Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Malin wiper - 9 februari 2011 16:19

  


  

 

Här ser ni Ulrika som arbetar på "Selmas klädbutik" Jag gick in för att fråga om hon ville önska nån musik i min blogg, och det ville hon...    Ulrika är född och uppvuxen i Bondstorp, Ekornahult Hon flyttade till Vaggeryd när hon var 20 år gammal. Hon har arbetat i butiken sen dom öppnade för 3 år sedan. Hösten 2010 flyttade dom in i nya lokaler tvärs över gatan. Hon har man och 2 barn och dom bor i ett eget hus. På fritiden  går Ulrika och tränar på gym för att hålla sig i form.

 

  

 

Ulrika är en fin och behaglig person som sprider värme i butiken och hon är  serviceminded. 

 

Ulrikas musikönskning är: Brolle Jr med låten "Playing with fire". Hon kommer naturligtvis att sitta bänkad när han sjunger i melodifestivalen. Hon tycker att ni skall rösta på honom så jag hoppas han har en bra låt...   

 

  

 

Brolle Jr håller på att uppdatera sin hemsida så den är inte klar än. Klicka här för att komma in på sidan där den kommer att finnas sen. Klicka här för att läsa biografin över Brolle Jr    

 


  


Tack snälla fina du för att du ville vara med och önska och bjuda lite på dig själv...    

  

Av Malin wiper - 9 februari 2011 15:11

  


Nu är det full rulle ute på gatan och efter att en av våra grannar klagat i flera år på att det sett fult ut så hände allt i dag. Dom röjer och fäller träd vid åkanten och uppe vid vägen. Tack till mannen som tjatat så länge....  Nu får vi det riktigt fint och rensat.   

 

  

 

Här har dom fällt en stor tall som böjde sig ut mot vägen..  


 

Av Malin wiper - 9 februari 2011 13:10

  

Min man följde med mig på promenaden i dag. Nere vid vår å så har kommunen nu rensat upp lite av både vass, träd och buskar så det ser riktigt fint ut. Runt möblerna så har det smält fram så gräset syns. Dessa möbler har jag som en installation hela vintern för vi är inte rädd om dom och vi har dåligt med plats på den inbyggda altanen.

 

Här följer lite bilder jag tagit på vår promenad:

 

  

 

   

 

Fin dörr som passade ypperligt till detta hus

 

    

Deras altan hade samma färg och stil   

 

    

På gården hade dom detta fina lusthus.

 

  

 

   

Min man klarar inte av att se en slängd flaska så han gick och bar denna hela tiden...  

 

   

Gammlat möter nybyggt...

 

  

 

Vart hamnade vi sen tro??....  

 


Blomma fotad på ICA i Vaggeryd

 


 

Bara skådebröd för oss...  Ljuvliga stora maränger hos Ritz konditori

 

  

 

  

 

Jag tog den vanliga gapande goda skinksmörgåsen... det finns ett ordspråk som heter "Den som gapar efter mycket, mister ofta hela stycket"... 

 

   

 

Mr T tog en gårdagens räksmörgås och han sa att den var supergod.

 

  

 

På ICA hade dom även detta läckra omslagspapper som såg lite gammaldags ut men så färgstarkt.

 

 

Av Malin wiper - 9 februari 2011 09:32

  

 

Klicka här för att komma in på David Garretts hemsida. Jag har haft honom inne på min blogg förut men det var länge sen och med en annan låt. Han är född 1981 i Aachen och är en tysk klassisk violinist. Hans mor var från USA och hans far från Tyskland. När han var 4 år gammal fick han en fiol och då uppstod hans intresse för musik. Han lärde sig rätt snabbt att behärska fiolen och vann en tävling. Vid 7-års ålder spelade han för allmänheten 1 gång/vecka. Vid 12-årsålder började han spela med den polske violinisten Ida Haendel. Han har även uppträtt på Expo 2000 i Hannover och där befann oss Mr T och jag just då och jag har för mig att vi hörde honom med en stor orkester uppepå en höjd och nedanför en gigantisk trappa. 

                 

 

Klicka här för att se hans turneprogram. I dag skall han bl.a spela för skådespelerskan Elisabeth Taylor

 


Av Malin wiper - 9 februari 2011 08:48

  


Vi vaknade nyss så det är nog lite för sent att säga "God morgon"...  Ute skiner solen för fullt och nu efter frukosten blir det i alla fall en lite längre promenad. Jag gjorde mina tre nackövningar och la till en av dom nya och det känns bra nu men jag kommer nog att lägga på lite ice gelé innan jag går ut. Tack för era kommentarer som värmer mitt hjärta...  . Tyvärr hade vi slut på kaffet och jag som är så beroende att få kaffe på morgonen men det funkar nog med ett gott te också.

 

  

 

I måndags så råkade jag zappa över till tv 1 och programmet "Fråga Doktorn" Där pratade dom just då om att ett äpple om dan kan hålla doktorn borta. Dom sa att äpple var bra för hjärtat, kan förebygga Alzheimer, bra för njurarna och kan även lindra astma mm. Jag har nog inte ätit äpplen på flera år än om vi har flera äppelträd på tomten för jag får såna besvär med magen. Det går bra om äpplena har varit i ugnen som i äppelkaka. Mr T var ut och köpte några äpplen i går och jag skall försöka äta några i veckan men då skala och skiva dom tunnt. Tugga väl och dricka vatten till, hoppas det funkar. Det är väl därför många tar lite äppelcidervinäger i vattnet.

 

  

 

Nu önskar jag alla en givande dag när ni går ut på livets scen för att spela er roll för dagen...      

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards