Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Malin wiper - 9 mars 2011 18:19

  


När vi var ute och gick i förrgår så träffade vi en tjej som jobbat hos dom förra ägarna på Ritz Konditori. Hon är mammaledig och vi fick en liten pratstund och kolla på hennes fina dotter. Vi kallar Henne för Minni Driver för hon är så lik skådespelerskan Minni Driver och ännu mer i verkligheten. Som ni ser på bilden så är hon en fin och glad tjej.

 

  

 

Klicka här för att komma in på Maypel´s world och se hennes look a likebilder som hon har inne lite då och då.


  


Klicka här för att komma in på Minni Driver.net

 

  


Jag var in en sväng på Konsum i går för det var så länge sen. Dom sålde muggar med design efter mönster av Stig Lindberg

 

   

 

Dom hade fått in jättefina fräscha blommor

 

  

 

  

 

Konsum hade även bokrea och där fanns många guldkorn. Bl.a den rutiga kokboken för nu endast 89:- och en bok av GW Persson.

 

  

Av Malin wiper - 9 mars 2011 12:35

  


I går fick jag ett paket från USA. Det är min bloggvän Helene som bor over there som skickat mig en present...    Jag blev verkligen överraskad och glad...  

   

  

 

Jag fick denna vackra kaffekopp som kommer från hennes företag "Sisters gift"....  Klicka här för att komma in på Sisters Gift. Klicka här för att komma in på hennes blogg.

 

  

 

Inuti koppen är det en ros framtill.

 

  

 

Jag har redan invigt koppen och den var helt underbar att dricka kaffet ur. Den kommer att bli min frukostkopp. Sen är det så bra att den är lite större än dom vanliga kaffekopparna så man kan även dricka te i den. Tack snälla gulliga du för den fina koppen...  Jag blir så rörd och glad.

 

     

 

Jag har en tävling som avslutas på tisdag 15/3 17.00 Klicka här för att komma in och kolla priserna och skriva en kommentar om ni vill vara med i utlottningen.

 

   Klicka här för att komma in på Frazie Fords hemsida. Hon är en Kanadensisk singer-songwriter 

 

Av Malin wiper - 9 mars 2011 10:59

  

 

VÄPNAT BANKRÅN I VAGGERYD I DAG

 

 

 

Klicka här för att läsa om rånet. Klicka här för att läsa mer 

 

Jag kom gående mittemot Sparbanken strax före 10.00 utan att veta att det utförts ett  bankrån bara en stund tidigare. Jag tyckte det var lite konstigt att det stod så mycket folk utanför ICA och stirrade mot banken. Två tjejer som jag pratade med stod utanför ICA när det hände och dom berättade att det kom springande tre män från en tunnel mellan banken och Konsum upp mot banken och dom var beväpnade med K-pistar och vita rånarluvor. Det hemska var att när dom såg tjejerna så riktade dom sina K-Pistar mot dom, det var väl för att skrämma bort dom. Sen har dom krossat glaset på bankens största fönster. Antar att dom skjutit sönder rutan. Vet inte om nån blev fysiskt skadad för ambulansen har kunnat åka in bakom banken också där det finns utgång. Psykiska skador får man alltid efter en sån hemsk upplevelse. Tjejerna berättade att det var så overkligt att dom knappt kunde ta till sig att det var sant. Kändes som en filminspelning. Hade jag bara kommit en liten stund tidigare så hade dom kunnat riktat vapnen mot mig också.

 

  

 

Först kom en bil från Räddningskåren

 

  

 

Sen Assistanskåren

 

  

 

Efter ett tag fanns polisen på plats också. Jag tror att dom fanns på baksidan av huset också.

 

  

 

Här är det nu avspärrat och en fotograf är på väg för att ta bilder och journalister är redan på plats och intervjuar folk.

 

  

 

Dom som har sina bilar innanför avspärrningen får nog inte ut sina bilar direkt. Hemskt för kunderna och personalen i banken. Jag känner mig själv lite skärrad än om jag inte var med när det hände.

Av Malin wiper - 9 mars 2011 06:55

  

Bilden kommer från Vicke animera i gimp

 

I dag åker min man iväg på kurs igen med sina projektkompisar till Eksjö. Det är fjärde gången som dom medverkar i utbildningen. Jag skall som vanligt promenera och fixa lite hemma och gå upp på vinden och rensa bort lite. Jag hade storstädning i höstas men nu ser det nästan likadant ut som förut. Utom att jag har det mesta i plastlådor som skall vara kvar och fler tygklädgarderober. Solen håller på att bryta fram så det blir ytterligare en njutbar dag. Det känns härligt att vara uppe så tidigt.

 

  

 

   I går hade jag tid hos min sjukgymnast igen och fick ytterligare en övning. Jag hade fått 6 övningar sammanlagt men två av dom klarade jag inte för jag fick sån migränliknande huvudvärk. Dom är nu utbytta mot en övning med gummibandet som ni ser på bilden. Jag skall hålla i varje sida med händer och och bita i på mitten och sen stå med händerna mot en vägg. Sen skall jag dra in hakan så att det spänner och sen slappna av.Tur att man har tänderna kvar....  så man kan ta till sig denna övning

 

     

 

Ha nu en fin och givande dag...    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards