Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Malin wiper - 24 februari 2011 18:14

           

 

Denna historia fick jag genom mejl av min väninna ia. Det är ju prescis så här det är.

 

När Gud hade skapat jorden tittade St,Pär ner på den och sa:

 

i Afrika har dom torka.

 

 I Syd Amerika har dom översvämningar.

 

 I Nord Amerika har dom tromber.

 

 I Öster har dom jordbävningar..MEN Sverige slipper ju undan ALLA katastrofer...

 

DÅ log Gud illmarigt och sa: DOM HAR FÖRSÄKRINGSKASSAN

 

  

 

Ha en glad och hjärtlig kväll... 

 

   

Dulce Pontes

 

Dulce José Silva Pontes (född 8 april, 1969) är en portugisisk låtskrivare och sångare som utför i många musikstilar, däribland pop, folk och klassisk musik .

 

  

 

Ennio Morricone är född 1928 i Rom och är en italiensk kompositör, främst av filmmusik och orkesterledare. Han betraktas som en mästare inom filmmusikgenren. Mest känd från Sergio Leones spagettiwesternfilmer. Han gjorde också musiken till den fantastiska tv-serien Bläckfisken. Han mottog polarpriset 2010.

 

Av Malin wiper - 24 februari 2011 17:11

  


Min man gick ut för att hämta posten och kom in med detta stora paket som var adresserat till mig...  Jag blev naturligtvis nyfiken och slet upp paketet...  

 

   

Det visade sig att min svägerska (brorsans fru) skickat ett täcke i lapptäcksteknik till mig som hon tillverkat...  Det är så fluffigt, vackert och välgjort. Hon är så duktig på hantverk, det är hon som gör den fantastiska keramiken och fågelkorten också. Jag har nyss suttit i soffan och haft denna över mina ben och kännt mig så mysig.


  

Hon har till och med broderat in mitt namn i täcket...  

 

  

 

Jag har nu lagt den över soffkanten för att kunna nå den lätt och sen är den ju som ett smycke så den pryder sin plats. Tusen tack kära svägerska för denna...    Den kommer att bli flitigt använd men bara av mig, den är bara min....  

 


Av Malin wiper - 24 februari 2011 14:54

  

 

Här är trailern till filmen "Julia and Julia" som handlar om Julia Child. Klicka här för att läsa om filmen.


Av Malin wiper - 24 februari 2011 14:21

  


Jag var ner till byn i dag för att handla men är inte i nån bra form och jättetrött. Gick in och köpte en andelslott på spelbutiken och sen tänkte jag fika på Ritz. Det var nästan fullsatt där och en enorm kö så jag bestämde mig för att ta en fika hemma istället. Jag hade bröd i frysen som vi köpt på Ritz konditori och en god tunnskivad skinka. Det fick bli "Wipers konditori" istället...    . Jag tycker emellertid att det är så roligt att folk fikar ute på våra fina kondis så dom får vara kvar...  

 

  

 

Min man kunde inte låta bli att köpa denna franska kokbok hos Samhjälpens second hand och där på omslaget ser man franska liljan igen....  Boken är en motsvarighet till kokboken "Vår kokbok" som är en klassiker. Julia Child som är en av författarna lessnade på det amerikanska köket och skrev denna bok, det finns även en film om henne som gått nylingen. Den har jag sett och den var jättebra. Meryl Streep spelar Julia Child i filmen som heter Julie and Julia. Hoppas nu att min man lagar nåt gott ur boken...  

 

  

 

Här en bild på Meryl Streep i rollen som Julia Child

 

Klicka här för att läsa om filmen där det även är en bild på Meryl Streep som hon såg ut i filmen. Meryl gjorde en fantastisk rolltolkning och filmen var väldigt underhållande och bra. Jag har för mig att jag skrivit om filmen förut.

 

 

Här ett klipp där Julia Child tillagar omelett och annat. 

 

Av Malin wiper - 24 februari 2011 11:16

  


Här följer sånt jag fotade i går hos Samhjälpen. Gillar detta fina sminkbord som är rätt modernt. Det ryms ju en del i lådorna också. Det kostar 250kr.

 

   

 

Klicka här för att kolla vart jag hittat denna bild på sminkbordet. Det finns mer där också 

 

 

   

 

Innanför ett glasskåp stod denna vackra svan för 125kr

 

   

 

Här ett gammalt skohorn som jag ångrade att jag inte köpte. Det var så gediget och fint. På skohornet står det "Eklöfs Skor" Jönköping. Jag har sökt på google om gamla skoaffärer i Jönköping men kan inte hitta nåt. 

 

  

 

En sån här stol hade min man när vi träffades men inte med sånt snyggt tyg. Han hade så besvärligt med ryggen för han hade opererat sig för diskbråck när han var 29 år och hade ett återfall när vi träffades i början av 90-talet. 

 

   

Denna är rätt fin och tidlö

 

  

Jämt när jag ser såna här asietter så tänker jag på mormor...  Det var alltid blommor på tallrikarna av olika slag. Det serverades ofta frukt på såna assietter och man fick en fruktkniv till. Dessa är rätt fina och kostar 30kr/st

 

Av Malin wiper - 24 februari 2011 09:17

  

 

Här en sångerska som jag hörde på WWR Internetradion för ett tag sen. Hon heter Rumer. Klicka här för att komma in på Rumers hemsida. Klicka här för att läsa lite mer om henne. Jag tycker hon har en djup bra röst. Hon sjunger jazz och soul

 

                                                                 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards