Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Malin wiper - 2 februari 2011 15:48

  

 

Den här låten hörde jag nyss på WWR Internetradion och jag gillar den. Sångaren heter David Gray. Den spelar jag för min underbara man...    . Det är nåt fel på hans hemsida. Han är född 1968 i Manchester, England och är en brittisk singer/songwriter

 



Här får ni se vad syrran skrivit i sin kluriga och roliga skattjaktsbeskrivning

  

 

 

                                

 

   

Mimmis Magasin  

 

 

Akleja blomsterhandel.


  


Spelbutiken "Konfekthörnan"

  

Ritz Konditori

Av Malin wiper - 2 februari 2011 14:38


   


Här sitter jag nu på sista stället av min skattjakt (Ritz Konditori) som syrran och svågern ordnat för mig. Jag slog på stort så det blev en Budapestbakelse för man fyller ju bara år en gång/år.  Det har varit en fantastisk förmiddag och jättespännande. Syrran har verkligen fantasi...  Vi filmade också men jag såg inte klok ut, blev liten och satt och så ser jag inte ut än om jag är överviktig. Som ni ser så är jag lite uppe i varv.

 

  

 

Dom har fantastiskt goda budapestbakelser.

 

   

Jag passade på att öppna mina paket när vi fikade och här ser ni vad jag fått på skattjaktens första anhalt. Ett presentkort hos Mimmis Magasin...  

 

   

Så här fint inslaget var paketet.

 

  

 

Detta köpte jag för presentkortet hos Mimmis Magasin. Jag har kollat in detta länge. Jag la till lite pengar från svärmors present...  Detta skall stå på köksbordet så man har papper att skriva på när man behöver. Krukan bredvid kan man ha en blomma i men jag skall ha pennor där. Sen står det på en porslinsbricka. Märket är "Cult design". Krukan kan man även ha till annat och det finns trälock att köpa till.  

 

     

 

Andra anhalten var Akleja blomsterhandel där denna vackra ros väntade på mig...   

 

  

 

Tredje stället var Spelbutiken "Konfekthörnan" där denna lott i paket väntade och jag vann direkt 50:-. Tog en ny och vann 75:- men har inte hunnit skrapa dom än...  

 

  

 

Tusen tack syrran och svågern för denna spännande och roliga förmiddag. Har aldrig varit med om nåt liknande och jag är så uppskruvad nu så jag måste vila ett tag...  

 

  

 

Blommor från min man som kommer från ICA. Använder den fina vasen vi fick av våra kaffegäster som var hos oss för nån vecka sen. Rosorna vi fick då höll i en hel vecka. Vasen är snygg både till rosor och tulpaner.

 

  

 

Massor av lotter från brorsan, svägerskan och mamma. Köper man dessa kort så planteras i Vi-skogen ett träd och det är verkligen behjärtansvärt....   


 

Tusen tack allihopa. Ett tack till er på butiker och café också för att ni är så härliga och snälla...  

 

  

Blomma från ICA i Vaggeryd 

Av Malin wiper - 2 februari 2011 09:17

   


Klicka här för att komma in på en sida med Vintagegrejer  

 

En av mina största idoler är Joan Baez som jag följt hela mitt liv. Hon är tidlös och har ett budskap i sina låtar och har arbetat politiskt i hela sitt liv för fred, mänskliga rättigheter och miljön. Klicka här för att läsa mer om henne. Klicka här för att komma in på hennes hemsida

 

           

Den här låten sjöng och spelade jag på gitarr när jag var ung i mitt flickrum. Även låtar med Bob Dylan och Donovan. Sjunga kunde jag men bara några få accord på gitarren men det räckte. Pete Seeger finns med i klippet och det är han som skrivit låten. Klicka här för att läsa om Pete Seeger


e

Av Malin wiper - 2 februari 2011 08:27

  


När jag vaknade i dag så var jag plötsligt ett år äldre...      Ingen höjdare i min ålder men alternativet är värre...  Jag känner mig i alla fall ung till sinnet och det tror jag att man gör vilken ålder man än är i. Jag hade inte tänkt fira men min svärmor har skickat en slant...  Tusen tack kära svärmor...    Jag fyller ju inte jämna år så det blir lite lagomt. Sen har jag fått massor av lotter från mamma, brorsan och hans fru...    Jag skall ringa alla lite senare.

 

      

Syrran och svågern har ordnat nån slags skattjakt åt mig...       nåt sånt har jag aldrig varit med om så det skall bli så spännande. Först måste jag duscha så jag har lite bråttomt nu. Återkommer lite senare.

 

                

Nu önskar jag er mina fina läsare en härlig onsdag (lilla lördag)...  sköt om er...  

 

 

  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards