Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Malin wiper - 10 mars 2011 17:54

  

 

Här sjunger John Fogerty "Who´ll stop the rain". Klicka här för att komma in på John Fogertys hemsida. Vi såg honom på Hovet i Stockholm tillsammas med syrran och svågern. Det måste ha varit för minst 10 år sedan eftersom vi bodde i Katrineholm på den tiden. Det var verkligen en upplevelse. Glömde helt bort att vi även sett honom i Helsingborg på Sofierro för några år sedan. Vi fick syrran och svågerns biljetter för dom kunde inte åka. Då var det utomhus och fint väder, väldigt mycket folk och hög stämning 

 

  

Bilden kommer från Animatiemagaszijn




Av Malin wiper - 10 mars 2011 17:12

  


Min man har inte mått så bra på sista tiden och haft en lite rödblå färg i ansiktet. Jag sa till honom att gå till läkaren men han hade tid hos diabetessköterskan så han gick dit först. Det visade sig att sockret blivit så pass högt så han måste nu börja med en spruta varje kväll. Han har tabletter sen förut. Han har tarmfickor som blir inflammerade ibland "Divertikulit" och nu har han varit dålig i magen igen.

 

  

 

Hon sa att det kan bero på detta att hans socker gått upp. Han har legat inne flera gånger för sin divertikulit med dropp. Nu har han fått tid hos läkaren för stor undersökning och även få antibiotika så han slipper läggas in. Det gäller att vara ute i god tid när man får inflammation i tarmfickorna. Han har inte legat inne på några år nu så vi är så glada för det. I värsta fall så måste man operera men det är inte riskfritt att operera i tarmar. Kartongen ovan innehåller nålspetsar och i morgon får han hämta sprutor på Apoteket. Går sockret ner så kan han slippa sprutorna. Sen måste han gå ner i vikt men det är inte lätt när man har diabetes. Fast det visade sig att han gått ner 6 kg sen han var där sist. Han är nog lite skärrad men visar det inte så mycket.

 

Klicka här för att läsa om divertikulit

 

  

 

Klicka här för att läsa om Typ 2 diabetes.

 

        

 

Han har så pass många åkommor så jag är jämt uppmärksam om nåt verkar annorlunda, blir ju så orolig för min Mr T...  Jag har varit lite nestämd och orkeslös i dag så jag känner inte för att sitta vid datan för mycket. Snöandet har gått över till regn och det ser så trist ut ute.

 

    

 

 

Av Malin wiper - 10 mars 2011 08:16


  

 

Hörde denna sångerska på WWR internetradio. Har aldrig hört talas om henne förut. Tyvärr fanns inte den rätta låten på Youtube så jag fick ta denna istället. Hon heter Nicolette Larson och föddes 1953 och dog redan 1997 i leversvikt. Hon var en amerikansk sångerska mest känd för sin låt Lotta Love av Neil Young. Klicka här för att läsa lite mer om henne

 

       

 

 




Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards