Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Malin wiper - 5 februari 2011 17:35

  

 

Som jag sa så hittade jag inte filmerna jag skulle ha med mig och det är inte det enda. När vi kommit halvvägs till mamma så kom jag på att jag glömt påsen med mammas två byxor som jag lagt upp och sytt in resåren i midjan på...    Vi skall förhoppningsvis dit nästa helg också på en konsert så jag får ta med mig dom då. Undrar vad jag skall glömma nästa gång...  Vi stannade inte nåt i Borås för det blåste nästan storm och regnade kraftigt hela vägen dit. Vi åkte in i Ulricehamn på hemvägen men det skriver jag om i morgon.


  


Vi hade en trevlig stund hos mamma än om man inte kan prata med henne på samma sätt som förut hon börjar tappa språket och hon vet inte alls vilka vi är längre. Hon har även fått svårt att äta själv så man får hjälpa henne lite och denna försämring har kommit på sista tiden. Hon har gått ner i vikt för hon verkar inte ha samma matlust, hon åt inte upp tårtbiten och det är ovanligt för hon har alltid gillat sötsaker. Vi åt smörgåsar som vi tagit med oss. Jag är lite nedstämd för jag blir ibland mycket mer påverkad  av att mamma inte är samma person som förut. Det är så sorgligt och hjärtskärande att se sin mamma sån.  Hon finns men finns inte ändå och jag saknar henne så det gör ont...  


     


Kaffekopp från Style Room. Klicka här för att komma in på sidan 

 

Jag orkar inte bloggvandra just nu utan kommer ut på era bloggar i morgon. Tack för era fina kommentarer. Ni är så gulliga...  


  


Jag gjorde i ordning ett minnesalbum till mamma för några år sedan och det låg framme så mamma kunde bläddra i albumet. Det blir lite minnesträning. Jag har inte hunnit göra iordning en dvd skiva med bildspel med bilder från mammas liv så det får bli till nästa gång.

 

  

 

Här är en av bilderna som jag satt in i albumet. Det föreställer min mamma och pappa som unga. Jag tror dom var nyförlovade här. Kolla in modet och den lilla hatten som kallades "pillerburk" det är nog snart högsta mode igen...  Jag har både skrivit och smyckat ut varje sida där kort sitter på alla i familjen från olika tider i livet.

  

Från wikipedia:

 

Pillerburk är en liten damhatt utan brätte. Under 1960-talet var pillerburkar populära, och bars bland annat av Jackie Kennedy. Pillerburkshattar omnämns i Bob Dylans låt Leopard-Skin Pill-Box Hat som finns på hans album Blonde on Blonde (1966).

 


Av Malin wiper - 5 februari 2011 07:01

  

 

Klicka här för att komma in på Cyndi Laupers hemsida


  

Av Malin wiper - 5 februari 2011 06:02


Hoppas ni sovit gott och får en fin dag i dag. Vi är uppe jättetidigt eftersom vi skall åka till min mamma och då går färden över Borås till Skene och kinna. Vi hade köpt två dvd filmer till mamma som skulle med i dag och jag hade som jag trodde lagt dom på ett ställe där jag skulle hitta dom snabbt. Nu har jag letat i 20 minuter och hittar inte filmerna så det är väl dags att beställa tid för undersökning av hjärnan. Det enda jag minns var att jag tog dom från min mans kontor för att lägga dom på ett ställe som jag skulle komma ihåg...  Nu tar vi en fika och jag hoppas jag kommer på vart jag lagt filmerna under tiden. Antingen är det åldern eller att jag var så dålig i nacken när jag la undan dom och då fungerar inte minnet och koncentrationen. Hittar vi dom inte innan vi åker så får vi köpa nya på vägen och ta med oss dom andra nästa  gång.

 

  

 

   Ha en fin dag och sköt om er...    

 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards