Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Malin wiper - 13 februari 2011 16:17

  


Vi brukar köpa kryddblandningar och Himalayasalt som har en liten rosa ton. Här är det lite mindre förpackningar.


Klicka här för att komma in på Butik Ingelunds hemsida

  

  

 

Nu har dom även fått in lite större förpackningar av kryddorna. Dom håller hög kvalitet och maten blir jättegod. Kryddorna kommer från crea rome

   

  

 

Här lite av deras tesorter. Äppelkake-te och höstglöd-te har vi testat och dom är jättegoda. Nu finns det även polkagris-te och hjärtegott-te

 


 

Dom har en massa olika safter och drycker. Även sylt, gelé med vinbär och annat, marmelader och godis mm.

 

   

Man kan hitta mycket i spaväg i butiken. Fantastiska tvålar, oljor mm. Även tillbehör som massageborstar, spapaket mm.

 

   

Här lite oljor.

 

  

 

Dessutom har dom barnkläder och barnböcker mm. Här en rolig tröja med texten "Världens bästa skitunge"...  

 

   

Här lite mer kläder.

 

   

Fin liten dress

 

 

  

 

Hon har även tagit hem barnbestick i två olika färger.

 

Av Malin wiper - 13 februari 2011 13:34

  


Vi bestämde oss för att stanna hemma för man skall lyssna på kroppen. Fast det var synd att vi inte kunde umgås med syrran och svågern. Så här fint är det ute nu men jag tar ändå en morgonrocksdag...  kan inte förmå mig att gå ut så jag får göra lite inomhusaktiviteter.

 

  

 

I fredags var vi en tur till Butik Ingelund som ligger så vackert till och har så fina saker. Det var så länge sen jag var dit och måste kolla om dom fått in nåt nytt att fota.

 

Klicka här för att komma in på Butik Ingelunds uppdaterade hemsida

 

  

 

Det fanns massor av nytt och här ser ni en jättefin liten ljushållare med krona på toppen. Ägarinnan Christina och hennes mamma var i butiken och dom är så trevliga så vi fick en pratstund också.

 

   

Här en kopp som man kan plantera en blomma i eller ha nåt annat i.

 

  

 

En liten fin skål som man säkert kan ha sås i.

 

   

Hon hade fått in massor av såna här kupor i olika storlekar och det är inristat olika ord på kupan. En står det choklad inristat på.

 

   

Det fanns massor av nytt på detta bord.

 

  

 

Denna skål var så superlätt så jag trodde den var i plast men Christina sa att det är glas men jättetunnt.

 

   

Snygg servettkorg   

 

   

Snygga kökshanddukar

 

   

För mig som tändar och tändstickssamlare blev jag eld och lågor...   när jag såg dessa stora tänsticksaskar med gammaldags motiv på...

 

   

Tändare från min tändarsamling. Dom fanns på lagret hos en spelbutik och hade stått där i många år.

 

   

Här ytterligare en, dom kostade 40kr/ask

 

   

Dom har ju smycken också. Här ett änglahalsband 



Jag tog så mycket bilder så fortsättning följer..............

 

Av Malin wiper - 13 februari 2011 10:17

  


Nu känner jag mig så fruktansvärt frustrerad och har riktig beslutsamhetsångest. Vi vaknade 10.00 och jag har varit vaken flera gånger i natt p.g.av konstiga drömmar. Nu är min man i duschen och jag skall försöka ta ett beslut om vi orkar åka till Skene. Vi känner ju även för att se gruppen "Andra Generationen" på folkets hus 16.00 Syrran och svågern skall dit också...  Varenda gång vi varit ute på nåt kul så har vi svårt att göra nåt dagen efter och det beror ju på att vi inte är som förr. Det är lika bra att göra sig i ordning och ta ett beslut när man står färdigklädd...  Jag hinner tyvärr inte gå in på era bloggar kära vänner men det gör jag senare istället. Vi måste ändå hem i kväll för mannen har ju sitt projekt i morgon igen. Hoppas ni hade en fin lördagskväll.

 

    

Här är han The Moniker, jag blev glad av den låten. Klicka här för att komma in på hans hemsida      

 

Jag kollade lite på Melodifestivalen men det var endast två låtar som jag gillade. Christina Walz var toppen och även hans låt, riktigt proffsig kille som jag haft en skiva av. Tyvärr blev han utslagen. Sen gillade jag killen som förut varit med i IDOL nu heter han The Moniker och hans låt lät lite Beatles och 60-70-talsfeeling. Synd att Brolle som har sån bra röst och utstrålning hade en sån tråkig låt utan melodi. Det är skönt att slippa skrikiga programledare så dessa två tycker jag gör ett rätt bra jobb. Allrahelst Richard Olsson som tycks vara helt utan nerver. 

 


Denna låt med honom gillar jag. Det hade varit kul om han åtminstone kommit till andra chansen men det verkar som det är svårt att komma ny. Sanna Nielsen lät som vanligt, inget nytt där.


 

Christian Johan Walz, född 4 september1978 i Stockholm, är en svensk artist, låtskrivare och musikproducent, BMG (nu Sony Music) signade Christian Walz 1997 och det första albumet Christian Walz släpptes två år senare, 1999. Debutalbumet innehöll hitsinglar som Lovin is Alright och Sentimental sålde i över 20 000 exemplar. 2004 släpps andra skivan Paint By Numbers med hitlåtarna Wonderchild, Never Be Afraid Again och Maybe Not som resulterade i fyra Grammisnomineringar och en Grammis för Bästa Pop. 


   Ha en fin dag....  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards