Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Malin wiper - 4 februari 2011 20:53

  

 

Här följer lite saker jag såg hos Mimmis Magasin när jag var där sist.

 

  

 

Ljushållare i form av krona i svar och vitt.

 

    

 

Dom har satt i kuddar i dom nya kuddfodralen så nu ser man hur dom ser ut. Dom är ganska stora.  

 

  

 

Här i mönster av vinflaskor och druvor.

 

   

Fint i ena skyltfönstret i turkosa toner.  


   

 

Nyhemkommna gardiner som passar ypperligt i ett kök

 

  

 

Dom har nu fått hem tandborstmuggar i porslin från "Cult design" dom finns i färgerna svart, vitt, turkos och gulgrönt.

 

Av Malin wiper - 4 februari 2011 19:29

  

 

Jag blev så ledsen när jag såg på nyheterna att skådespelerskan Lena Nyman dött. Det konstiga är att jag tänkte på henne häromdan...vart har hon tagit vägen för man har ju inte hört ifrån henne på länge. Sånt händer mig ofta. Man visste ju att hon haft dålig hälsa dom sista åren. Jag har följt hennes karriär och även träffat henne en gång när hon spelade i komedin "Skvaller" på Maximteatern. Jag och Mr T bodde då i Katrineholm och det var mitten på 90-talet och vi åkte ofta till stockholm för att bo på hotell och se teater och musikaler mm. Vi väntade utanför sceningången efter föreställningen eftersom jag ville ha autografer av både henne, Marie Göransson, Brasse Brännström, Lars Amble mfl.

 

  

 

Klicka här för att se vad dom skriver i tidningen. Hon föddes 1944 i Stockholm och dog i dag efter en lång tids sjukdom. Hon avled på sjukhuset. Hon var en svenska skådespelerska som var bl.a engagerad vid Dramaten och Stockholms stadsteater. Hon medverkade även i filmer och Hasse & Tages revyer. Nu är det många borta som jag följt ända sen jag var liten flicka och lyssnade på radioteatern och sen tv-teatern.

 

  

 

Här står jag med Lena Nyman som har en cigarett i munnen hela tiden men lyckas ändå prata några ord med mig och hon var hur trevlig som helst. Jag ser ut som en jättekvinna bredvid Lena ändå vägde jag säkert 20 kilo mindre än nu. Bilden är väldigt otydlig så jag har nog fotat den från autografalbumet. Det känns så sorgligt att hon är borta nu i en ålder av endast 66 år gammal.

 

  

 

Så här ser hennes autograf ut.

 

   

Lena Nyman har sysslat med musik en del också. Denna LP skiva har jag haft för ett antal år sedan men spelat sönder för den var den bästa hon har gjort enligt mig. Hon var då ihop med Rune Andersson som ni ser på omslaget och texterna var så poetiska. En rad som etsats sig fast är "Livets långa lyckodag" I wish... Såg att denna LP säljs på Tradera och jag skall lägga in ett bud när slutdatumet kommer. Jag har velat ha tag på den länge. Klicka här för att komma in på Tradera där dom säljer skivan

 

 

 

Det känns lite ont just nu...    

 

Av Malin wiper - 4 februari 2011 14:32

  

 

Detta roliga klipp fick jag från min väninna ia genom mejl i dag...  

 

Av Malin wiper - 4 februari 2011 13:18


I dag utropar jag ett stort Grattis! till min svägerska som fyller år. Det är min mans brors fru som bor i Piteå. Hon är tjej som hållit på med idrott i hela sitt liv och är beroende av att röra på sig. Hon har varit med i lagsporten basket och  tävlat i densamma. Hon gillar djur och natur och dom väntar hem en liten hudvalp för deras förra gick ur tiden för ett tag sen. I kväll skall hon och hennes man fira födelsedagen med sina närmaste vänner.

 

          

  

 

Jag pratade med henne i telefon häromdan då hon grattade mig på min födelsedag. Min svägerska och hennes man blir farmor och farfar i mars månad. Deras son skall få barn med sin sambo. Dom har även en dotter som bor i Norge med sin sambo. Jag har alltid gillat dom två barnen för att dom är så lättsamma och lätta att ha att göra med. Det är kul för oss också att det blir lite återväxt i släkten. 

 

 

Ha en jättefin födelsedag kära svägerska...    

 

  

Av Malin wiper - 4 februari 2011 12:46

    

Klicka här för att se vart jag hittade denna brevlåda


Postgången har blivit så mycket sämre så numera får vi inte vår post förrens 15.30-16.00 så ibland glömmer vi att gå ut till postlådan och kolla. I morse kom vi på detta och i lådan låg ett stort brunt kuvert som jag öppnade direkt.

 

  

 

Det visade sig att det var min bloggvän Pisan och hennes familj som skickat ett grattiskort till mig på födelsedagen som måste ha kommit i går. Det är sånt jättehäftigt kort som jag aldrig sett förut, så färgstarkt...    Tusen tack hela familjen...  

  

  

 

Inte nog med det utan Pisan hade skickat med dessa fina örhängen också...    Dom glänser som bara den men jag fick inte fram riktigt den rätta färgen för dom är lite mer lila. Det är änglahjärtan och lagomt stora...  Tusen tack gulliga du. Klicka här för att komma in på Pisans blogg. Hon har nu gjort en del nya smycken som är jättefina.

 

  

Av Malin wiper - 4 februari 2011 09:19

  

 

Klicka här för att komma in på Lynyrd Skynyrds hemsida. Det är ett amerikanskt rockband som bildades 1965 i Jacksonville, Florida USA.


     

 



  

Av Malin wiper - 4 februari 2011 08:48

  


I dag skall jag till sjukgymnasten 11.00 men jag har inga förhoppningar om att bli så här bra och vig...  . Måste ändå säga att nacken varit bättre än före och jag har inte legat i sängen lika mycket p.g.a yrsel. Bra blir jag aldrig men kan jag få bli lite bättre och stabilare så är jag överlycklig. Man lär sig att leva med saker till en viss gräns. Ute stod våra änder och väntade på sina frön. Dom törs inte komma ända fram nu för vi har fått en grå katt som håller till under bron och så fort vi går ut så springer den under bilen istället. Den är ute efter fåglarna som vi matar. Det är den katten som tagit några änder och jag såg ju när katten sprang iväg med en and i munnen och det var ingen rolig syn.

 

  

 

I dag blir det en lugn fredag men i morgon skall vi åka till mamma tidigt för jag har lagt upp två par byxor till henne och även tagit in resåren lite för hon har gått ner lite i vikt. Det verkar ha snöat i natt för det är mycket vitare men bara ett par centimeter. Just nu regnar det lite så det lär bli ännu halare.

 

      Jag önskar er alla en fartfylld fredag...  

 

  


Detta är ju bara för gulligt och duktigt gjort av den lilla flickan. Hon var tydligen med i Svenska talang för ett tag sen.


  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards