Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Malin wiper - 25 februari 2011 12:00

  


Min man fick ge sig av själv till Värnamo för jag kände för att städa hallen som såg bedrövlig ut. Här tar jag mig en välbehövlig paus framför tv:n och ser lite på "Efter tio" med Malou Von Siverts.

 

  

 

Jag försöker dra ner på smörgåsar så här sitter jag med mina bananliknande smörgåsar och försöker lura mig själv...  . Jag älskar banan som är den enda frukt som jag tål fullt ut. Jag la på en tunn skinkskiva, en klick creme fraiche (går lika bra med keso) och lite hackade valnötter på toppen. Man kan lägga på vad man vill. Det godaste är nästan kombinationen av banan och avocado...  . Det är godare än man tror och jag har propagerat för detta förut eftersom det är ett bra kompliment till smörgås och väldigt näringsrikt. Det går ju även att ta ett salladsblad som man fyller med det man vill, rulla ihop och låtsas att det är en smörgås...  Vad gör man väl inte för att få bort lite kilon...   

   

  

 

Vi har spegleskåp, toahållare och hylla som hör ihop som vi köpte på IKEA för rätt många år sen och jag skulle vilja ändra om till nåt mer snyggt och praktiskt i toaletten men vi har inte råd just nu så man får göra det bästa av situationen. Hyllan har blivit så ful och avskrapad upptill och det går inte att få den snygg än om vi slipar och lackar så jag kom på idén att införskaffa en bit tjock vaxduk hos Mimmis Magasin. Vaxduken som vi klädde in hyllan i ser ut lite som marmor i grått/svart. Det blev rätt bra och det får duga tills vidare. Förut kunde man både köpa kläder, ändra i hemmet i större utsträckning mm men sen vi blev sjuka så räcker inte pengarna till allt så man får ta en sak i sänder.


 

När jag var klar med rensning, dammtorkning och rengöring av hallen så kom min man hem och då hade jag bara våttorkning och dammsugning kvar.

 

   

   Då fick min man ta tag i dammsugaren och jobba i anletes svett...  

 

   

 

 Här sliter han som ett djur...  och vad är det som säger att nedanstående låt med Siv Malmkvist stämmer?... 


  

Klicka här för att läsa om Siv Malmkvist 




Av Malin wiper - 25 februari 2011 10:24

  

 

Detta hittade jag hos min bloggvän Maypel´s World.  

 

Värna om Sveriges Natur och Miljö! Håll Sverige Rent! Tänk på Återvinning! Ta hem en groda och sprid budskapet vidare! Lägg upp den på er blogg, använd som avatar eller bara ladda upp på som wall photo på Facebook. Desto fler grodor vi sprider, desto mer kan vi sprida budskapet om sveriges natur & miljö. ExpeditionSverige.Se

 

”Att beröra till förändring kan många gånger möjliggöra hållbara framsteg för en bättre värld” - Mattias Klum, Fotograf

 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards