Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Paul Simon!

Av Malin wiper - 7 mars 2011 15:25

  

 

Den här låten hade min första bloggvän Cattis inne på sin blogg och jag tar in den på min blogg också för jag gillar låten och det var så länge sen jag hade nåt inne med honom.

 

     

 

Klicka här för att komma in på Paul Simons hemsida. Paul Simon är född 1941 i Newark, New Jersey. Han är en amerikansk sångare, gitarrist, textförfattare, kompositör och skådespelare.




     


Min son har spelat in en massa låtar och om ni vill lyssan så klickar ni här  Den första låten spelas upp automatiskt när man kommer in på sidan. Sen är det bara att klicka på ikonerna under namnet Charlie Henry. Jag gillar mest den första låten som är melodisk och lite lugnare. Han har komponerat sen han var liten men i olika musikstilar och jag gillar även dom skivorna han spelat in i studio där han haft sångerskor med på låtarna. Som barn spelade han fiol i en symfoniorkester. Senare bas i en blåsorkester mm. Det är jättekul att han är så musikalisk precis som sin far. Kan aldrig glömma när han spelade klassisk musik på sin farmors piano, det värmde ens moders och fadershjärta. Hans farmor var kantor men är nu borta sen länge.

  

       

 

Glöm inte min tävling. Klicka här för att komma till tävlingsinlägget

 

 
 
Maya

Maya

7 mars 2011 18:43

Vad kul att sonen är musikalisk! Vi älskar musik både jag och min sambo (han spelar i ett band och har musicerat sedan han var liten, själv har jag sjungit och spelat instrument förr och mycket som liten). Min morfar är sångare (operatenor) och still going strong, fast det kanske jag redan sagt tidigare ;) Kul att Du delar med Dej av sonens musik!

Jag har svarat på Dina kommentarer på min blogg nu, har varit ute hela dagen så jag såg det först nu. PS! Det är inte våran hund, vi har inga djur själv så vi lånar ibland ;)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

7 mars 2011 19:42

Min sons pappa är fritidsmusiker och min son har suttit med i symfoniorkester som barn och även storband mm. Vad kul att din morfar är sångare. Jag är väldigt förtjust i opera men har inte haft nån sån musik på länge i bloggen. Har varit på direktsänd opera på Skene Folkets hus för ett tag sen. Då skall jag gå in på din blogg och kolla. Då missförstod jag detta med hunden ;) typiskt mig, för bråttomt

Ha en fin kväll
kram

 
Glimz

Glimz

7 mars 2011 20:28

Detta får mig ohejdat att tänka på Paul Simon & Art Garfunkel =) Vilket radarpar :)
Sv; Ibland är jag allt lite lurig *ler*
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

8 mars 2011 08:17

Ja dom var jättebra som duo. Helt tidlösa

Det är du verkligen men på ett roligt sätt

Ha en fin dag
kram

 
Znogge

Znogge

7 mars 2011 20:53

Jag gillar verkligen Simon and Garfunkels musik... Står sig i längden!

http://znogge.wordpress.com

Malin wiper

8 mars 2011 08:16

Samma här ;)

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Mia

7 mars 2011 23:09

Lullabye den första är mysig tycker jag. Duktig han är sonen din. Härligt med musik och den sidan har han fått från dig med då du har det stora intresset. Paul Simon är härlig. Nu är jag trötter efter att ha pysslat ikväll men mysigt var det och go fika med nybakade brödbullar och en annan hade med sig semletårta så nu har jag redan ätit min semla inför morgondagen. Kram o ha en goer natt från mej till dej. Mia

Malin wiper

8 mars 2011 08:07

Den gillar jag också. Jag har själv spelat saxofon, gitarr och sjungit mycket hela uppväxten men. Fast det är mer musiker på hans pappas sida.

Brödbullar låter så gott även semletårta. Ritz bjuder alla sina medlemmar på semla i dag, typiskt att jag börjat banta :( ;)

Ha en jättefin dag
kram

 
Vicke

Vicke

8 mars 2011 05:24

ännu ett bra val av artist som du valt

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 mars 2011 08:05

Tack! kul att du gillar honom
Ha en fin dag
kram

 
Helga

Helga

8 mars 2011 08:38

Åh, vad din son är musikalisk! Kul!

Jag gillar även Paul Simon och den videon är härlig!

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 mars 2011 08:54

Kul att du tycker det. Han har varit med i musiksammanhang så länge jag kan minnas

Ja du Paul Simon är tidlös

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Kerstin

8 mars 2011 08:42

Hej, har lyssnat på Charlies låtar. Vad duktig han är, både att komponera och att spela. Visst spelar han allt själv? Han är ju verkligen allsidig som kan hantera så många instrument.
Kram Kerstin

Malin wiper

8 mars 2011 08:53

Ja han spelar alla instrument själv och sätter ihop i datan i ett speciellt program. Han har testat många stilar genom åren. Kul att du gillar det. Han är otroligt duktig live när han varit med i band och orkestrar.

Kul att du tittade in svägerskan

Ha en solig dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards