Öppen Ridå

Alla inlägg under januari 2011

Av Malin wiper - 9 januari 2011 18:00

               

 

The Core är en amerikansk science fiction-film från 2003 baserad på romanen Core av Paul Preuss, som handlar om hur jordens inre slutar snurra och därmed förorsakar naturkatastrofer innan det skulle förstöra jorden helt och hållet. Det är upp till ett antal vetenskapsmän att göra en resa in i jordens inre och sätta jordens kärna i snurrning igen med hjälp av en bomb.

 

         

 

Detta är en film jag sett och nu när man läser om fåglar som ramlar ner från skyn så kom jag att tänka på denna film. Där finns scener där fåglar ramlar ner i tusental efter att magnetfältet vänder på sig.  Fåglarna kan inte längre orientera sig.  

 

 

Detta och mycket mer stod att läsa i Aftonbladet häromdan.  

 

Om jag inte kommer in och bloggar i morgon så är det för att jag inte mår bra. Skall ringa sjukgymnastiken och få en tid och även fråga om detta med massagedynan. Ha en fin kväll och sköt om er...   

 

Trailern till The Core          


Av Malin wiper - 9 januari 2011 15:52

  


Vi var på väg till Lakatos men fick vända om för jag sov knappt nåt i natt och sen efter att ha suttit på massagedynan så blev jag avslappnad i ryggen men inte i nacken trots att jag hade lagt denna tjocka filt bakom ryggen. Dynan verkar hur bra som helst på ryggen men inte nacken trots att jag bara kör med nedre delen av ryggen och endast 5 min. Vet inte om jag törs sitta där nåt mer eller om det går över efter ett tag. Jag vet ju att man kan bli sämre innan man blir bättre. Är det nån därute som har nackskada och upplevt likadant  med uppspändhet, huvudvärk, ökad yrsel  värmekänsla, synrubbningar mm.

  

     

 

Jag är som helt bortkopplad nu och kan inte göra nåt så det är tur jag kunde fokusera på "K special" om filmkritikern Nils-Petter Sundgren som delar med sig av sina filmminnen. Detta var första delen av 2 och går i svt 2. Klicka här för att se första avsnittet.

 

  

Wallsticker filmklappa

 

Smakprov där Nils Petter Sundgren försöker intervjua Bo Widerberg som har sin lilla dotter med...  

 

Av Malin wiper - 9 januari 2011 10:05

             

          Bilden kommer från Vicke animera i gimp. han har även skrivit versen


Visst blir man glad när man möter ett leende för det kände jag i går på Nybergs Bil för där logs det mycket från personalen. Det verkar vara en positiv arbetsplats. Vi kom upp sent i dag också tyvärr, känner mig lätt stressad så nu skall jag ta en stund igen på min massagedyna. Jag har tagit fel på en hel vecka när det gäller flera saker. Trodde att det var stickcafé i dag på Mimmis Magasin men det är ju nästa söndag. Hade jag kollat tidigare i almanackan så hade vi kunnat åka till mamma i dag men nu känns det lite för  sent och det är nog halt utefter vägarna. Vi funderar nu på att åka till Café Lakatos för det är musik där i dag 13.00 Det är Odd Couple som spelar och det blir både lite blandad musik men mest jazz. Det var så länge sen vi hörde dom nu så jag hoppas vi kommer iväg. Klicka här för att läsa om dom på facebook.

 

  

 

Här en bild från en spelning på Café Lakatos. Jag har tagit massor av bilder på dom men kan inte hitta några nu så denna är inte min.

 

   Ha en fin dag och akta er för både istappar och halka. 


Av Malin wiper - 8 januari 2011 22:30

  

 

"Jag tävlar hos LifeofJohanna och en valfri glowessence ljuslykta från inneonline.se

Lys upp tävlingen med din närvaro du med!"

 

Tävlingen avslutas  21/1 20.00


Av Malin wiper - 8 januari 2011 19:52

  


Sen kom då Pernilla Wahlgren och sjöng några nummer och pratade lite musikminnen mellan låtarna. Hon var jätteproffsig och sjöng bra. Man fattar inte att hon är en fyrabarnsmamma över 40 år gammal. Gillade hennes klädsel som var sportigt elegant. Jag hade själv kort jackor med lite längre jumprar under när jag var smal.

 

 

   

 

Det stod rätt många barn längst fram som känner till henne genom både pippi långstrump och "Nicke och Nilla". Hon var så gullig på ett naturligt sätt med barnen som var där. Hon sjöng 3 melodifestivallåtar och sen en ny låt som hon nyss spelat in. Det var rätt mycket folk där och i blandade åldrar.

 

        

 

Hon har inte rosa hår utan det är strålkastarna som har olika färger.

              

 

     

 

 

        

 

Här räcker jag fram mina kort för att få autograf till min väninna ia och mig.

 

      

Klicka här för att komma in på sidan där jag hittat denna reservoarpenna. Sidan heter "Reservoarpennor.se" 

 

        

 

Här ser man lite av mig men mest håret...  när hon skriver autograferna. Jag hann knappt säga nåt för kön var lång av båd gammal som ung.  

 

  

 

Så här ser hennes autograf ut och den var verklige snyggt skriven.

Vi är som vanligt nöjda med besöket hos Nybergs Bil...    

 

 

 

   God natt och sov gott...  

       

Av Malin wiper - 8 januari 2011 17:48

     


Vi kom i alla fall iväg till Nybergs Bil som är en jättestor bilfirma som ofta ordnar med jippon och tar dit artister. Dom som jobbar där är väldigt vänliga och serviceminded. Man känner sig alltid välkommen och detta är nog fjärde gången vi varit där när dom haft evenemang. Det är världens regnväder ute så fortsätter detta så är snön snart ett minne blott.

 

Klicka här för att komma in på Nybergs Bils hemsida

 

   


Här är deras bilvårdsbutik som också är jättestor.

   


När vi kom in dit så var det dansuppvisning men vi hann bara se två danser och det var tre par som var jätteduktiga.


 

      

 

Detta är han som är konferencier på alla evenemang och han heter Pär Fällman och gör verkligen ett bra jobb. Han är som klippt och skuren för detta. Sen är han slående lik en yngre Lars Lind (skådespelare) Nästa evenemang skall jag ta en bättre bild på honom på nära håll om jag får...  

 

            

       Lars Lind

 

Lars Olof Lind, född Lindqvist 17 januari 1935 i Umeå, är en svensk skådespelare

 

  

 

Sen blev det uppträdande från scenen av en trollkonstnär som heter Jimmy Carlsson. Han var väldigt skicklig och trollade med tidningar och rep med den äran.

 

 

   

 

Han tog upp två personer från publiken när han utförde ett av sina reptricks.


 

   

 

Det var rätt många aktiviteter där och man kunde även testa sin syn. Det var en resebyrå där också. Gratislotter delades ut och dragningen blev efter Pernilla Wahlgrens uppträdande.

 

       

 

Här har prisutdelningen satt igång och första pris gick till två stycken och det var en fin plasthink full med bilvårdsprodukter för flera hundra kronor.

 

  

 

En urtjusig Volvo cab.

             

 

  

 

Min man provsatt en Dacia Duster.

 

  

 

Här kunde man köpa varmkorv och dricka

 

        

 

Det är en väldigt stor och fin bilhall sen är belysningen så behaglig. Dom har även gjort hallen så fint arkitektoniskt utformad. Skriver om Pernilla lite senare för jag skall nu gå och ta en varm chailatte.

 


Av Malin wiper - 8 januari 2011 10:18

          


Jag har sovit så dåligt i natt så jag har nyss avslutat frukosten. Satt på massagedynan i går och man får högst sitta 15 minuter och sen stänger den av sig själv. Min man satt där i 15 minuter och han mådde som en prins efterråt. Jag satt bara 10 minuter men det var för länge för mig första gången för jag fick en massa reaktioner. Fick darrningar, frossa, skakningar i ena handen och en oro i hela kroppen så jag tror det satt igång nåt och nu här på morgonen så är det mycket bättre. Vi människor är ju så olika så jag skall ta 2 minuter i början istället för jag har såna ömheter och låsningar i ryggen och när dom börjar släppa så kan man få konstiga symptom. Det var samma med akupunkturen första gången jag var helt groggy. Det är samma med tabletter för mig jag är överkänslig och får alltid ta en halv istället för en hel. Det står i broschyren att man kan lägga en badhandduk över dynan i början om det är lite hårt.

 

    

 

 går hade vi tänkt gå på ett gratisnöje. Bilfirmor har ibland fest och tar dit artister. Den här gången är det Nygrens bil i Jönköping och i går så skulle Måns Möller vara där 20.00 och det brukar vara både tävlingar och annat roligt runt såna evenemang men jag orkade inte efter massagen så vi funderar på att åka in i dag istället för då kommer Pernilla Wahlgren. Det är kul att komma ut och sist vi var på nåt sånt så var det så roligt och jag vann en lunch på en tävling där man skulle få ner en golfboll i ett hål. Hennes mamma Christina Scollin har jag träffat och har autografen av. Dom vill ju naturligtvis sälja bilar också...  Det är aldrig fel med gratisnöjen... 


 

Let´s dance blev jag lite uttråkad av denna omgång. Det fanns några ljuspunkter såsom Figger Norling och några till. Jag blev väldigt förvånad när jag hörde att Björn Ranelid skulle vara med eftersom jag för inte så länge sen var på ett föredrag när vi invigde vårt nya kulturcentrum i Vaggeryd. Han sa då att Let´s dans är det ställe där ni aldrig kommer att få se mig medverka i...  ....  . klicka här för att läsa mitt inlägg ang. Ranelid 

    

 

Tack för era gulliga kommentarer...  Jag önskar er en härlig lördag...  

 

 

Av Malin wiper - 7 januari 2011 17:26

  


Innan vi åkte iväg i dag så kollade jag i väskan så allt var med men hittade inte min plånbok så jag letade i flera av mina väskor och även i jackorna. Blev väldigt stressad när jag märkte att inte plånboken fanns nånstans. Då var jag tvungen att sätta mig ner och tänka till vart vi varit i går när vi även då var till Jönköping. Först var vi och åt på Hot & Gott men efter det hade jag plånboken i väskan det visste jag säkert. Då kom jag på att vi även var in och fikade på Bernards Café. Jag gav min man plånboken medans jag tog in kaffet och då kom jag på att han gav mig plånboken tillbaka och jag har tydligen lagt tillbaka den så slarvigt i väskan så den åkt på golvet.

 

  

 

Tänkte då att den är förlorad och bara tanken på att fixa nya kort och körkort mm gjorde mig snurrig...  men jag försökte lugna ner mig och ringde dit för att fråga. Jag hade sån tur så en av personalen hade sett den på golvet och tagit hand om den...  kände hur lättad jag var och vi åkte direkt dit och jag träffade hon som tagit hand om plånboken. Stack fram en sedel till henne för jag ville ge henne hittelön, men hon ville inte ha några pengar så jag tänker gå dit till veckan och lämna över en sak istället. Jag hade en väldig tur. Jag är så enormt tacksam mot tjejen som hittade plånboken...   

 

        

 

Jag har tappat en plånbok förut i mitt liv men då var jag 27 år gammal och befann mig i en telefonkiosk uppe i Umeå. La då ifrån mig plånboken på hyllan och gick därifrån utan. Hade då 1000 kr i den och blev helt förskräckt och ringde till polisen och tror ni inte att en person hittat den och lämnat in den...  Jag lämnade då hittelön som polisen fick lämna över till den personen.  

 

        

 

Det gick inte att fota därinne för det var så mycket folk men jag tog en bild på vad dom har för frukostbufée. Klicka här för att komma in på Bernards konditoris hemsida.

 

      

                              Bilden kommer från wiba.se

 

Tills vidare ett helt lass med blommor till dig RM. 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards