Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Malin wiper - 8 februari 2011 22:37

  

 

Klicka här för att komma in på Caro Emeralds hemsida. Hon är född 1981 i Amsterdam och är en nederländsk jazzångerska. Hon debuterade 2009 med singeln "Back it up". Klicka här för att läsa mer om henne

 

  

Bilden kommer från Animatie wereld

 





Av Malin wiper - 8 februari 2011 18:14

  


Häromdan såg jag ytterligare en höjdarfilm som är Svensk och heter "För kärleken" i regi av Othman Karim. I rollerna ser vi Danny Glover som vi känner igen från "Dödligt vapen" filmerna med Mel Gibson. Tuva Novotny, Peter Gardiner Ulf Brunnberg, Regina Lund, Stefan Sauk mfl

  

  


HANDLINGEN


För kärleken är en berättelse som väver samman fyra skilda livsöden - Moses, Karins, Francis och Bosses. Under en helt vanlig dag ställs de inför till synes triviala val utan att inse att beslut som förefaller banala i stunden, helt plötsligt kommer att visa sig vara livsavgörande och våldsamt förödande när deras vägar korsas.


  


MIN RECENSION

 

Filmen har likheter med en film som heter "Crash" från 2004. Klicka här för att läsa om den filmen. För huvudpersonerna i filmen så går allt snett under en dag och man satt som på nålar under hela filmen. Man fick se lite av slutet på filmen först och sen började den från början utan att ha avslöjat hela slutet. Danny Glover var suverän som Moses som kommit till Sverige för att tjäna ihop lite pengar till sin familj i Afrika, han spelade så rörande så man tyckte verligen synd om rollfiguren. Hur mycket otur kan man ha på bara en dag och  det gällde alla i filmen där allt tycktes krackelera under en och samma dag. Jag tycker alla spelade bra utom Tuva Novotny som i varje film har samma uttryck och inte kan förmedla känslor på ett trovärdigt sätt. Jag har sett en bra film med henne och den var Dansk. Hon har bara ett uttryck och det är "förvånad". Filmen var jättebra men den var otäck för man såg katastrofen komma och människorna hade inga valmöjligheter styra undan från den oundvikliga utvecklingen på den ödestigra dagen. Jag tycker ni skall se filmen så jag berättar inte mer. Den kändes inte svensk utan hade en annan puls...


Av mig får filmen 4 crashade bilar av 5 möjliga     


           





Av Malin wiper - 8 februari 2011 17:02

  


Det blev ingen utgång i dag för jag blev dålig efter alla mina nackövningar. Dom tre första jag fick gick bra men att lägga till tre stycken blev för mycket. Jag fick ta till gelén och smorde in både nacke och lite ner mot ryggen. Efter ett tag kändes det bättre men då hade jag suttit och slappnat av så länge och blev jättetrött och frusen. Gick och la mig i sängen för att vila en stund och somnade...  i flera timmar. Nu är jag bättre men jag skall ändra min träning och lägga till en övning åt gången och inte ta alla 6 på en gång.

 

  

 

Jag fick riktig frossa ett tag så jag tog på mig ett par av svärmors stickade sockar. Då blev jag i alla fall varm om fötterna. Jag skulle ha skickat iväg ett paket i dag men av det blev inget så det får bli i morgon istället. Det är våra lila gardiner från Indiska som gör att bilden blir rosa hur jag än ändrar i fotoprogrammet.

 

  

 

Tyvärr så fick jag ett godisåterfall efter att jag sovit...  Jag ropade på min man och han såg direkt att han måste göra en utryckning för det står nästan skrivet i min blick: En liten påse....    Jag som skött mig så bra dom senaste dagarna men det är bara att börja om igen.

 

 

  

 

Som ni säkert förstår så har jag inte mycket att skriva om nu och fantasin står på noll... . Jag får ta nya tag i morgon och ta det lugnt resten av dan, en dag som snart är slut...  

 

  

 

Klicka här för att kolla vart jag hittade denna säng med inbyggd IPAD-docka

Av Malin wiper - 8 februari 2011 08:22

  


Nu börjar det kännas att jag gör ytterligare tre stretchövningar och i går kväll efter sista gången så blev jag lite snurrig så det är tur att jag har gelén och slipper uppsöka Apoteket...    Det är så lätt att man tar i för mycket och dom första övningarna sitter nu som ett smäck. Ute är det snöblandat regn och ser lite dystert ut. Min man fixar frukost så jag kan blogga lite. Inte dumt att sätta sig vid dukat bord....  

 

  

 

Mannen ropade så jag var tvungen att göra en liten paus men nu är jag tillbaka igen...  Som ni ser så har jag banan på mitt hårda glutenfria bröd. Jag måste ha fått nåt fel på smaksinnet för jag tycker det är så otroligt gott med detta pålägg. Min son fattade inte hur jag kunde äta banan på smörgås men jag fick honom att testa och han sa: det är ju riktigt gott, men inte på mjukt bröd. Ibland lägger jag på en klick keso och några hackade cashewnötter eller valnötter och då blir det lite extra. Sen äter jag välling och min man gröt.

 

     

 

Jag hann inte klippa till några klädnypeklänningar i går för jag var tvungen att städa vardagsrum och hall. Nu har jag bara några kvar att sy till så listan börjar bli helt avbockad. Jag har lovat bort några nåldynor också som jag får ta itu med nästa vecka. Som ni ser så har jag lite bloggtorka...  Kan inte komma på nåt att skriva om så det är lika bra att avsluta nu...  

 

         Jag önskar er alla en fin tisdag...  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards