nån som inte kan se musikklippet med Peter Le Marc för det står bara och laddar in. Det gör det inte för mig så jag undrar om det är fler som det inte funkar för. Detta var den bästa kvaliten som jag kunde hitta. Hoppas ni alla haft en givande dag och får en fin kväll...  

 

  

 

Jag tänker så mycket på det som händer i Japan och hur folk nu har det och känner sig. Detta med kärnkraften har man ju förstått att nåt förr eller senare skulle hända igen. Jag röstade nej till kärnkraft när det begav sig. Tycker det är så synd om folket därborta.

 

  

 

 Lite lugn filmmusik från filmen "The last samurai" 


Av Malin wiper - 16 mars 2011 09:33

  


Nu är det dags för "Önska så spelar jag" Jag åkte till Wides Sport i går för just detta ärende.

 

  

 

Här ser ni Lena som äger Wides Sport tillsammans med sin bror. Hon är född i Skillingaryd men var borta från samhället under en period från 1987-1997. Butiken har legat på samma ställe sen 1992 och innan dess var hennes pappa ägaren men då låg butiken på i ett annat område. Lena har även arbetat på Handelsbanken. Hon är gift och har två flickor på 11 och 12 år. På fritiden är Lena med i Skillingaryds gymnastikförening. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Hon är även aktiv i Skillingaryds Intresseförening Hon siktar på att genomföra tjejklassikern och har redan avverkat två av grenarna tjejvasan och lidingöloppet. Hon har två grenar kvar och det är simning och cykling.

 

    

  

Detta är Lenas underbara hund som man kan gosa med när man är där för att handla. Det är en tik som heter Zola och rasen är en fransk vattenhund, Barbet. Klicka här för att läsa om den hundrasen. Hon är helt underbar och ligger ibland på golvet och myser så hon ser ut som en persianpäls...  

 

  

 

Lena är en glad, vänlig generös person som alltid tar hand om sina kunder på bästa sätt. Det är så kul att gå in där och kolla och hitta bra fynd. Lenas önskelåt är "Little Willie John" med Peter Le Marc.

 

    

 

Klicka här för att komma in på Peter Le Marcs hemsida. Han är född 1958 i Trollhättan och är en svensk sångare och låtskrivare. Klicka här för att läsa mer på wikipedia. Klicka här för att läsa om hans comeback 




  


Här visar Lena nåt helt nytt i regnkappsväg. Det ser ut som en vanlig snygg kappa med detaljer. Den är i ett mjukt behagligt material. Hon har bara några stycken hemma för dom är rätt dyra med sina ca 700kr, men ack så snygga. Den finns i lite mer rosa också. Den är inte fullt så orangeskrikig som jag fått fram på bilden.

 

        

 

Tack snälla gulliga Lena för att du ville vara med och önska musik i min blogg...    

 

  

 

Så här ser Wides Sport ut på långt håll

Av Malin wiper - 16 mars 2011 07:57

  

 

I går åkte vi iväg mot vårt grannsamhälle Skillingaryd. Fast vi stannade lite utanför vid Wides sport där vi brukar handla jackor och annat. Jag intervjuade ägaren för "Önska så spelar jag" Det inlägget kommer in efter detta inlägg.

 

        

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida

  

  

 

Vi handlade duschtvål där och den är både bra och billig. Heter "A activ life".

 

    

 

  

 

Här en vy över lokal ett i butiken. det finns så mycket fina sportkläder och jackor, skor mm där.

 

  

 

Här ytterligare lite

 

  

 

Här ser man rum nr 2 med provhytter. Rakt fram ligger fyndavdelningen

 

  

 

Stormsäkra paraplyer för 75kr

 

   

 

   

Klicka här för att kolla vart jag hittade dessa festliga handskar. Fick reda på av min bloggvän Maya att det är Elsa Schiaparelli som designat handskarna. Klicka här för att läsa om henne

 

  

Elsa Schiaparelli

  

  

 

Jag hittade ett par äkta skinnhandskar som kostat 129kr men var nedsatta till 50kr. Dom hade bara ett par kvar av damhandskarna och det är dom till höger. Herrhandskar fanns det massor kvar av och i olika modeller. Det var ett mjukt skönt skinn på alla handskarna.

 

     

 

 

  

 

Fick även tag på ett 5-pack med lite tunnare sockor som är bra nu när det blir lite varmare

 

           

 

  

 

Min man köpte lite lyxigare sockor som annars kostar 75kr/par men nu fick han 2 par för 50kr.

 

         

 

Här skiner solen i dag också. Vi har inte så mycket snö kvar nu men på vägarna börjar det torka upp. Min man tog sin första insulinspruta i går kväll och han sa att det inte kändes nåt. Sockret har gått ner redan nu på morgonen. Vi skall försöka få bort hans sputa genom att han går ner i vikt och då kommer även jag att mista kilon. Han har så många diagnoser så en till blir lite för mycket. I dag skall vi handla hem allt vi behöver för resten av veckan i mat som innehåller lägre Gi. Det blir inte helt utan kolhydrater men betydligt mindre. Vi känner oss peppade och är beredda att kämpa, men då kan man inte spåra ur hela tiden. Hoppas verkligen vi skall lyckas. Vi vet hur man går ner på lågt Gi eftersom vi testat förut med bra resultat. Synd att man inte kan gå på barer som vi också testat men sist vi försökte så blev vi så deprimerade. 

 

   

 

Sen jag blev överviktig så avskyr jag att väga mig så det är måttbandet som gäller. Vi har nu misslyckats så många gånger men jag har inte gått upp utan står på samma. Min man har däremot gått ner 6 kg sen han vägde sig på vårdcentralen sist.

 

    

 

  

   Ha en fin och solig dag...   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards