Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Swingfly!

Av Malin wiper - 6 februari 2011 08:32

  

 

Detta tycker jag jag var det bästa bidraget i Melodifestivalen från Luleå i går. Han kallar sig Swingfly och sjöng bra och en bra rytm. Riktigt proffsigt. Som nummer två tycker jag Pernilla Andersson.

 

        

 

Richard Silva II, mer känd under artistnamnet Swingflye är en amerikansk rappare. Han växte upp i USA och bodde i Trinidad & Tobago och i Pannama innan han flyttade till Sverige och Stockholm. Rapkarriären kom igång i början av 90-talet då han kom i kontakt med Ayo, Christian Falk och Gordon Cyrus. Sen har han jobbat med en del olika svenska artister och var även delaktig i Blacknuss. Han har jobbat med Dr. Alban flera gånger om. Sitt stora genombrott fick han 2004 då han sjöng/rappade "Hey boy" tillsammans med Teddybears STHLM.

 

     



 
 
Hebbe

Hebbe

6 februari 2011 09:47

Morsning,,Ja jag har mina kameror i ett skåp,64 st.Ja den låten var den som gav lite intryck.Haé Kram.

http://www.metrobloggen.se/boda

Malin wiper

6 februari 2011 10:13

Vad häftigt...gamla kameror är ju som konstverk. Då har vi samma smak ;)

Ha en fin söndag
kram

 
Lena

Lena

6 februari 2011 10:07

Jag låg med migränattack i gårkväll så jag tittade inte på melodifestivalen.

La mig först på spikmattan så att den låg tryckt mot nacken, sen smorde jag in med Zon, efter det en migräntablett, sen somnade jag.
Idag har jag ingen huvudvärk endast lite ont i nacken:)

kram

http://wilenas.blogpsot.com

Malin wiper

6 februari 2011 10:12

Stackars dig. Jag hade migrän i många år förut och fick åka in akut många gånger. Bra att spikmattan hjälpte. Jag kunde inte ligga på en sån för jag är så öm i huden. Härligt att du somnade och att huvudvärken är borta.

Ha en fin dag
kramar

 
Znogge

Znogge

6 februari 2011 10:55

Visst var hsan bäst! Helt klart.

http://znogge.wordpress.com

Malin wiper

6 februari 2011 10:58

Kul att du också gillade honom.

Ha en fin dag
kram

 
MaryCaroline

MaryCaroline

6 februari 2011 14:50

Tycker att bidraget borde diskas. Det var ju väldigt tydligt att han plagierat sig själv.

http://marycaroline.blogg.se

Malin wiper

6 februari 2011 17:09

Man kan väl inte plagiera sig själv utan vara sig själv. Då tycker jag det var värre att vissa tydligen inte sjöng live.

Ha en fin kväll

 
Karin o Svartnosarna

Karin o Svartnosarna

11 februari 2011 00:36

Håller med,gillade låten mycket o den var bäst.
Ingen brådska med klänningen,tänk på dig själv nu i första hand.Men glad blir jag när den kommer,ska bli spännande att se den.
Kramizen Kajsa-.varg

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 februari 2011 08:25

Kul att du också gillar den låten bäst. Just nu syr jag ingenting men när jag kommer igång igen så...

Ha en fin fredag
kram

 
Maya

Maya

11 februari 2011 08:56

Åh vad tråkigt, dom har plockat bort låten från YouTube så man kan inte höra den!

Ha en fin fredag!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

11 februari 2011 09:55

Ja det var jättetrist. Fattar inte varför

Ha en fin fredag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards