Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Malin wiper - 15 mars 2011 17:01

  


Nu är tävlingen avslutad och jag har dragit följande vinnare:

 

  

 

  

 

Den första jag drog ur koppen var Stevie. Du får nu välja nån av följande, Klockan från "Cult design", bilnostalgibok eller klädnypeklänning.

 

  

 

Nr 2 blev Sanna. När Stevie valt så blir det din tur att välja nåt av dom två som blir kvar.

 

  

 

Som nr 3 kom Mita som då får det som blir kvar.

 

  

 

Grattis till er alla tre. Tack till alla som var med i tävlingen...    

Jag redovisar sen vad dom valde. Här kommer bilder på priserna:

 

  

 

Klocka från "Cult design" med träfat under. Köpt på Mimmis Magasin.

 

  

 

Nostalgibok om bilar köpt hos Butik Ingelund

 

   

 

Klädnypeklänning som jag själv tillverkat. I den har man klädnypor när man hänger tvätt. Går även att lägga annat i klänningen. Allt tyg i klänningen kommer från Mimmis Magasin 

 

Klicka här för att komma in på The Rolling Stones hemsida

 

 

Av Malin wiper - 15 mars 2011 15:13

  

 

Minst 100 000 barn har tvingats fly sina hem efter jordbävningen och tsunamin i Japan. Svenska Rädda Barnen går direkt in med 250 000 kronor till insatsarbetet.
- Vi kommer att fokusera på barns skydd mot våld och övergrepp, säger katastrofsamordnare Mari Mörth. Du kan läsa mer om det genom att klicka här.

 

Ge en gåva genom att klicka här.

 

Ta gärna med dig denna text till din sida!

 

  

 

Jag tog med mig detta från  Vickes blogg

Av Malin wiper - 15 mars 2011 14:09

  


Här i köksfönstret som en inredningsdetalj har jag lagt den gamla fina vispen som jag köpte på second hand hos "Bra & Begagnat" sist vi var där. Som ni ser så är våra fönstekarmar färdiga för skrapning och målning så jag hoppas vi skall orka ta ett fönster i tagit i vår och sommar. Mr T och jag fick lite spader för vi vaknade så sent och sen tog det tid för mig att få klart bilder och inlägg så luften gick ur mig. Då tyckte min man att vi skulle gå ner till byn och promenera lite och sen avsluta med lunch på Ritz konditori.

 

  

 

   Min man hade skickat med mig pengar i går till två dubbeltriss när jag var på skrapcaféet. Han vann två nya så vi var in och hämtade dom. Han skrapade dom sen och vann ytterligare en så vi får se om det blir nåt på den.

 

     

 

  

 

Min man beställde in en Nacosallad med kyckling som såg så här fin ut och den var jättegod enligt min man. Det var fullsatt därinne så det var inte många platser att välja på.

 

  

 

  

 

Min mage är inte så förtjust i sallad utan vill helst ha bearbetade grönsaker. Jag tog därför en superfärsk och njutbart god räksmörgås med stora handskalade räkor...  

 

  

 

  

 

Vi såg ett fint bröd där som vi köpte med oss för att frysa in. I brödet finns pramesanost, tomat, oliver mm.

  

 

   

 

Detta stod att läsa på Aftonbladets insändarsida. Bra beskrivning av otrohet. Det är en helt annan sak om parterna kommit överrens att ha ett öppet förhållande men att gå bakom ryggen på nån skulle åtminstone för mig vara svårt att reparera eftersom förtroendet skulle vara förbrukat. 

 

  

 

  

 

I dag 17.00 är det i alla fall dags att kora 3 vinnare i min utlottning.

Klicka här för att komma in direkt på sidan för tävlingen. Där finns inte klädnypeklänningen som jag la till i går. Vill ni se den så är det bara att scrolla ner en bit i bloggen. 

 

 

 

  

Bilden kommer från animatie wereld

 

Av Malin wiper - 15 mars 2011 10:01

     

 

Den här låten med The Beatles passar bra till förra inlägget. Klicka här för att komma in på en Beatlessida






  


   Det tog sån tid att skriva det förra inlägget och jag är så trött i dag så jag får komma in på era bloggar lite senare. Med mina krämpor så kommer det lite surt efter när jag gjort nåt extra så nu måste jag ta en promenad för hälsans skull.

 

   Ha en fin dag, och tack för era härliga kommentarer...    

Av Malin wiper - 15 mars 2011 08:24

  


Här kommer jag gående i går kväll i mörkret mot spelbutiken. Jag orkade inte blogga i går när jag kom hem. Vi var 11 personer sammanlagt och alla var jättetrevliga. Tyvärr har inga män vågat sig dit och jag frågade varför och dom tror att dom är mer intresserad av att stå vid borden på dagen och spela på trav. Så det är väl vi kvinnor som gillar att skrapa....  

 

           

 

  

 

Jag hade blixten men det blev rätt mörkt ändå för ägarinnorna hade dämpat ner belysningen och dukat så fint med levand ljus. Ja ni ser ju själva. Jag kände igen en del folk från butiker runtomkring i samhället. 

 

    

 

      

 

Det gick till så att man la 200kr var och det delades ut två lotter/man i 4 omgångar som man fick skrapa först. En trisslott och en Sverigelott. Alla som det blev vinst på la vi i en kopp för att sen köpa nya lotter för. Vi vann inte så mycket utan mest 25kr och 50kr men vi kunde ändå sitta rätt länge och skrapa. Till slut var det bara några vinstlotter kvar och då fick vi skrapa en ruta/man och skicka vidare. 

 

 

 

Här håller Lena en av ägarinnorna upp den lott vi vann mest på och det var 100kr.

 

     

 

   

 

Denna kvinnan som satt på min högra sida var den första som vann nåt och hon belönades då med ett stort paket....  

 

        

 

   

 

I det paketet låg en stor  bag som det stod "Bingo Lotto" på.

 

     

 

   

 

Här sitter en av spelbutiksägarna Susann och skrapar och bredvid sig har hon en korg med presenter. Det visade sig att vi alla skulle få ett paket var. Det var så gulligt och generöst gjort av dom....  så hur det än blev så gick ingen lottlös hem.

 

  

 

   

 

Här är mitt paket.

 

   

 

I det låg det dessa läckra "Harry Boy" strumpor...  Tänk om man sparar dom ett antal år så kanske dom blir eftertraktade och man kan ta med sig dom till Antikrundan...  skämt o sido så kommer jag att bära dom när jag tar mina promenader.

 

        

 

   

 

En kvinna fick en cd med Lotta Engberg

 

   

 

Min bordsgranne på min vänstra sida vann en kakreceptbok. Där fanns alla dom gamla klassikerna såsom drömmar, hallongrottor mm. Hon och jag satt så nära varandra så jag pratade mest med henne och hon var både rolig och trevlig. Några fick kortlekar i sina paket också.

 

     

 

 

 

Denna bild är rätt rolig men en som pekar, en som lutar sig framåt med koppen och en som precis satt sin kopp till munnen och blev tagen på bar gärning av min kamera...    

 

    

 

   

 

Hon på bilden vann denna T-shirt som det står "Bingo Lotto" på ärmen. Det är ingen fläck på tröjan utan nåt smuts på min lins.

 

  

 

   

 

Hon som står upp på bilden är den som vann mest. Hon var glad och sprallig hela tiden.

 

   

 

Här sitter Lena (en av ägarna) försjunken i sin lott och hoppas på vinst.

 

  

 

Här har alla öppnat sina paket.

 

           

 

   

 

Efter halva skraptiden så var det dags för kaffe. Här ser ni Lena och Susann komma in med två jättefina tårtor som är köpta på Ritz Konditori. Lena och Susann var helt fantastiska hela kvällen och bjöd på sig själva och var så coola. Jag kunde inte motstå att ta en liten bit från varje tårta...      dom var verkligen supergoda. Alla tog en bit av varje för det var så generöst tilltaget så det blev lite över ändå.

 

  

 

Jag frågad tjejerna när dom startade sitt skrapcafé. Dom sa att dom hållit på nu i 5 år och brukar träffas ca 3 gånger/år. Detta är helt deras egen idé som dom kommit på. Verkligen kreativt av dom tycker jag. Tyvärr har dom inte vunnit några större summor men så pass mycket att det gått att skrapa en hel kväll på 200:-/man.

 

        

 

Jag vill tacka Lena och Susann för deras roliga och stimulerande skrapcafé som verkligen roade och man fick komma ut och träffa trevligt folk och riktigt njuta. Jag är den ende som kommit ny men kände mig inte utanför utan blev väl mottagen.

 

En stor bukett till Lena och Susann

 

  

 

 

 

            

 

 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards