Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Malin wiper - 10 februari 2011 23:14

INFÖR ALLA HJÄRTANS DAG

 

Här följer lite hjärtesaker från Mimmis Magasin

 

  

 

  

 

  

 

  

 

   

   

Cult design ljushållare för värmeljus. 

 

  

 

   

Bok skriven av Anne Swärd. Ord som står på baksidan av boken: Ju mer vi slösar med vår kärlek. desto mer får vi tillbaka. Klicka här för att läsa om författaren Anne Swärd

 

   

Dessa muggar får mig att tänka på en fransk låt som heter "Je T'aime moi non plus" med Jane Birkin & Serge Gainsbourg.

 

  

Jane & Serge. Klicka här för att se mer bilder på dom båda

 

Serge Gainsbourg föddes 1928 i Paris och dog 1991 i Paris. Han var en fransk sångare och kompositör. Han var gift med Jane Birkin som han sjöng in denna låt med redan 1969. Låten blev en långkörare och ansågs lite vågad.


Klicka här för att komma in på Jane Birkins hemsida. Jane Birkin är född 1946 i London och är en brittisk-fransk skådespelerska och sångerska  

 

  

Av Malin wiper - 10 februari 2011 18:52

  

 

Klicka här för att komma in på "Filmarkivet" Det är den nystartade webben för dom som vill söka mer information om filmer, tv-serier och andra program. Den kommer att bli välbesökt av mig och verkar vara lättmanövrerad.  

 


   Ha en skön kväll så här före helgen...  

Av Malin wiper - 10 februari 2011 17:01

  


När jag kom ut i morse för att gå min promenad så såg man verkligen hur mycket dom avverkat vid åkanten. Det är träd överallt som ligger, vi kommer att få en fantastisk utsikt ner mot ån i sommar.

 

   

Här ser man hur träden ligger hela vägen. Det behövdes verkligen avverkas 

 

   

Änderna har inte vågat sig upp utan hållit sig nere vid ån. Tyvärr har jag inte kunnat slänga ut frön för dom lägger sig under mjuksnön direkt. Hällde ut lite på gården när traktorn försvunnit men dom vågade sig inte fram ändå. Min man har varit borta nästan hela dan i dag. Först gruppen sen har han hjäpt en man från museieföreningen så han är hemma hos honom nu.

 

   

Dessa dammsugare hade dom på Ritz konditori i dag. Synd att jag inte fick fram rätt färg. Dom är turkosneonfärgade och lyser upp hela disken. Förut gjorde dom rosa och vita och oranga. 

 

Av Malin wiper - 10 februari 2011 14:15

  


Fint nytt armband från Pisans smycken. Den gröna färgen stämmer inte riktigt på bilden utan den är mer lite "Jade". Det är lite större pärlor och stenar än i andra armband jag har. Jag har så smala handleder i förhållande till min kropp så jag får måttbeställa av henne.

 

  

 

Det låg i en sån jättefin påse med möster av cup caces. Tack för det fina armbandet...  

 

Av Malin wiper - 10 februari 2011 12:09

  


  

 

Detta är Lena som är en av ägarna till samhällets välbesökta spelbutik "Konfekthörnan". Lena och hennes väninna har drivit verksamheten i 23 år med den äran. Lena är född i Vaggeryd och har man och en son. Hon har en hund av rasen Iris Soft coated terrier. På fritiden så sysslar Lena med handarbete och att läsa böcker.

 

  

 

Lena är en varm, mjuk och glad person som prider glädje med sitt fina léende. Det märks hur populär spelbutiken är för det är alltid en strid ström av folk som tittar in och känner sig hemma där.

 

  

 

Vad jag kan förstå så ser en soft Terrier ut så här

 

  

 

Lenas önskelåt är Jambalaya med Fats Domino. Klicka här för att komma in på Fats Dominos häftiga hemsida. Jag blev så himla glad när jag såg att Fats Domino fortfarande är i livet. Han föddes 1928 i New Orleans, Lousiana och är en amerikansk sångar, Pianist och låtskrivare inom R&B och rock´n roll. Klicka här för att läsa mer om Fats Domino.

 


  

Tack snälla fina du för att du ville ställa upp och önska en låt i min blogg...    

Av Malin wiper - 10 februari 2011 09:19

  

 

Jag går ut lite hårt i dag och startar med lite härlig bluesmusik. Här har ni Sven Zetterberg med sitt bluesband på en livespelning 2009. Det svänger rejält och man önskar man befann sig dansande på en bluesclub.

 

           

 

Klicka här för att komma in på Sven Zetterbergs hemsida. Klicka här för att komma in på en sida som heter "Jazzens museum" där förekommer även Sven Zetterberg 

 

Av Malin wiper - 10 februari 2011 08:34

  


Här har det snöat igen så det är alldeles vintervitt och vackert men nu börjar även jag lessna på snön och vintern...  Våren får gärna komma i små portioner. Vill gärna njuta av en lång vår och inte sommar direkt som det varit vissa år. I dag har mannen sin grupp och lite annat på eftermiddagen och jag skall ut och promenera som vanligt. I dag är nacken bättre för jag gör bara dom tre första övningarna. Det är så att det är inte bara nacken som tar stryk av dom tre andra övningarna utan även huvudet och där kan jag inte sätta nån kylgelé...  Jag fick nästan migränkänsla i går och det stack som knivar på vänster sida av huvudet. Jag som inte haft riktig huvudvärk på flera år.

 

  

 

På lördag och söndag kl 18.00 Visas nya Åsa Nissefilmen "Wälkom to knohult" på Vaggeryds Folkets Hus bio. Priset är 70kr och dom har skaffat en ny digital ljudanläggning.

 

  

 

Klicka här för att komma in på Vaggeryds Folkets Hus

 

  

 

    

 

  

 

På lördag visas denna naturfilm där också som skall vara en upplevelse att se. Den heter "Oceans" en film av Jaques Perrin and Jaques Cluzaud. Den funderar vi själva på att gå och se på lördag.

 

  

 

Klicka här för att se trailern till naturfilmen  

 

   

 

Dom kallar lördagen och söndagen för en "Happening" på Folkets Hus. Dom kommer att visa en fantastisk fotoutsällning där på lördag 12/2 10-18.00.  Utställare är Urban Ireklint Mattias Bokinge och Lars Petersson. Dom är naturfotografer och man får även se bildspel.

 

   

 

Nu önskar jag er alla en jättefin dag...  Take care...  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards