Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Minnesbilden!

Av Malin wiper - 6 februari 2011 11:41

  


  

 

Min pappa var väldigt flitig med kameran när vi barn växte upp. Han skickade ofta in sina foton till tävlingar och vann en del priser. Denna bild föreställer min lillasyster och mig när vi badade i stödesjöns vatten där våra föräldrar hyrde en sommarstuga som var en banvaktsstuga. Pappa vann pris för bilden men jag kom inte ihåg vad han vann. Tyvärr är den lite luggsliten av tidens tand så vi försöker nu bevara bilden så gott det går. Jag har letat som en galning efter orginalbilden men inte hittat den än men jag har inte gått igenom alla albumen än. Orginalbilden var fantastisk och pappa fotade oss i precis rätt sekund än om syrran berättade för mig i dag att han hade arrangerat bilden, den fick ändå rätt känsla tycker jag. Jag skall leta vid nåt tillfälle hos mamma efter negativet, hoppas det finns kvar.

 

    

Detta är en kamera från 60-talet som just nu säljs på Tradera. Klicka här för att gå in och kolla. 

 

   Hoppas ni alla har en fin och skön söndagskväll

 
 
Cattis

Cattis

6 februari 2011 20:42

Nu fick jag den där sommarkänslan.
Jag älskar att bada och dyka i vatten.
Jag njuter precis lika mycket som ni ser ut att göra på bilen när jag får hoppa i.
Jag har en gammal kamera hemma som har varit min fars. Jag ska ta ett kort på den och lägga ut på min blogg en dag. Den är som en digitalkamera för man kan lyfta på ett lock och så ser man ner och ser det man ska fota.
Den är säkert 50 år gammal. :)))
Kram

http://jagmenjag.se

Malin wiper

7 februari 2011 07:47

Det går så fort så snart knackar sommaren på dörren. Härligt att du njuter av att simma och dyka. Vad kul att du har en kamera efter din far. Vad kul att det är en digitalkamera. Att ha en sån gammal kamera är roligt och dom är fina också. Din pappa är väl i livet fortfarande.

Ha en fin dag
kramar

 
Znogge

Znogge

7 februari 2011 06:07

Ni ser ut att trivas som fiskarna i vattnet! Min pappa fotograferade också mycket och visst är det roligt med alla bilder. Hoppas du hittar negativet.

Kram

http://ttp://znogge.wordpress.com

Malin wiper

7 februari 2011 07:45

Ja vi trivdes verkligen i stödesjöns vatten. Kul att din pappa fotade dig också för det är såna minnen. Hoppas verkligen det

Ha en fin dag
kram

 
Cattis

Cattis

7 februari 2011 08:01

Godmorgon! Här kommer svar på din fråga om min far.
Nej, han finns inte i livet längre.
Han dog för 7 år sen.
En stor saknad.
Kram och ha en bra måndag.

http://jagmenjag.se

Malin wiper

7 februari 2011 08:06

Vad tråkigt Cattis att du mist din far så tidigt. Förstår att det är en stor saknad, det går aldrig över utan man får lära sig leva med den. Min pappa har nu varit död i 6 år och först nu så kan jag tänka på honom utan att gråta blod...

Ha en bra måndag själv
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

8 februari 2011 22:49

Vilken härlig bild och vilket minne. Min pappa var också rätt flitig med att fota oss barn men när de gick isär fick han i stort sett inte behålla något så vi fick inte njuta av bilderna men samtidigt så har vi ju varann och får vara glada för det.
Hoppas att du hittar negativet.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

9 februari 2011 08:44

Det är verkligen ett fint minne. Kul att din pappa också fotade mycket. Skönt att ni har varandra och kan hälsa på din pappa. Jag får se om det går att finna

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards